obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Speedtouch 546 onder Vista inlogproblemen
ThaMaestro
Hallo,

Ik heb sinds enige dagen een laptop met Vista Home Premium dr op. Vista herkent de router meteen zodra ik de internetkabel/LAN-kabel in mn laptop plug, en mn internet doet gelijk. Echter, het inloggen op de webinterface mislukt/wil niet. Op mn oude pc kon ik op de webinterface van de speedtouch inloggen met behulp van mn gebruikersnaam en paswoord, maar als ik dat probeer op mn laptop (met Vista dr op dus), lukt dat niet. Ik heb gechekt of t op mn oude pc nog steeds wou, door de kabels ff te switchen en in te loggen op de webinterface, en dat wou prima (met nog steeds hetzelfde op dat moment geldende username+password). Even later kabeltje weer in mn laptop en opnieuw proberen met mn username+password, en t wil gewoon niet.
Als ik de speedtouch reset, en dan inlog, wil t wel. Op dat moment is echter geen username+password. Echter, als ik dan mn paswoord wil veranderen, zodat ik alleen toegang kan krijgen tot de speedtouch webinterface, lukt dat niet. Ik kan gewoon het password niet wijzigen ...

iemand enig idee wat hier aan de hand, en hoe ik t kan verhelpen?

Bvd!

Mvg, Huub
 
TCP_IP
bekend probleem met de routers.. heb het eerder gezien... in sommige gevallen wilde hij nie teens een wifi verbinding opzetten ( was met een sitecom overigens)
password eruit laten....
 
ThaMaestro

Quote

TCP_IP schreef:
bekend probleem met de routers.. heb het eerder gezien... in sommige gevallen wilde hij nie teens een wifi verbinding opzetten ( was met een sitecom overigens)
password eruit laten....


je weet dus geen oplossing? je voorstel is dus de fabrieksinstellingen te laten voor wat ze zijn , zodat ik geen nieuwe username+pw hoef aan te maken?

en wat betreft wifi; die wil ik ook opzetten dr een wat oudere 3com wireless router achter de speedtouch te koppelen. dit wou echter niet. internet bleef wel doen, maar wifi kreeg k niet aan de praat ....
 
TCP_IP
ik heb zo geen oplossing nee, heb er ook niet actief naar gezocht eigenlijk... probeer he teens met mozilla firefox

met sitecom is kwestie van instellingen... stel de router/accespoint methode voor...
hiermee schakel je de DHCP server op sitecom uit en dan netwerkkabel niet in de WAN poort van je site com maar in de LAN van ( te herkennen als volgt, WAN poort is de aparte poort, en vaak zijn er 4 LAN poorten naast elkaar)
 
ThaMaestro

Quote

TCP_IP schreef:
ik heb zo geen oplossing nee, heb er ook niet actief naar gezocht eigenlijk... probeer he teens met mozilla firefox

met sitecom is kwestie van instellingen... stel de router/accespoint methode voor...
hiermee schakel je de DHCP server op sitecom uit en dan netwerkkabel niet in de WAN poort van je site com maar in de LAN van ( te herkennen als volgt, WAN poort is de aparte poort, en vaak zijn er 4 LAN poorten naast elkaar)



mmm, dank je voor je reacties, maar k heb geen sitecom, dus daar heb k niet zo veel aan Wink
 
TCP_IP
oh ja sorry 3com Pfft overheen gelezen denk ik dan... maar het principe geld voor alle routers (met en zonder wifi) in elke router kan DHCP server uitgezet worden... en elke zou als accespoint moeten kunnen fungeren...

er staan aantal faq's hiervoor op de site.... mocht het niet lukken post het maar... succes in ieder geval
 
ThaMaestro

Quote

TCP_IP schreef:
oh ja sorry 3com Pfft overheen gelezen denk ik dan... maar het principe geld voor alle routers (met en zonder wifi) in elke router kan DHCP server uitgezet worden... en elke zou als accespoint moeten kunnen fungeren...

er staan aantal faq's hiervoor op de site.... mocht het niet lukken post het maar... succes in ieder geval


owh, okee. thnx, daar schiet ik denk k wel iets mee op. hoewel de eindeloze instellingen voor wachtwoorden, beveiligingen, mac-adres, afkortingen-van-protocollen-en-dingen-waar-ik-me-god-nie-van-weet-wat-t-is-en-wat-t-doet-en-waar-ik-t-op-moet-in-stellen (DHCP,DNS, *%^%*&% etc Wink), e.d. me waarschijnlijk de das nog wel gaan om doen, schiet dat miss al iets meer op.

