obey-robots.txt
05 December 2016, 03:23
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 40% [89 stemmen]
40% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 60% [136 stemmen]
60% [136 stemmen]

Stemmen: 225
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Van Family naar Extra zonder bericht.

peldoman
Al meer dan een week krijg ik bijna geen verbindinging meer.
Mijn normale snelheid is 54 mbps.
Dat loopt nu na een paar minuten terug naar 6 mbps en dan kan je het wel vergeten.

Nu heb ik via hun site een klacht ingedient, en tot mijn verbazing zie ik dat mijn pakket Family met bellen is omgezet naar ADSL extra.
Hier wist ik niets van,ook geen bericht hier over ontvangen van Orange.

Ik ben hier behoorlijk pissig over, ook omdat ik elke 2 mnd mijn telefoon abbo aan de PTT betaal en dit is bij extra niet meer.

Mijn vraag. is dit een mogelijkheid om per direct mijn abbo bij Orange te beeindigen?
Mijn contract loopt tot november 2008.
Ben al vanaf 2004 bij Orange ,eerst Wanadoo dus.
 
Semoi
Hoe kom je aan de waarde van 54 mbit/s?

De maximale snelheid van adsl is namelijk 20 mbit/s. Dit lijkt me meer de snelheid van een draadloos netwerk.
 
peldoman
Klopt ik heb draadloos via de live-box.
 
Semoi
Dan zegt die waarde dus niks over je verbinding met internet, alleen over de verbinding tussen je pc en de livebox en ik verwacht niet dat Orange hier daadwerkelijk iets aan zal en kan doen.

Het signaal van een draadloos netwerk kan namelijk door allerlei oorzaken negatief beinvloed worden, bijvoorbeeld:

- De afstand tussen de livebox en je pc
- Objecten tussen de libox en je pc
- Andere draadloze netwerken in de buurt

Om zulke dingen uit te sluiten kan je het beste je PC vlakbij de livebox zetten zonder objecten ertussen en kijken of je verbinding met de livebox dan wel goed blijft. Zo ja, dan zal Orange er naar mijn mening sowieso niks aan doen, maar wordt de verbinding dan ook slechter, dan kan je het er misschien op gooien dat de livebox en/of andere hardware niet goed functioneert. Dit geldt overigens alleen wanneer je het draadloze setje van Orange gebruikt. Heb je zelf hardware gekocht, dan kan Orange je helemaal niet helpen.
 
Lizard
Tevens is de naam ADSL Family vervangen door ADSL Extra.
De producten zijn precies hetzelfde!
 
peldoman
De produkten zijn niet hetzelfde want bij extra heb je geen PTT abbo meer nodig.
Ook is/was de snelheid hoger bij Family toen ik het destijds bestelde.
Ik had destijds ook onbeperkt gratis bellen zonder starttarief, dat hebben ze ook zo maar veranderd.

Wat betreft de Livebox die staat al jaren op dezelfde plaats,en ik heb altijd een constante snelheid gehad van 54 mbps.
Dus dan zou er iets hardwarematig moeten zijn veranderd de laatste weken.

 
TCP_IP
beetje lachwekkend als ik het zo lees Grin

ten eerste: producten zijn exact zelfde gebleven alleen andere naam..
dat je geen ptt/kpn abbo meer nodig hebt staat er LOS van...

snelheid zou ook zelfde moeten zijn, ligt eerder aan wat capaciteitsgebrek... zie kassa filmpje >> medio april opgelost...

dat totaal naar basis is omgezet staat er ook los van, zal eerder foutje in systeem zijn geweest bij orange...

54mbps is snelheid van wifi...
4/8/20 mbit is de snelheid van wijkcentrale naar je livebox !!

54mbit is de snelheid van livebox naar je pc (draadloos)

100mbit is de snel van livebox naar je pc (met ethernet kabel)


als je die 54mbit niet meer haalt heeft eerder te maken met andere factoren... zoals een tv/beeldscherm naast de livebox..
de usb dongle die te dicht bij een beelscherm is bv... ( op te lossen evt met een usb verlengkabel)
afstand tussen pc en livebox beinvloed ook snelheid, hoe verder hoe slechter het signaal...

het is overigens geen reden om bij Orange op te kunnen zeggen omdat je wifi snelheid niet optimaal is !! denk dat je eerder uitgelachen hierbij word... echt !


