obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Draadloos netwerk achter livebox mbv belkin G+ mimo
TCP_IP
naar welke laptop doe je de port forwarding dan en komen de ip adressen wel overheen met waarheen je de port forwarding doet??

laatste is te verklaren... livebox + belkin is 1 netwerk... belkin is meer een verlengde van de livebox
DHCP server op livebox is actief en deelt ip adressen uit, wanneer livebox losgekoppeld is van belkin worden er dus geen ipadressen meer uitgedeeld.
je doelt op het adres 169.x.x.x... en je krijgt beperkte of geen verbindingsmogelijkheden.... omdat DHCP server niet laptops kan bereiken. als je op belkin DHCP weer aanzet krijgen laptops wel weer een ip adres...
oftewel livebox aan belkin gekoppeld laten.

kun je een screenshot maken van de portforwardings?
 
crabbez
hoi ik heb de portforwardings voor mn siemens daar draai ik alleen de DCplusplus op. mn vriendin download niet echt. ik wil hoofdzakelijk de printer die op mijn siemens laptop staat aangesloten met dr delen.

Zie bijlage voor de printscreen. alvast bedankt!

ps, op de printscreen staat dat ik de livebox vanaf ip adres 192.168.1.12 benader, dat is omdat ik em wireless benader. als ik wil downloaden doe ik dat via utp en dan geeft ie aan ip: 192.168.1.10
crabbez voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door crabbez op 27 mei 2008, 19:16
 
rrozema
port forwards kun je het beste naar fixed ip adressen maken. M.a.w. geef je utp adapter een fixed ip adres -buiten de dhcp pool range: 192.168.1.10-192.168.1.50- en maak dan port forwards naar dat adres. Je loopt anders het risico dat je op een keer niet meer hetzelfde ip adres 192.168.1.10 krijgt toegewezen en dan zoek je je het apelazerus Wink

De melding van DCplusplus lijkt mij een melding dat hij geen upnp heeft kunnen uitvoeren. Mogelijk dat je belkin nog upnp heeft aanstaan en dat die onterecht nu reageert op de verzoeken van dc++? 2 opties: zet in de belkin upnp uit of zet dc++ detectie van upnp routers uit.
Gewijzigd door rrozema op 28 mei 2008, 02:08
 
TCP_IP
XP

start>>configuratiescherm>> netwerkverbindingen
rechtermuisknop draadlozeverbinding
eigenschappen
tabblad geavanceerd
onderin "gebruik de wizard netwerk instellen" als u niet weet hoe u deze eigenschappen moet instellen
volgende
volgende
kies: Deze computer maakt verbinding met het internet ..~.. in mijn netwerk
volgende
beschrijving van de computer, kun je leeglaten
computernaam, verzin maar wat leuks (zonder spaties)
volgende
werkgroepnaam: WERKGROEP
volgende
wat wilt u doen? kies voor:
Bestands en printerdeling inschakelen
volgende
kies voor 4e optie, doorgaan met wizard. ik hoef ..~.. uit te voeren
voltooien


VISTA

Bb727037.vistafp04(en-us,TechNet.10)
Zie foto hierboven (engels maar zal niet uitmaken toch ?)
Welke zijn bij jouw "turned on"?
Schakel ze in dit geval ALLEMAAL even in op 1 na, namelijk "Password protected sharing" (zet die uit)
Klik op pijltje rechts
kies voor "blabla" inschakelen en op toepassen.
Kan zijn dat je vista pc even opnieuw moet opstarten, weet ik zo niet.


Dan al eerste naar elkaar pingen, kijk of dat inmiddels werkt.
Deel dan op BEIDE laptops minimaal 1 mapje en kijk of je ze vanaf de andere laptop kunt benaderen

bronnen:
xp
zelf wezen klikken
vista (heb ik niet draaien, alleen buiten xp ubuntu 8.04 op een dualboot, vista is niet alles :p)
http://technet.microsoft.com/nl-nl/library/bb727037(en-us).aspx
http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=1252773
Gewijzigd door TCP_IP op 29 mei 2008, 15:01
 
crabbez

Quote

rrozema schreef:
De melding van DCplusplus lijkt mij een melding dat hij geen upnp heeft kunnen uitvoeren. Mogelijk dat je belkin nog upnp heeft aanstaan en dat die onterecht nu reageert op de verzoeken van dc++? 2 opties: zet in de belkin upnp uit of zet dc++ detectie van upnp routers uit.


hoi rozema,

Als ik dc++ aanzet dan heb ik mn wireless netwerkkaart uitstaan en heb ik de livebox direct via utp kabel met mijn siemens laptop verbonden. De belkin kan hierin dus geen rol spelen. Daarom vindt ik het ook zo vreemd dat ik die melding opeens krijg.

heb je andere suggensties?

