obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
webcamserver thuis; drama!
rrozema

Quote

eamel schreef:
Er zijn mij vandaag overigens een tweetal tips gegeven. 1. De livebox zou wel eens defect kunnen zijn. En 2. Stap over op bijvoorbeeld een LinkSys router. Die laatste mogelijkheid spreekt mij aan ware het niet dat ik gebruik maak van telefonie (tot voor kort; nadat ik twee weken geleden mijn pc's van een statisch IP heb voorzien weigeren alle telefoons hier in huis dienst. Lekker rustig, dat wel, maar niet de bedoeling...)

Kortom; zucht.


Knap werk; je telefonie doet het niet meer nadat je je pc's van een statisch ip adres hebt voorzien? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Wink Lijkt me toch dat je dit soort perikelen eerst moet oplossen voordat je verder gaat met dingen als servers van buitenaf beschikbaar maken.

Probeer eens het volgende: haal alle stekkers uit je livebox. Sluit nu enkel de line, de phone en de stroom weer aan (in die volgorde). Doet je Orange telefonie het, nadat je even gewacht hebt op de lampjes, nu wel weer? Als dat niet zo is, dan heb je toch iets verkeerd ingesteld in de livebox en zou ik eerst maar eens een reset naar fabrieksinstellingen doen (aanzetten met de reset-knop ingedrukt houden totdat van de 5 rode lampjes bovenop de livebox de buitenste 2 plus het middelste branden).
 
eamel
@ rrozema; haha, inderdaad knap werk. Hoewel ik 't vermoeden heb dat 't niets met elkander te maken heeft en berust op louter toeval :-)

Hoedanook; ik heb vanmorgen mijn LB een harde reset gegeven; alle instellingen zijn verdwenen. Heb alleen nog geen tijd gehad poorten open te gooien en idem te checken of mijn telefonie 't al dan niet doet..

Wordt vervolgd.
 
rrozema
Je hebt toch wel gezien welke lampjes branden? Brandde het telefonie lampje bijvoorbeeld? De lampjes kunnen je al veel informatie geven, dus vertel ons wat je ziet Cool
 
TCP_IP
uitleg lampjes Pfft ?

Driehoek met uitroepteken:
hardware defect

@:
brand constant dan internetverbinding
knippert 1x p/s wel signaal maar geen verbinding
knippert 3x p/s geen signaal

telefonie:
brand constant dan werkt telefonie
knippert telefonie dan word er gebeld
telefonie uit, telefonie NIET actief

>>( fast forward pijltjes):
knipperen ze dan is er een pc verbonden en is er dataverkeer
is hij uit dan geen pc of geen dataverkeer

Zendmastje:
brand constant dan staat wifi aan
knippert wifi dan is reg-knopje ingedrukt en staat mac-filter uit waardoor je verbinding met livebox kunt maken(draadloos)
wifi uit dan is wifi niet actief
 
eamel
@ rrozema & tcp_ip: tnx 4 the effords :-)

Maar ook de lampjes heb ik nauwkeurig in de gaten gehouden. Conclusie; niets mee aan de hand. Alles functioneert naar behoren.

Heb een harde reset gedaan, poorten opnieuw ingesteld, zowel UDP als TCP, firewalls uit op de desbetreffende pc's, alle poorten open gezet, firewall LB uitgezet, andere poorten geprobeerd, geinformeerd of 't niet toevallig bij de webhost lag (niet dus), enzovoort, enzovoort...

'k Heb nu besloten om per vandaag mijn telefoonabo op te zeggen (gebruik hem nauwelijks. Wel zonde van mijn nieuwe draadloze telefoonsetje but soit ;-)) en de LB de deur te wijzen. Kortom; alle bovenstaande berichten nalezende kan ik niets anders dan jullie allen te bedanken voor alle gedane moeite (en tiepwerk :-)).

Is de volgende vraag; wat is aan te raden (merk, techniek, snelheid, gebruiksvriendelijkheid?) als ik een nieuwe router wil aanschaffen die geschikt is voor zowel UTP-aansluitingen als voor WIFI? Ik heb overigens een Orange Family pakket met een (bijna constante) downloadsnelheid van 16 Mb... Iemand een tip?
 
mesa57
Als je de livebox vervangt door een ander modem zal zeer waarschijnlijk je snelheid omlaag gaan. Niet zo'n verstandige keuze dus en ik betwijfel of het je probleem gaat oplossen. Laat eens een expert naar je systeem kijken via remote control of zo (b.v. www.logmein.com).
 
eamel
@ mesa57: is dat zo? Dat de snelheid omlaag gaat? Hoe komt dat?

Wat betreft een expert; die heb ik er naar laten kijken; sterker nog.. twee experts (senior IT-nerds) d.m.v. LogMeIn (ik heb een vijftal pro-accounts daar).

Je begrijpt; niets...

Overigens net de helpdesk van Orange aan de lijn gehad hieromtrent; waar ik al bang voor was; men geeft geen ondersteuning (terwijl in mijn ogen het een Orange Livebox betreft en dus een direct Orange probleem maar dat moest de meneer in kwestie niets van hebben).

Kortom; alle bronnen lijken uitgedroogd. Hoewel 't niet mijn normale manier van werken is ben ik bang dat ik dit moet laten gaan.. Of iemand anders moet nog een verrassende oplossing hebben...

Toch bedankt!
 
mesa57
Als je denkt dat het de livebox is kun je eerst eens experimenteren met een modem van marktplaats of zo. De speedtouch 546 is een leuke, die is ook nog qua snr te tweaken zodat je de oorspronkelijke LB snelheid terug krijgt.

Wat je trouwens in weze zegt is : "de port forward van de livebox werkt niet". Dat lijkt me een erg sterk verhaal, maar als dat zo is zou een vervanging van de livebox soelaas moeten bieden.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'webcamserver thuis; drama!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
chenge van tele2 naar online maar thuis netwerk issues Huawei configuratie en problemen : 2 02 feb 2012
Huawei HG655 instellen thuis groep Algemeen : 6 11 jan 2012
Drama met Online !! Algemeen : 3 12 sep 2008
opzeggen bij ORANGE ??? een drama Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 6 15 apr 2008
contractopzegging Orange een DRAMA Algemeen : 10 24 feb 2008
Advertentie