obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Al een maand storing Amsterdam
deltax
Hier weer een zeer ontevreden klant van orange. (amsterdam)

Zat voorheen bij Wanadoo..nooit problemen gehad totdat er meer dan een maand geleden opeens geen internetverbinding meer was (@ knipperde), vreemd!

Ik alle kabels gechecked.. was allemaal prima, telefoon deed het nog gewoon (kpn)

Toen orange gebeld... het bekende verhaaltje, kabels gechecked + vervangen, op alle mogelijke manieren gereset, nieuwe modem gekocht om te testen of de livebox niet stuk was.
Dit heeft allemaal niet geholpen.

Toen had ik de livebox een tijdje uitgezet en toen na een paar uurtjes weer aangezet...en opeens stopte het @ lampje met knipperen en ja hoor er was weer internet.

Dolle pret natuurlijk, totdat ik er achter kwam dat het retetraag was (2 mbit/1mbit) (en dat het na 12 minuten weer uitviel)

Toen de helpdesk maar weer eens gebeld, bleek dat de technische dienst net een meting had gedaan in die 12 minuten dat ik even internet had en mijn case mooi op 'OPGELOST' hadden gezet.

Ik heb de helpdesk medewerker verteld dat het internet het eventjes doet als ik mijn livebox een tijdje uitzet en dan weer aan..hij zou het doorgeven aan de technische dienst.

Tot vandaag heb ik eigenlijk nog niks van de TD gehoord..wel heel vaak met de helpdesk gebeld, maar die kunnen je alleen maar aan het lijntje houden door te vertellen dat ze er mee bezig zijn.. maar doorverbinden ho maar.

ik kan van mijn contract af en overstappen(langer dan 21 dagen geen inet) maar voor ik dan weer ben aangesloten ben ik weer een maand verder..

Iemand een idee wat ik nog kan doen? ..Sad
 
mecheltje
Welk gedeelte van Amsterdam zit je?
Heb hier totaal geen problemen. Omgeving Rai.
Gewijzigd door mecheltje op 14 mei 2008, 15:51
 
TCP_IP
komt niet al te vaak voor bij orange dat meteen hele wijk eruit ligt hoor, tenzij wijkcentrale opgeblazen word bij wijze van dan iig.

deltax, je geeft aan dat je een livebox hebt !

als je met internet explorer naar 192.168.1.1 gaat kom je op de livebox pagina, daar zie je aantal tabbladen waaronder geavanceerd, klik daar eens op en dan tabblad ernaast genaamd statistieken, bij dat submenu staat adsl statistieken.
post die statistieken eens.

merk je tevens iets aan de livebox? word adapter heet, of zoemt die ??
hoe oud je is je livebox overigens ?
even ingaand op HD vragen Pfft
hoe zit je aansluiting in elkaar ?!
hoofdaansluiting <> lengete kabel <> livebox
Gewijzigd door TCP_IP op 22 mei 2008, 16:05
 
deltax
Omgeving centrum in de buurt van artis.

Vanmiddag nog een keer de HD gebeld.. de jongen kon mij vertellen dat ze er achter zijn gekomen dat ik op een verkeerde poort ben aangesloten in de wijkcentrale, en dat ze er 20 mei (!) een mannetje heen sturen.


Status ADSL-lijn   Niet verbonden
ADSL standaard   T1.413_A
Upstream   0 Kb
DownStream   0 Kb
Afname   Dichtbij : 0.2 (dB)
Ver weg : 0.2 (dB)
SNR-marge   Dichtbij : 0 (dB)
Ver weg : 0 (dB)
HEC-teller   0
Firmware   0x0
ES-teller van 15 min   0
CRC-fouten   0
ES-teller van 1 dag   0


Livebox van wanadoo en staat in de woonkamer aangesloten lengte van telefoonkabel is 20cm:o
 
TCP_IP
ja zo te zien geen signaal (snel knipperend @ dus op livebox?)
op een verkeerde poort? denk dat ie defect is dan! wel nog een weekje wachten helaas voor je, mja er gebeurt tenminste iets mee Grin
 
deltax

Quote

TCP_IP schreef:
ja zo te zien geen signaal (snel knipperend @ dus op livebox?)
op een verkeerde poort? denk dat ie defect is dan! wel nog een weekje wachten helaas voor je, mja er gebeurt tenminste iets mee Grin


Dat dacht je... Orange zou orange niet zijn als ze zich weer eens niet aan afspraken hielden.. vandaag weer eens gebeld "ja meneer u bent op een andere poort aangesloten, als dit niet werkt ligt het aan U, we kunnen een monteur langs sturen maar dat duurt ongeveer 3 weken."

Of ik even geduld wil hebben... SadAngry
 
TCP_IP
hmm, monteur zou ik niet al te snel doen! 89 euro voor eigen rekening.

nog andere mogelijkheid, soms als livebox gereset word zet hij het profiel op verkeerd abbonement, zou je nog na kunnen kijken.
ik ga hierbij vanuit dat @ snel knippert en er geen internet is.

open internet explorer
typ in adres balk 192.168.1.
onder 'diensten' zie je internetverbinding, klik daarop op
dan onder 'selecteer een adsl verbinding'
zorg dat adsl starter/adsl family (of adsl/adsl extra) aangevinkt is, en klik op toepassen, sla alles op.
livebox word opnieuw opgestart
en ss kijken wat ie nu doet
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Al een maand storing Amsterdam', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
storing Storing : 1 14 aug 2019
Storing 21-2-2018 Geen internet Storing : 6 27 feb 2018
Internationaal bellen eerste maand niet mogelijk Klacht over Online : 2 06 aug 2017
Storing Algemeen : 1 05 nov 2016
Storing Online/Kpn Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 23 26 okt 2016
Advertentie