obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Sitecom router WL538 en livebox werkt niet
tomo
Ik kan echt geen verbinding krijgen met de inlog pagina van de router!

Kan er iemand alsjeblieft even helpen? Ik ben er ondertussen al 2 weken mee bezig en begin zo langzamerhand echt wanhopig te worden.

Het is me eerst wel gelukt om de verbinding te krijgen met de hierboven beschreven handleiding, maar dit duurde slechts totdat ... ik de wep beveiliging probeerde aan te zetten. Teon liep het utilities programma vast en deed niets meer, kon het apparaat ook niet meer vinden.
Mbv een uninstall programma alle software (ook in register) eraf gehaald en opnieuw begonnen.

Nu doe ik echt precies hetzelfde volgens die handleiding, maar kom niet meer in de inlogpagina van de router. en als ik er al een keer inkom na eindeloos resetten en opnieuw proberen dan kan ik er niets aan wijzigen want bij de eerste wijziging die ik invoer is de boodschap weer: kan de pagina niet openen.
Ik heb firmware gevonden op de site van sitecom, maar die moet je invoeren in de inlog pagina en daar kom ik dus juist niet in.

Ik heb het geprobeerd met en zonder utilities programma, dat maakt weinig uit. De sitecom ook al meerdere malen gereset (knopje indrukken naast voeding en dan uitzetten), werkt ook niet

Iemand een idee? Please???

Rita Soutendijk
 
tomo
Dit is de handleiding van dit forum die ik gevolgd heb:

Het gemakkelijkst is het dan om je sitecom router als een switch/accesspoint te gebruiken. Wat we willen bereiken is de volgende situatie:
- livebox is je modem + router + dhcp server
- sitecom fungeert enkel als switch + wireless access point.

Om dit te bereiken hoef je helemaal niets aan de livebox te veranderen. Je hoeft alleen je sitecom juist in te stellen:
- de dhcp server moet uit,
- het LAN adres moet veranderd worden naar een adres in de range 192.168.1.x

Om dit te bereiken doe je het volgende (Ik ga er van uit dat je sitecom wl-160 in de fabrieksinstellingen staat, zoals beschreven in de handleiding van de router, zonodig reset je 'm eerst even):
- sluit een utp kabel aan tussen een van je windows computers en poort '1' van de sitecom.
- Op je windows computer ga je naar 'configuratie scherm'
- ga naar 'netwerk verbindingen'
- klik rechts op 'LAN-verbinding'
- kies 'Eigenschappen'
- Selecteer 'Internet protocol (TCP/IP)'
- druk op 'Eigenschappen'
- Selecteer 'het volgende ip adres gebruiken'
- vul de volgende gegevens in:
Ip-adres: 192.168.0.2
subnetmasker: 255.255.255.0
standaard-gateway: 192.168.0.1
- Druk op 'Ok'
- Druk op 'Sluiten'

Je hebt nu je pc geconfigureerd zodat je bij het instellingen scherm van de sitecom kunt komen. Nu kunnen we de instellingen gaan veranderen:
- open internet explorer
- voer als adres in http://192.168.0.1
- voer het gevraagde username en wachtwoord in (standaard is 'admin' en 'admin'Wink
- Klik op de 'LAN' tab
- Vul de volgende gegevens in:
IP-adress: 192.168.1.2
subnetmask: 255.255.255.0
default gateway: 192.168.1.1
DHCP: Disabled
802.1d Spanning Tree: disabled (enabled kan in situaties waar je zowel bedraad als draadloos aangesloten bent beter zijn, maar doe nu maar niet)
- druk op 'Apply'

Nu is je sitecom klaar om gebruikt te worden als access point/switch. Maar eerst moet je nog je windows tcpip instellingen terug zetten.

- Op je windows computer ga je naar configuratie scherm
- ga naar 'netwerk verbindingen'
- klik rechts op 'LAN-verbinding'
- kies 'Eigenschappen'
- Selecteer 'Internet protocol (TCP/IP)'
- druk op 'Eigenschappen'
- Selecteer 'Automatisch een IP-adres laten toewijzen'
- Selecteer 'Automatisch een DNS-serveradres laten toewijzen'
- Druk op 'Ok'
- Druk op 'Sluiten'

Ok, dan gaan we nu je sitecom op de juiste manier aansluiten.

- Trek de utp kabel uit de pc en steek die stekker nu in de rode utp poort van de livebox (mag ook in de gele, maar voor de duidelijkheid kiezen we nu de rode).

Klaar. Je sitecom zit nu met z'n poort '1' aangesloten op de livebox. en fungeert nu als switch/wireless access point.

Je wireless access point kun je vanaf nu eenvoudig configureren door de volgende stappen te volgen:

- sluit een pc aan met een kabel op de gele poort van de livebox of op poort 2, 3 of 4 van de sitecom.
- open internet explorer
- voer als adres in: http://192.168.1.2
- klik op 'Wireless settings'
- en stel je wlan in zoals jij 'm wilt hebben.

Connect nu je wireless clients en ze zullen in hetzelfde netwerk zitten als pc's die je via kabels aansluit:
192.168.1.1 is je livebox configuratie scherm,
192.168.1.2 is je sitecom configuratie scherm
en je pc's zullen addressen krijgen van 192.168.1.10 tot en met 192.168.1.50
 
mesa57
Van een ander forum :

Quote

Je kunt de router even resetten: achter op de router zit meestal een opening waar je met een balpen of iets ander puntigs de reset knop kan indrukken, druk deze in en haal de stroom van de router af terwijl je de knop ingedrukt houd, stroom terug erop en wachten totdat de router lampjes 3 x geknipperd hebben en dan de knop los laten.
 
tomo
Hoi, net even geprobeerd, maar dat doet niets. 4 minuten gewacht of er iets ging knipperen, maar niks hoor. Ook ging verbetering met inloggen, dat kan nog steeds niet. Vraag me af of het ding misschien kapot is?
 
Richard
Zoals ik in het vorige topic aangaf ben ik niet kapot van Sitecom omdat die vaak gewoon plots de geest geven waardoor problemen ontstaan zoals die door jou genoemd worden.
Geen configpagina meer kunnen benaderen, zelfs soms ondanks dat je wel een ip krijgt.

Ik ga er daarbij wel van uit dat je de juiste reset methode gebruikt hebt.

Wat je kunt doen is via ipconfig /all of je uberhaupt een ip van de Sitecom op je pc krijgt, dus even zonder de Livebox aan te sluiten op de Sitecom.

Als je een 169.254.x.x ip krijgt, dan krijg je dus geen ip van de Sitecom.

In dat geval hoop ik dat je tijdig je garantie registratiekaart hebt ingestuurd want in dat geval heb je 10 jaar fabrieksgarantie.
Anders slechts 2 jaar gewone garantie.
Goede kans dat het prul dan stuk is.

Greetings, Richard.
 
tomo
Hoi Richard,

Hij was inderdaad kapot, maar ik had hem nog maar net een week dus kreeg zo een ander bij de computerwinkel, goede service bij powerline Zoetermeer dus.
De nieuwe doet het gewoon wel! Opgelucht dat het nu dus een keertje niet aan mij lag maar aan dat ding.

Bedankt voor de hulp in ieder geval!
Grin
 
Richard
Graag gedaan.

En mocht je weer een Sitecom gekregen hebben, stuur dan de garantiekaart binnen 3 weken in, dan krijg je er 10 jaar garantie op van Sitecom.
Veel plezier!
Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Sitecom router WL538 en livebox werkt niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 feb 2020
Advertentie