Ik ben hier behoorlijk pissig over, ook omdat ik elke 2 mnd mijn telefoon abbo aan de PTT betaal en dit is bij extra niet meer.


laat het dan simpelweg overzetten, dus dat KPN ertussen uitgaat. KPN hoef je nie tmeer te betalen en dan betaal je bij Orange extra, de zogenaamde lijnhuurdoorbelasting... kijk maar eens op de site

 
peldoman
Als ik een abbo bij jou afsluit, schriftelijk ondertekend door beide partijen.
Jij levert mij een een bepaalde snelheid met een acceptabele marge naar beneden ertussen, plus bellen zonder verdere kosten , kind heeft een naam "Family" Jij gaat dat na een paar jaar veranderen, zonder mij in kennis daarvan in kennis te stellen, in Extra . Ook bereken je mij plotseling het starttarief voor inbellen, geen akte daarvan.
De snelheid gaat plots hard achteruit , de jaren daarvoor nooit, dat is dus volgens jou "Lachwekkend!
Ik werk als kwaliteit/nazorg chef bij de grootste groothandel van Nederland. Als ik dat zo zou afdoen had ik nu geen werk meer.
 
peldoman
WinkHeb contact met Orange gehad ze hebben het nagemeten, snelheid is nu weer 54mbps.
Morgen nog ff bellen over telefonie , en dan gooi ik het draadloos eruit.
Misschien komt het toch nog goed!!
 
TCP_IP
peldoman schreef:
Als ik een abbo bij jou afsluit, schriftelijk ondertekend door beide partijen.
Jij levert mij een een bepaalde snelheid met een acceptabele marge naar beneden ertussen, plus bellen zonder verdere kosten , kind heeft een naam "Family" Jij gaat dat na een paar jaar veranderen, zonder mij in kennis daarvan in kennis te stellen, in Extra . Ook bereken je mij plotseling het starttarief voor inbellen, geen akte daarvan.
De snelheid gaat plots hard achteruit , de jaren daarvoor nooit, dat is dus volgens jou "Lachwekkend!
Ik werk als kwaliteit/nazorg chef bij de grootste groothandel van Nederland. Als ik dat zo zou afdoen had ik nu geen werk meer.


snelheid en productnaam staat los van elkaar.
Oké, misschien hadden ze moeten informeren dat de naam van het product is veranderd, maar dan nog'wie ligt daarvan wakker' ?!
starttarief voor inbellen ??? voor adsl ?? of bedoel je dat telefonie totaal per ongeluk naar telefonie basis is omgezet?
tja dat is ook wel een onvergeeflijke fout, kost kunnen idd hoog oplopen op deze manier als je redelijk wat af belt.
Dat snelheid achteruit is gegaan is ook alweer een bekend probleem, staat helemaal los van productnaam. Dat zal meer komen omdat zoveel mensen tegelijk bij Orange zijn gekomen dat er capaciteitsgebrek is ontstaan en voor zover ik weet word dat DEZE maand nog opgelost...

maar apart, ze hebben het nagemeten en vanaf daar snelheid weer teruggebracht naar 54 mbpsGrin dat noem ik pas SERVICE GrinGrin
Gewijzigd door TCP_IP op 18 april 2008, 11:50
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Van Family naar Extra zonder bericht.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk Storing 20 04 december 2016, 18:24
Overgang van Huawei HG655d naar ZyXEL VMG8324-B10A, combi vaste en VOIP telefonie Zyxel meer apparaten aansluiten 1 04 december 2016, 15:51
Welk modem kan ik gebruiken met Online ADSL extra/familie? Eigen modem configuratie en problemen 154 30 november 2016, 20:16
Overstappen naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel 16 07 november 2016, 19:42
Van 12 naar 8 Mb en wie doet dit? Snelheid 2 04 november 2016, 22:41
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Johan404:29:16
| frankvdz04:33:05
| ronald schuit05:06:08
| Wanabo07:12:31
| dutch flash07:17:07
| RichieB07:48:20
| Roroko09:03:03
| Hans10:56:03
| Lutz11:53:58
| Sambala14:01:22
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?