dus als ik de DHCP uitzet, werkt mn 3com router als accesspoint? das wel makkelijk idd Smile
 
ThaMaestro
he TCP_IP, k heb nog een vraagje.

op dit moment is mn internetverbinding als volgt opgezet;
1

moet dit als volgt worden;
2

of zo;
3

in t laatste geval gebruik ik die 3com router namelijk als accesspoint, in de eesrte optie niet ..... enig idee?
 
TCP_IP
'eigenlijk' is 2 en 3e tekening exact hetzelfde en zal even toelichten waarom:

ten eerst ekorte uitleg over DHCP...
DHCP server is een functie op zowel je modem als op je 3com router... het enige wat de DHCP server doet is een ip-adres uitdelen aan aangesloten apparaten... met dat ip-adres kan een apparaat communiceren met je modem en of router...

Als je DHCP server uitschakelt van je 3com en kabel in LAN-poort steekt word het dus een accespoint/switch...
in feite word het een verlenging van het aantal poorten van je modem...
nu heb je bijvoorbeeld 4 (LAN)poorten op je modem... en 4 (LAN) poorten op je 3com router
dan heb je de dhcp uitgeschakeld van 3com en met ethernetkabel verbonden...
op modem heb je 1 poort minder en op 3com, want die worden met elkaar verbonden nu...
op je modem heb je nu 3 poorten over en op je 3com... (duidelijk toch?)

deze poorten kun je als het ware bij elkaar optellen... nu heb je 6 poorten voor 6 apparaten(pc's)....
alleen zijn ze nu verdeeld over het modem en 3comrouter...

dan kun je wifi (wireless) er nog bij optellen...
normaal als wifi aanstaat met dhcp server aan van 3com kun je draadloos verbinding maken en krijg je een ip-adres van 3com....
nu zet je dhcp server van 3com uit...
er word alsnog signaal uitgezonden maar als je verbinding probeert te maken word er geen ip-adres uitgedeeld... en hiermee komt je modem in actie... die heeft namelijk wel een dhcp server...

als het allemaal aangesloten is kun je draadloos verbinding maken met 3com maar krijg je een ip-adres van je modem...

dus kortom je pc via kabel verbinden met modem OF router maakt in feite niet uit...

hoop dat het een beetje duidelijk is zo Grin




*DNS is onderdeel wat www.nu.nl vertaald naar het ip adres van de site...
Gewijzigd door TCP_IP op 23 april 2008, 12:25
 
ThaMaestro
het is idd iets duidelijker, hoewel dat verhaal van die kabels en poorten niet eenduidig is. zou wat makkelijker zijn als je volledigere/duidelijkere zinnen zou maken, want sommige dingen die je verteld kan je op 2 manieren interpreteren. echter, bedankt voor je reply. de strekking van je verhaal is me duidelijk. ik zal wel een beetje gaan martelen en knooien met het spul en denk dat ik de de 3com maar aansluit zoals in optie 1 (2e plaatje). zodoende kan ik makkelijker de boel herstellen als e.e.a. niet werkt. dan is het alleen een kwestie uitpluggen, en niet alles opnieuw gaan verbinden met elkaar.



/edit; heb je trouwens enig idee wat het standaard wachtwoord is van n speedtouch 546 modem?
Gewijzigd door ThaMaestro op 23 april 2008, 12:31
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Speedtouch 546 onder Vista inlogproblemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
speedtouch 546i configureren , werkt Tg608i ook? Eigen modem configuratie en problemen : 4 18 mei 2015
SpeedTouch 546 vervangen door eigen modem Eigen modem configuratie en problemen : 4 14 mei 2015
IP Linksys WRT54GL achter een Speedtouch ST706 Eigen modem meer apparaten aansluiten : 3 07 okt 2014
PC met Vista aansluiten met dongle Thomson meer apparaten aansluiten : 6 05 mei 2014
Port forward zit onder menu Firewall Huawei configuratie en problemen : 5 20 jul 2013
Advertentie