obey-robots.txt
06 December 2016, 20:49
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 40% [89 stemmen]
40% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 60% [136 stemmen]
60% [136 stemmen]

Stemmen: 225
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Extern bureaublad ( RDP )

BlizzagA
Hallo,

Ik heb het Forum doorgekeken maar kwam er niet uit.

Als abbo heb ik ADSL Extra via de Livebox zonder telefonie.
Dit werkt op zich allemaal goed, ben alleen ontevreden over de snelheid maar dat is een andere issue.

Ik wil mijn computer thuis zo instellen dat ik deze van afstand kan benaderen (RDP) via extern ip adres.
Voordat ik de LB had en via een andere modem werkte was dit geen probleem.

Gewoon TCP 3389 openzetten, firewall uit op de pc, poort geforward naar de juiste pc en dit werkte.

In meerdere topics kom ik tegen dat dit uiteraard niet zo makelijk gaat op de LB, je moet forwarden op meerdere pagina's!?

Kan iemand me hiermee helpen of verwijzen naar een misschien eerder geopend topic hierover.

Alvast bedankt,

Groeten
Gewijzigd door BlizzagA op 21 april 2008, 10:52

TCP_IP
wel al geprobeerd?

onder kopje 'firewall'
poort toevoegen e.d. en enablen... idd ook firewall uit op pc !!
misschien eens bij NAT policy wat nakijken

BlizzagA
http://www.2share...4/NAT.html

Dit is hoe het er in NAT scherm uit ziet
Gewijzigd door BlizzagA op 21 april 2008, 19:16

TCP_IP
ook onder kopje firewall nu een port forward aangemaakt??

mesa57
Bedenk wel dat je niet vanuit je eigen netwerk het externe ip adres kunt benaderen. Daarvoor moet de router de NAT loopback feature kennen, en die kent de livebox niet.

rrozema
Het NAT-scherm wat in dit plaatje staat, is het verkeerde scherm om je port forwards aan te maken (rechts bovenin staat de tab 'standaard', wat betekent dat dit het 'geavanceerd' scherm met zijn). In dit scherm kun je enkel de firewall instellingen aanmaken, niet de NAT port forwards. Dus met deze instellingen laat je de inkomende verbinding wel door de firewall heen, maar je vertelt je livebox niet om het daarna door te sturen naar je pc...

Haal al je huidige firewall instellingen weer eens weg (of reset je LB naar fabrieksinstellingen) en ga dan naar het 'standaard' gedeelte terug en zoek daar in de menu's naar 'firewall'. In dit scherm voer je nogmaals de poorten in zoals je die al had opgezocht. Hiermee maak je in een keer zowel de firewall open, plus je maakt de port-forward aan. Het zou ook wel moeten kunnen via het 'geavanceerd' gedeelte, maar ik ken niemand die het echt op die manier voor elkaar heeft gekregen.

BlizzagA
Ik zal dit vanmiddag eens proberen,
wat je zegt is dat extern ip niet word geforward naar de pc dit moet
ik dus onder firewall aan kunnen maken in het standaard scherm.

TCP_IP
ja !
had je het uberhaupt daar nog niet geprobeerd dan BlizzagA ??

dus bij 192.168.1.1 meteen op die pagina op firewall klikken en daar een port forward aanmaken

BlizzagA
Heb wat dingen geprobeert volgens mij dat ook, maar kan niet vanaf werk in de LB komen dus kan het niet checken op het moment.

TCP_IP
sessie opstarten (RDP) gaat ook nog niet dus?? PC is wel gebruiksklaar hiervoor (dat vinkje in tabblad verbindingen van buitenaf ?)

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Extern bureaublad ( RDP )', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Extern benaderen NAS Zyxel configuratie en problemen 34 15 juni 2016, 08:09
Webcam extern benaderen Zyxel configuratie en problemen 5 17 augustus 2015, 09:58
extern benaderen camera D-Link DCS 5020 L Huawei configuratie en problemen 2 12 januari 2015, 12:13
Huawei HG655d extern benaderen/beheren Huawei configuratie en problemen 6 19 augustus 2014, 14:58
Camera extern niet te benaderen Huawei configuratie en problemen 12 11 mei 2014, 07:17
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| ekhhorlings00:43:29
| Lutz00:50:39
| mRcan02:14:57
| dutch flash02:31:22
| Memooh03:04:17
| Wanabo04:39:57
| Ano06:06:17
| dutch106:56:56
| Tiger07:37:15
| earlgrey7207:47:44
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?