obey-robots.txt
09 December 2016, 18:19
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Meld hier onopgeloste, maar wel aangemelde problemen. Wees wel zo sportief om ook te melden als het probleem opgelost is!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Loopt: Opzeggen Orange

Aswin
begindatum: februari 2008
omschrijving: Opzeggen Orange i.v.m. verhuizing naar ander adres in zelfde gemeente. Helaas contract moet uitgezeten worden ondanks toezeggingen
antwoord HD: Volgens de algemene voorwaarden heb ik pech
termijn: onbekend
opgelost: nee

Begin februari heb ik contact opgenomen met Orange met de vraag wat de kosten zouden zijn om mijn huidige Orange abonnement (incl telefonie) te verhuizen naar mijn nieuwe adres. Dit zou €50,- gaan kosten. Hierover heeft een aantal keer E-mail verkeer plaatsgevonden. Verschillende reactie van Orange waarin men maar niet scheen te begrijpen wat ik nou wilde. O.a. de onderstaande reacties:

Mijn verzoek: Ik wil verhuizen en geen €50,- betalen.
Orange: Misschien moet u een ander abonnement nemen.

Mijn verzoek: Ik heb buiten Orange internet en telefonie ook een mobiel abonnement. Dit zeg ik ook op als we er niet uitkomen.
Orange: Ik zie dat u een mobiel abonnement heeft, u heeft gemaild met de Internethelpdesk...... Shock

En zo nog wel meer.

Op 27 maart 2008 opnieuw contact opgenomen met de klantenservice van Orange. Krijg ik de mededeling van Orange dat wanneer ik een inschrijvingsbericht van de gemeente kan overhandigen dat ik dan van het contract af kan. Mooi denk ik, probleem opgelost. Ik ga op zoek naar een nieuwe aanbieder, vindt een nieuwe aanbieder, sluit een contract met hen af in de veronderstelling dat ik van het contract met Orange afkan.

Begin april 2008 begin ik met de voorbereidingen van de verhuizing. KPN wordt gebeld om het nummer (PSTN) te verhuizen naar het nieuwe adres met behoud van nummer. Ik ontvang 2 dagen later van KPN bericht dat e.a. in gang is gezet. Nog geen 2 dagen later ontvang ik van Orange een bericht dat ook de ADSL lijn verhuist wordt (terwijl ik daar niet om gevraagd heb).

Na veelvuldig bellen etc opniew een medewerker van Orange aan de telefoon (afdeling contract opzeggen). "Nee meneer, dat heeft u verkeerd, mijn collega heeft de verkeerde informatie doorgegeven". Mijn reactie:"Niet mijn probleem, ik heb e.a. in gang gezet bij een nieuwe provider en zit zoals het er nu naar uitziet aan 2 contracten vast". Orange:"Dan had u de algemene voorwaarden maar moeten lezen, daar staat in dat de mededelingen van medewerkers van Orange niet bindend zijn!" Shock

Dus ik ontplof zo ongeveer. Helaas meneer, u zit aan 2 contracten vast. Een paar dagen later (09 mei) belt mijn vriendin, zij krijgt de mededeling dat wanneer we de aanbiedingsbrief bij algemene voorwaarden van de nieuwe ISP toesturen we alsnog onder het contract uitkunnen. Smile

Ik bel een paar dagen (15 mei) later opnieuw terug nadat we bericht hebben ontvangen van de nieuwe ISP dat men 22 mei komt installeren. Vraag om een faxnummer om e.a. op te sturen. Ik fax op 16 mei de informatie naar Orange en bel, op verzoek van Orange, op maandag 19 mei terug met het verzoek e.a. op te pakken.

Persoon in kwestie is er niet (plotseling ziek geworden). Ik vraag om een reactie van Orange omdat er indien contract niet opgezegt wordt er andere zaken geregeld moeten worden (onder andere verhuizing van de CAI e.d.).

Reactie Orange:"Helaas meneer, ik kan u niet helpen, u zult moeten wachten tot dat mijn collega weer beter is........" Shock

M.a.w. ik heb genoeg van Orange en wil met grote spoed van ze af. Ik wordt er moe van dat de ene collega dit zegt en de andere dat, en het er dus op neer komt dat ik straks 2 contracten heb omdat Orange mij niet goed heeft voorgelicht!
 
