obey-robots.txt
09 December 2016, 20:12
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Opstappen bij Orange, wat een administratieve puinhoop.

Liberty
Ik was jaren klant bij Orange (zie handtekening) en in maart 2008 heb ik besloten om over te stappen naar Telfort internet.
Mijn contract bij Orange liep tot 30 april en dus op 15 maart een brief en fax gestuurd naar Orange om mijn bestaande contract op te heffen voordat het contract stilzwijgend wordt verlengd met weer 1 jaar.

Op verzoek van Telfort in de brief duidelijk vermeld dat de ADSL lijn wordt overgenomen door Telfort (telco telco).
Orange gaf eerder telefonisch toe dat ze de opzeggingsbrief hadden gekregen en niet eerder een bevestiging willen sturen via de post als de ADSL lijn wordt overgenomen door de nieuwe provider.

Op 29 april is volgens afspraak de lijn overgenomen door Telfort.
Technisch gezien is het allemaal prima gegaan en ik heb een 8 Mbps download. (6,8 Mbps)

Vandaag met de administratie van Orange gebeld met de vraag wanneer ik nu een bevestiging krijg dat mijn contract vanaf heden is opgeheven. Kreeg ik te horen dat Telfort de ADSL lijn niet volgens afspraak had overgenomen maar een nieuwe lijn had aangevraagd.
Dus Orange was nog steeds aan het wachten en Telfort was nu te laat ermee.
Orange kon er verder niets aan doen en mijn contract zal gewoon 1 jaar weer worden verlengd. Ik moest Telfort maar opbellen, en dat heb ik dus gedaan.

Volgens de administratieve medewerker van Telfort is de ADSL lijn wel daadwerkelijk overgenomen van Orange (telco telco), maar Telfort mag verder geen kontakt opnemen met de oude provider.
Orange wordt op de een of andere manier automaticsh op de hoogte gebracht wat dus niet is gebeurt.

Dus ik zei tegen de medewerker van Telfort: het wordt dus jullie woord tegen die van Orange oftewel een kat en muis spel waarvan de klant de dupe van is: 2 kontrakten voor 1 jaar.
De medewerker van Telfort vertelde mij dat hij een document zal opsturen via de post waarin staat dat Telfort de lijn op 29 april officieel heeft overgenomen. Dit document moet ik dan via de fax sturen naar Orange zodat ze dan ook op de hoogte zijn.

Orange is wettelijk verplicht daarmee het kontrakt te ontbinden.

Bij Orange proberen ze van alles om klanten te behouden.
Dus mensen jullie zijn gewaarschuwd, hou het even goed in de gaten als je overstapt naar een andere provider.

Wordt vervolgt.

SadSad
Gewijzigd door Liberty op 03 mei 2008, 13:20
Sinds 5 april 2007 in het bezit van de Livebox en sinds 10 april Orange family & telefonie basis.

Daarvoor sinds eind 2002 ADSL lite van Wanadoo/Orange connected by KPN.
Vanaf 29 april 2008 bij Telfort en meteen 8 Mbps download

Liberty
Zojuist online op Orange de factuur van mei bekeken.
Contract gaat gewoon stilzwijgend door ondanks dat ik ruim 1 maand vtv schriftelijk heb opgezegd. Volgens Orange omdat Telfort de ADSL lijn niet heeft overgenomen en daardoor loopt het contract lekker door ondanks dat ik geen gebruik meer van maak.

Volgens Telfort is de lijn wel overgenomen, ze sturen mij een kopie van dit bewijs.

Wat een administratieve puinhoop bij Orange. Je moet er zelf weer achteraan gaan om het weer recht te trekken en anders betaal je flink dubbel.SadSad

Heeft iemand ook dit soort slechte ervaringen met Orange?
Gewijzigd door Liberty op 03 mei 2008, 13:20
Sinds 5 april 2007 in het bezit van de Livebox en sinds 10 april Orange family & telefonie basis.

DaOtH
Yep,

Alles aangetekend versturen naar orange en goed bijhouden zou ik zeggen. Ook alle automatische incasso's storneren, want zie het geld maar eens terug te krijgen na 30 dagen.

Ik heb n.a.v. onder andere de kassa uitzending mijn abonnement ontbonden, dit netjes in een aangetekend schrijven aan orange medegedeeld.
Ze blijven echter aanmaningen e.d. sturen, zonder dat ik ooit schrifelijk (wel telefonisch) een bevestiging heb ontvangen van mijn opzegging).

Liberty
Vandaag via e-mail een correct antwoord gekregen (zie beneden) van Orange en nu wachten op de brief van Telfort waarin staat dat de lijn is overgenomen en die zal ik dan ook doorsturen naar Orange.
Mijn rechtsbijstand verzekering is al op de hoogte gebracht en die zal stappen ondernemen als die brief van Telfort niet genoeg is.

