obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Zeshoekige stekkertje naar ethernet
Mercenary
Hallo,

Ik heb een PC gekocht en die wil ik niet aansluiten op mijn livebox. Echter zijn de 2 ethernet aansluitingen bezet (PC en PS3).
Naast de twee ethernet aansluitingen is er ook een zeshoekige aansluiting waarmee je een pc kan verbinden met het internet. Hieraan wil ik dus mijn pc op aansluiten. Ik heb een kabel meegekregen met de livebox. (Zeshoekige stekkertje naar USB )
Maar ik wil dit doen door middel van PLC (internet over netstroom). Ik heb 2 van die adapters gekregen, maar die hebben alleen een ethernet aansluiting, terwijl de kabel, die ik bij de livebox meegekregen heb, op een USB eindigd.

Mijn vraag is nu: Bestaat zo een kabel: Zeshoekige stekkertje naar UTP? Ik ben al naar Media Markt gegaan en zij zeiden dat ze dat niet hadden. is er een andere winkel waar ik zo een kabel kan krijgen? En zou er überhaupt wel een internetverbinding tot stand kunnen komen??(aangezien de andere 2 utp aansluiting bezet zijn en daarnaast nog de zeshoekige aansluiting ga gebruiken)

Ik hoop op een positief antwoord

BVD Smile
Gewijzigd door Mercenary op 29 april 2008, 18:30
 
Puma
Nee, die bestaat niet!

Je kunt gewoon de USB poort gebruiken hoor. Ik neem dat je er één vrij hebt op de pc?

Echter is dit niet aan te raden, wegens snelheid beperking!

Schaf gewoon een switch aan en sluit die aan op de livebox en de rest van je apparatuur op de switch! Je hoeft verder niets te configureren. Gewoon aansluiten en gaan met die banaan Wink
Gewijzigd door Puma op 30 april 2008, 00:48
 
guus
Ja idd, jij wil die usb stekker op die netstroom adapters aansluiten maar dat kan niet. Moet je er een switsch tussen zetten dan heb je meerdere utp poorten.
 
Mercenary
Oke dank jullie wel. Dan koop ik gewoon een switch. Maar als ik de switch dan aansluit op de rode utp aansluiting, kan ik de gele utp aansluiting dan nog gebruiken?
 
guus
Ja allebei de aansluitingen werken afzonderlijk. Je kunt ze alleen met elkaar in verbinding zetten via een netwerkje. Als je een switsch in de rode doet bijvoorbeeld dan geeft die het signaal door naar de switch. Ik zou als ik jouw was ook maar gelijk een switch kopen met 3 uitgangen als je dan weer een computer koopt, kan die er ook gelijk aan Grin
 
rrozema
5 poorten is wel zo'n beetje het kleinste dat je kan krijgen, toch?
 
Mercenary
ghehehe, thnx

zal morgen ff kijken bij de media markt voor een 5-poorts switch en de andere 3 poorten ga ik dan afplakken,dichtplamuren,wegzagen,vol storten met beton. Wink
Gewijzigd door Mercenary op 02 mei 2008, 00:53
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Zeshoekige stekkertje naar ethernet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Glasvezel migratie van Fiber naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 7 21 aug 2019
wijziging \adsl Extra 20MB/S naar ADSL internet 30MB/S Algemeen : 5 25 aug 2017
Overgang van Huawei HG655d naar ZyXEL VMG8324-B10A, combi vaste en VOIP telefonie Zyxel meer apparaten aansluiten : 4 07 dec 2016
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk Storing : 16 05 dec 2016
Overstappen naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 16 07 nov 2016
Advertentie