Tiger
@Aswin, De verhuiskosten zijn inderdaad € 50 bij orange en was voorheen bij wanadoo ook en als op je nieuwe adres orange internet kan leveren zit je er gewoon aan vast.
En zoals je gemerkt hebt heb je niets aan de verhalen van de helpdesk zolang je de toezeggingen niet zwart op wit hebt staan.
Nu zit je aan 2 contracten vast.
Ik hoop in elk geval voor jou dat er toch nog een regeling te treffen is.

Tiger
 
Aswin
@Tiger

Het hebben van 2 contracten zal zo'n vaart niet lopen. De nieuwe aanbieder is Tele2 en zij hebben een Try before you Buy periode van 2 maanden. Zolang ik niet onder het contract met Orange uitkom, houdt ik het contract van Tele2 aan. Lukt het niet, dan blijft Orange en dan vliegen ze er zowiezo aan het einde van contract eruit en lukt het wel, dan blijft Tele2.

Maar waar het mij vooral om gaat is dat de medewerkers van de klantenservice elkaar aan alle kanten tegen spreken.

Medewerker 1 zegt: U kunt onder het contract uit als u ons een inschrijving bij de gemeente van uw nieuwe adres toezendt.

Medewerker 2 zegt: Nee, wat medewerker 1 zegt klopt niet, u dient de aanbiedingsbrief en de algemene voorwaarden van de nieuwe ISP op te sturen

Medewerker 3 zegt: Nee medewerker 1 & 2 hebben het fout, u zit aan het contract vast.

M.a.w. men weet zelf niet wat de regels/procedures zijn. Om strontziek van te worden! Sad
 
TCP_IP
als je KPN verhuisd, verhuisd je adsl automatisch mee Wink
als op nieuwe adres gewoon geleverd kan worden, zit je aan het contract vast...
medewerker 3 heeft het juist!

oftewel contract uitzitten...
 
DaOtH
Verhuizen is absoluut geen reden tot voortijdig ontbinden van contract
Het niet kunnen opleveren van de aansluiting na verhuizing is dat echter wel. Grin
(dit ondanks toezeggingen dat het allemaal ging werken... ooit)

Ik heb inmiddels het pad bewandeld van in gebreke stellen en eenzijdig ontbinden en heb (na lange tijd) van Orange te horen gekregen dat het contract is ontbonden. Dit zonder verdere bijkomende kosten omdat na de verhuizing alle incasso opdrachten door mij gestopt en of gestorneerd zijn geweest.
 
AtHome
Hoi Aswin, je schreef aan het einde: M.a.w. ik heb genoeg van Orange en wil met grote spoed van ze af. Ik wordt er moe van dat de ene collega dit zegt en de andere dat, en het er dus op neer komt dat ik straks 2 contracten heb omdat Orange mij niet goed heeft voorgelicht Nou, inderdaad die helpdeskmedewerkers van Orange is om wanhopig van te worden. Ik heb inmiddels een andere provider, maar zit nog met een kostenplaatje. Ze hebben mijn beloofd die onkosten te vergoeden, maar dat is niet gebeurd. Alles neergelegd bij de Geschilllencommissie. Dit alles speelde in dezelfde periode als bij jou af. En ik heb al meer gelezen op het forum rond die tijd. Ik heb mijn verhaal staan hier : http://online.geb...ad_id=2518
 
Tiger
AtHome schreef:
Hoi Aswin, je schreef aan het einde: M.a.w. ik heb genoeg van Orange en wil met grote spoed van ze af. Ik wordt er moe van dat de ene collega dit zegt en de andere dat, en het er dus op neer komt dat ik straks 2 contracten heb omdat Orange mij niet goed heeft voorgelicht Nou, inderdaad die helpdeskmedewerkers van Orange is om wanhopig van te worden. Ik heb inmiddels een andere provider, maar zit nog met een kostenplaatje. Ze hebben mijn beloofd die onkosten te vergoeden, maar dat is niet gebeurd. Alles neergelegd bij de Geschilllencommissie. Dit alles speelde in dezelfde periode als bij jou af. En ik heb al meer gelezen op het forum rond die tijd. Ik heb mijn verhaal staan hier : http://online.geb...ad_id=2518

@AtHome,

IK hoop voor jou dat jij geen problemen krijgt bij je nieuwe provider zelf ben ik een paar jaar geleden bij @home weggegaan door de onbeschofte behandeling door de helpdesk en bij wanadoo/orange heb ik tot nu toe nog geen probleem gehad en ik hoop uiteraard dat dit zo blijft.

