obey-robots.txt
09 December 2016, 18:21
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Internetklanten Orange/T-Mobile naar Ziggo

orange07
Internetklanten Orange/T-Mobile naar Ziggo

Mobiele aanbieder T-Mobile wil af van zijn internetklanten. Ziggo koopt de circa 140.000 kabelinternetklanten. De woordvoerders van beide bedrijven bevestigen geruchten daaromtrent tegenover ZDNet. Met KPN zouden gesprekken lopen over een overname van de ADSL-afnemers, maar dit zijn vooralsnog speculaties.

T-Mobile kocht internetaanbieder Orange Nederland vorig jaar van France Télécom. Daarmee kwam het Duitse telecombedrijf automatisch ook in het bezit van de kabelklanten van Orange. Maar T-Mobile zou zich op mobiele telefonie willen concentreren.

Contract ontbonden
De kabelklanten van Orange ontvangen breedbandinternet via het kabelnetwerk van Casema (nu Ziggo). De kabelaar neemt daarbij de verbindingen en de helpdesk voor zijn rekening, terwijl Orange voor de service zorgt. Tussen beide bedrijven gold een zogenaamde shared business value-overeenkomst.

"Dat contract is ontbonden. Wij zijn nu volledig eigenaar van die klanten", bevestigt woordvoerder Gradus Vos. Ook T-Mobile woordvoerster Priscilla Tomasoa beaamt dit. Onbekend is hoeveel Ziggo heeft betaald voor de circa 140.000 klanten, die overigens al bij Casema/Ziggo in de boeken stonden.

Voor de klanten zelf zal er weinig veranderen, zegt de woordvoerder. De dienstverlening blijft immers hetzelfde. Waarschijnlijk worden afnemers wel omgezet naar de producten van Ziggo. De overname is door Ziggo intern al bekendgemaakt, maar het bedrijf heeft het nieuws nog niet actief naar buiten gebracht.

ADSL-klanten naar KPN?
T-Mobile zou ook gesprekken voeren met KPN over de overname van de ADSL-klanten van Orange, zo willen geruchten. Tomasoa van T-Mobile kan dit niet bevestigen. "Dit zijn enkel speculaties en die zijn er altijd in deze markt", zegt ze desgevraagd. KPN gaat nooit in op geruchten, antwoordt ook KPN-woordvoerder Bram Oudshoorn. "Als wij iets te melden hebben, komen we daar vanzelf mee naar buiten."

Deutsche Telecom, het moederbedrijf van T-Mobile, maakt er alvast geen geheim van dat de Nederlandse internetprovider te koop staat. Orange Breedband werd "aangekocht als onderdeel van de overname van Orange Nederland, met de bedoeling om te verkopen", zo lezen we in de toelichting op de jongste kwartaalcijfers van Deutsche Telecom. Het bedrijf waardeert Orange, dat een eigen ADSL-netwerk heeft, op 133 miljoen euro.

Wanabo
Voor de Orange klanten die een gedwongen overstap naar Ziggo boven het hoofd hangt kunnen vast kijken op het zuster forum over Ziggo!

De eerste troubles zo kort na het ontstaan van Ziggo zijn er al weer. Angry

http://ziggo.gebr...
Wanabo - Wanadoo abonnee

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

ik ben er ook
Als de adsl klanten van orange worden overgenomen door de kpn, kan het er alleen maar beter op worden. ( slechter dan nu kan ook niet )
Dan krijg ik misschien wel de beloofde 8 Mbit.
Mijn buurman heeft telfort aangevraagd, die zit dus op dezelfde centrale en het signaal gaat via hetzelfde koper.
Het zal mij niet verbazen dat hij een betere snelheid krijgt dan bij mij.
Grin eind augustus 2008 naar Telfort !!!!!Grin

guus
Hehe, eindelijk actie ondernomen, als we van kpn worden kun je miss ook wel overstappen op telfort Grin

ik ben er ook
guus schreef:
Hehe, eindelijk actie ondernomen, als we van kpn worden kun je miss ook wel overstappen op telfort Grin

Dat zo mooi zijn Wink

Lizard
Een overname door de KPN zal de opta denk ik niet goedkeuren.
Iets met concurrentie enzo. Wink

ik ben er ook
Ja dat zal niet worden goedgekeurd denk ik.
Dan wordt de KPN wel heel groot.

guus
Ja maarja, doe dan door Alice ofzo. Ja wat moeten we dan, beetje ons laten stikken? Shock

h_henkie
Ach, ik hoop dat het bij de opvolger beter word, qua snelheid. Theoretisch zou ik max 20 mb moeten hebben. Nu weet ik ook wel dat dat nooit zal gebeuren. Maar ik heb nog nooit ~10 mb gehaald. Terwijl ik korte kabels gebruik en ongeveer 500 meter van de kast delft centraal zit.
Ik ben wel erg benieuwd wat er gaat gebeuren met de adsl + telefonie. Ik ben bewust weggegaan bij kpn.

275443368
Gewijzigd door h_henkie op 24 mei 2008, 17:57

therodge
Er blijven toch weinig overname-kandidaten over volgens mij. KPN breidt de familie steeds verder uit met al haar dochters.

Alice is trouwens een merk voor de particuliere markt van en via het netwerk van BBNED, dus das ook al geen optie.

We wachten af.

Wink
Al vele jaren bij Orange: eerst het smartpack-inbelaccount gehad met 80 uur in de maand, hierna met tevredenheid Orange lite via KPN gehad voor meerdere jaren en sinds 27 november succesvol over op Orange ADSL en telefonie (Disconnected by KPN).

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internetklanten Orange/T-Mobile naar Ziggo', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Overgang van Huawei HG655d naar ZyXEL VMG8324-B10A, combi vaste en VOIP telefonie Zyxel meer apparaten aansluiten 8 07 december 2016, 23:05
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk Storing 22 05 december 2016, 11:19
Overstappen naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel 16 07 november 2016, 19:42
Van 12 naar 8 Mb en wie doet dit? Snelheid 2 04 november 2016, 22:41
Upc coax naar Rj11 modem pin? Zyxel configuratie en problemen 3 06 augustus 2016, 07:59
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SterkeJerke00:40:19
| Wanabo01:17:45
| jms31901:35:57
| Hans01:37:52
| gvmelle03:27:44
| MBroertjes03:47:00
| dutch flash07:09:14
| Franx09:56:45
| Lutz11:27:51
| Johan418:10:52
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.