gr. Crabbez
 
TCP_IP
even gegoogled, blijkbaar zit er ook een optie binnen DC++ om hem op passive mode te zetten. DAt ook al geprobeerd?

je zou evt. kunnen uitvoeren wat in mijn vorige post staat. BTW zet firewalls uit als je connectie opzet.
 
crabbez

Quote

TCP_IP schreef:
even gegoogled, blijkbaar zit er ook een optie binnen DC++ om hem op passive mode te zetten. DAt ook al geprobeerd?

je zou evt. kunnen uitvoeren wat in mijn vorige post staat. BTW zet firewalls uit als je connectie opzet.


hoi bedankt voor je reactie.
Het werk ook als ik hem op passive zet. Het punt zit hem erin dta je bij vele hubs niet mag downloaden als je passive bent en daarnaast heeft de active instelling altijd gewerkt bij mij en nu opeens niet meer.

heeft de livebox ook een udnp instelling ofzo?

gr.
 
TCP_IP
nee, even in vorig topic gezocht topic

Ik vermoed dat dit probleem heel goed samen kan hangen met het feit dat de laptops elkaar onderling niet kunnen pingen...

je zou even een portcheck kunnen doen om na te gaan of poort ook echt openstaat...

je bent er ook echt zeker van dat wifi uitstaat en het via de kabel doet.. en dat ip van je LAN kaart op 192.168.1.10 staat?
 
rrozema
Toch is het wel je belkin die voor die melding zorgt. DC++ doet een broadcast om een upnp host te vinden, je belkin reageert daarop, maar als DC++ vervolgens probeert om de instellingen goed te zetten, dan blijkt dat het niet lukt. ergo, de foutmelding.

Trek de betwerk stekker maar eens uit de belkin voordat je DC++ weer opstart. Als het goed is krijg je nu de melding niet meer.
 
crabbez

Quote

rrozema schreef:
De melding van DCplusplus lijkt mij een melding dat hij geen upnp heeft kunnen uitvoeren. Mogelijk dat je belkin nog upnp heeft aanstaan en dat die onterecht nu reageert op de verzoeken van dc++? 2 opties: zet in de belkin upnp uit of zet dc++ detectie van upnp routers uit.


Hoi Rozema,

het uitrekken van de kabel tussen de belkin en de livebox heeft niets veranderd. Ik heb tevens net gezien dat upnp op de belkin al op disable staat dus dat was idd niet de oorzaak.De oplossing die jij hierboven voordraagt wel! --> Ik heb zitten kijken in de instellingen van dc++ en heb daar de detectie van upnp uitgezet en voila, ik krijg die melding niet meer en kan active de hubs weer op!!

das alvast 1 probleem minder.

wat is upnp eigenlijk, en kan ik het ook in windows en de LB uitzetten?

Het is me opeens ook gelukt om naar met de laptops naar elkaar te pingen!!
ECHTER doet er zich het volgende vreemde voor:
Het programma AVG firewall dat op beide laptops draait blokkeert het pingen in de volgende opstelling:
-Als ik van de siemens naar het ip adres van de acer ping krijg ik 4 x een succesvol reply met 0% verlies!
-Als ik van de acer naar de siemens ping dan krijg ik 4x een time-out.--> zet ik echter de avg firewall op mijn siemens uit dan kan de acer wel succesvol naar de siemens pingen.

Hoe kan dit? ik heb dezelfde firewall op beide laptops draaien. de AVG firewall op mijn siemens is alleen een storende factore bij het pingen.

Ook is het zo dat ik mijn siemens de acer kan zien, maar ik kan er niet in omdat ik zogenaamd geen machtigingen daartoe heb, dit heb ik wel!

hieronder zal ik de printscreens zetten (op de volgende pagina volgent afbeelding 2 en 3) van:
1: my network places op de siemens laptop waar ik de gedeelde mappen van Acer kan zien meer niet mag openen.
2: printscreen van netwerkcentrum van de acer met daarop te zien welke opties aan of uit staan.
3: prinscreen van netwerkoverzicht op de acer, daar kan ik niet eens op SIEMENSS klikken, hij staat dr wel op maar ik kan dr gewoon niets mee... :S

bedankt iedereen dat jullie aan het meedenken zijn en blijf aub vooral meedenken dan moet het wel goed komen!

gr.

Crabbez
crabbez voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door crabbez op 30 mei 2008, 15:07
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Draadloos netwerk achter livebox mbv belkin G+ mimo', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
M7 kastje achter switch/AP Zyxel meer apparaten aansluiten : 5 15 aug 2019
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Een IP camera draadloos aansluiten op een Zyxel VMG8324-B10A Zyxel meer apparaten aansluiten : 19 01 feb 2017
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk Storing : 16 05 dec 2016
Advertentie