Tiger
 
modswat
Ik ben ook weggegaan bij @home/ziggo omdat dat een grote oplichters bende is.
Ik krijg binnekort adsl van orange maar hou me hart vast als ik lees wat een wan prestaties leverd pfff.
 
AtHome
Ik zie @home niet als oplichtersbende, maar Orange juist wel. Lees mijn verhaal maar eens in de link op mijn vorige bericht hier! Als je alleen al een prijsafspraak maakt, die ze niet nakomen En vooral dat ze je gewoon laten barsten. Dat heeft mij zover gebracht, dat ik het een principekwestie heb laten worden. Ik ben een half jaar bezig geweest. Het heeft me een vermogen gekost. Alleen door die sullige helpdeskmedewerkers. En ik hoop dat jij goede ervaringen zal krijgen. Maar ik geloof niet meer in Orange Nederland Breedband B.V.

Maar ik ben als nieuwe klant gekomen bij AtHome, Ik heb een mooie Humax recorder staan. Ik heb stabiel en supersnel internet. Telefoon met gratis nummerweergave. Voorheen liep mijn telefoonabonnement via KPN en daar betaalde ik veel geld voor extra diensten. Ik begon met €5 voor bellen na 19.00 en in het weekend.

Toen ik op zoek ging naar een andere provider en de prijzen ging vergelijken, betaalde ik al inmiddels bijna € 10,00 voor bellen na 19.00 u en in het weekend.

Na een overzicht gemaakt te hebben, was het prijsverschil zo weinig met AtHome, een paar euro. In mijn omgeving gevraagd naar hun ervaringen met Athome, toen was de keuze niet moeilijk. Tv-Basis had ik al van AtHome natuurlijk.

De problemen die ik met Wanadoo en later met Orange heb gehad, is hetzelfde gevoel als jij (modswat) nu met AtHome hebt waarschijnlijk.Wink
Gewijzigd door AtHome op 30 mei 2008, 20:28
 
modswat
Athome is nu ziggo en wat is nu het geval ze hebben bij iedereen voor de fusie 2x het abbo geld ingehouden.
Plus nog eens dat de brief veel te laat kwam waar dat instond.
Door die actie van hun zijn de algemene voorwaarden verandert ter gunste van ons^^.
Dus snel opgezegd.

Ik betaal voor internet dat niet stabiel is en heb me neus daar nu wel vol van hoor.
Ben ik aan het downloaden dan schomelt de download als een gek,de upload het zelfde.Komt er iemand anders online bij mij in de straat zie je meteen aan je snelhied want je deelt alles ja is kabel heWink
Mail word geblokeerd enz enz.
Daar betaal ik niet voor toch?

adsl is naar mijn mening veel stabieler en ja ik woon kort bij een wijkcentrale.
Voor die 47.95 die ik betaalde heb ik adsl en telefoon en ik hou nog geld over en veel stabieler.
Gewijzigd door modswat op 30 mei 2008, 19:55
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Loopt: Opzeggen Orange', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Opzeggen / legale contractbreuk nav. recente problemen? Storing 7 13 november 2016, 00:23
Digitale TV opzeggen via online.nl account Algemeen 4 28 december 2015, 12:42
wie heeft ervaring met opzeggen? Algemeen 5 28 mei 2015, 19:01
telefoonabonnement opzeggen Algemeen 2 27 december 2014, 11:53
Opzeggen bij Verhuren (koop)woning Algemeen 5 03 december 2014, 15:47
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SterkeJerke00:37:50
| Wanabo01:15:16
| jms31901:33:28
| Hans01:35:23
| gvmelle03:25:15
| MBroertjes03:44:31
| dutch flash07:06:45
| Franx09:54:16
| Lutz11:25:22
| Johan418:08:23
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.