Geachte ****,

Naar aanleiding van uw mail hebben wij uw gegevens gecontroleerd.
Hieruit blijkt dat u inderdaad op tijd was met het opzeggen van uw
abonnement.
We hebben uw brief op 19/03 ontvangen en uw contract vervaldatum is
30/04. Dit verzoek was niet in behandeling genomen. We hebben het
opnieuw het verzoek gedaan om onmiddelijk uw contract te ontbinden.
Er word z.s.m contact met u opgenomen.

Met vriendelijke groeten,
Orange Nederland Breedband BV

Wordt vervolgt.
Gewijzigd door Liberty op 05 mei 2008, 17:42

Liberty
Grin
Vandaag kreeg ik via de post onverwachts een retour box om de Livebox retour te sturen en mijn account is geblokkeerd.
Alleen hebben ze de maand mei onterecht in rekening gebracht, doen ze het zelf niet corrigeren dan zal ik de bank opdracht geven om dit geld terug te laten storten.

Verder geen excuses gekregen via de post of e-mail over de gang van zaken of een bevestiging dat het abonnement vanaf 30 april is beëindigd.

Gelukkig gisteravond alle fakturen online gedownload als pdf en bewaard op mijn pc want nu gaat het niet meer.

GrinGrin:p:p

De vlag hangt nu hoog in de top in huize Liberty.
Gewijzigd door Liberty op 08 mei 2008, 18:51

Liberty
Weer een dag later (waarom niet alles op 1 dag?) een brief van Orange gekregen maar daarin het bericht dat mijn abonnement is gestopt vanaf 7 mei.
Vreemd, abonnement liep toch door tot 30 april jl?
Maar ja ik ben er gelukkig vanaf.

bd54338rre
Ik wil weg bij Online, ze zijn mij te duur.

Op de site staat:

Soort Abo Min. Periode Eind datum abo Automatische verlenging
ADSL Extra 12 kalendermaanden 30 - 06 - 2009 Nee

Wat is de opzegtermijn van Online? uiterlijk 1 maand voor einde abo datum, of opzeggen wanneer ik wil, met in acht neming van 1 maand?
Gewijzigd door bd54338rre op 19 december 2008, 19:28

TCP_IP
http://www.online.nl/voorwaarden/online-breedband/

Artikel 4 Duur en Beëindiging Overeenkomst

# (4.2) De Overeenkomst wordt aangegaan voor de duur van minimaal een (1) jaar en eindigt op de laatste dag van de maand waarin het jaar is verstreken, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Na afloop van deze termijn wordt de Overeenkomst automatisch voor een periode van telkens een jaar verlengd. De Klant heeft een opzegtermijn van een (1) maand en kan de Overeenkomst alleen minimaal een (1) maand voor het einde van de eerste of elke verlengde contractstermijn telefonisch of schriftelijk opzeggen.Tussentijdse opzegging is niet mogelijk.

Oftewel minimaal één maand vantevoren opzeggen voordat je contract afloopt.

Maar er is blijkbaar een nieuwe wet aangenomen las ik laatst in dit topic http://online.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=2927

Conclusie:

Je 1e jaar moet je uitzitten en daarbij moet je minimaal één maand vantevoren opzeggen voordat je contract afloopt.
Per juli 2009 nadat je je 1e jaar erop hebt zitten kun je elke maand opzeggen.

Hopelijk beantwoord dit je vraag.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !

bd54338rre
TCP_IP

dank voor je duidelijke antwoord.

Toevallig heeft online helpdesk ook gereageert:

--------------------------

Geachte heer, mevrouw

Wij vinden het jammer dat u er over nadenkt het contract te
beëindigen.Indien u het contract op wilt zeggen dat dient dit
telefonisch danwel schriftelijk te geschiedden. Dit dient minimaal een
maand voor verloop van het jaarcontract en kan maximaal vier maanden
hiervoor gedaan worden de vervaldatum in deze is 30/06/2009. Wij hopen
u zo voldoende te hebben geinformeerd.

Naar:

Online Breedband BV
Postbus 11095
1001 GB Amsterdam

Of per fax doet u via nummer: 020 535 59 99

Met vriendelijke groeten,

duidelijker kan het niet.
Gewijzigd door bd54338rre op 19 december 2008, 20:29

TCP_IP
graag gedaan Wink

Vind antwoord alleen apart, maximaal 4 maanden ? Kan het niet in de algemene voorwaarden terugvinden.

Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Opstappen bij Orange, wat een administratieve puinhoop.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Opstappen naad VDSL van een andere ISP? Algemeen 2 15 mei 2013, 21:38
Alleen nog @online.nl en geen @Orange.nl of @wanadoo.nl Email 32 27 juli 2012, 23:03
Algemene voorwaarden Orange Wat verandert er? 8 21 november 2011, 16:12
Orange ADSL basis instellingen Eigen modem configuratie en problemen 2 29 december 2010, 18:26
Orange Live box vraag Algemeen 14 15 december 2010, 23:04
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Hans00:51:49
| Wanabo01:37:27
| SterkeJerke02:30:47
| jms31903:26:25
| gvmelle05:18:12
| MBroertjes05:37:28
| dutch flash08:59:42
| Franx11:47:13
| Lutz13:18:19
| Johan420:01:20
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.