obey-robots.txt
07 December 2016, 17:16
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Orange een verschrikking-Mijn verhaal !

AtHome
Jaren klant geweest bij (Wanadoo) Orange. Modem speedtouch 510 In september 2007 word ik benaderd door een helpdeskmedewerkster, of het niet tijd werd voor een snellere internetverbinding. U bent al zo lang klant, en ik heb een leuke aanbieding Nou, toen is de ellende al begonnen.

De aanbieding was € 17,50 p/mnd zonder verhoging na 2 maanden i.p.v € 19,95 p/mnd en de snelheid zou in november 2007 verdubbeld worden. Nou, dat leek me wel wat.
Toen kwam de bevestigingsbrief. € 22,95. Ben ik even mooi ingetrapt. Ik heb een bevestigingse-mail van € 17,50 maar wat ik ook deed, schrijven bellen e-mailen. Een oplossing kwam niet. Verder werd er voor een Multi PC modem € 9,95 verzendkosten in rekening gebracht en een Live-Box € 1,00 p/mnd Daar had ik in september met haar niet over gehad. En wist ik dus niets van. En dt wilde ik ook niet. Over dit probleem heb ik 5 brieven geschreven, 9 e-mails verzonden € 25,00 Helpdesk. Maar geen oplossing of antwoord op mijn brieven. Op e-mails van mij, werd ook niet gereageerd, ja dat die ontvangen was. Telefonisch werd er gezegd dat het in orde zou komen, en dat het de afgesproken prijs zou worden. Maar de volgende Helpdeskmedewerkster ontkende dit weer. Om gek van te worden. En tot overmate van ramp, mijn snelheid was niet hoger in november 2007.

Ik was het zo spuugzat. Mijn contract liep tot eind oktober 2008. Inmiddels waren er al maanden verstreken zonder oplossing. Op 5 maart heb ik schriftelijk het abonnement opgezegd. Erg hoor dat je aan zo'n contract vast zit, als al die ellende veroorzaakt wordt door Orange zelf.

Een week nadat ik dus schriftelijk opgezegd had. 14 maart 2008. Van de éne op de andere dag geen internet meer, terwijl er volgens mijn modem wel verbinding zou moeten zijn. Daar ga je weer. De Helpdesk bellen. En dan de onbeschofte manier hoe je door sommige helpdeskmedewerkers behandelt wordt, is met geen pen te beschrijven. Ik moest maar 8 dagen geduld hebben, het probleem zou dan opgeloste moeten zijn. Toch de 4e dag telefonisch contact opgenomen of er al vorderingen waren. Nee dus. Zelfs nog met één een wizzard doorgelopen. Maar ook dat mocht niet baten.

Die 8 dagen gingen voorbij. Zoveel gebeld en dan door heel dat menu heen, lange wachttijden. En elke keer weer hetzelfde verhaal vertellen. Alle namen en datums heb ik genoteerd. En ze hadden het maar over : de koppeling is nog niet terug van deze zaak! En die stomme opmerkingen van die helpdeskmedewerkers, het klopt dat u geen internet meer heb, u heeft opgezegd. Ik zei dan...lees even verder. Contract kan pas beëindigd worden per 31.10.2008. Oh ja, u heeft gelijk. Brrrrrrrr. Je belt na een paar dagen weer, en dat is echt gebeurd. Gecondoleerd. Uw contract is beëindigd. Fijn om zoiets te horen, als je net een crematie heb gehad van een goede vriend. Ik vertelde hem dat ik dit zeer onsmakelijk vond en wilde zijn naam weten. Die gaf hij dus niet. Wat een hopeloze gevallen die helpdeskmederwerkers van Orange.

Abonnementsgeld word natuurlijk gewoon afgeschreven. Maar mij werd verzekerd dat ik het terug zou krijgen, + de dagen dat ik geen internet heb gehad. Elke helpdeskmedewerker zei weer een ander bedrag. Natuurlijk is het zelf uit te rekenen. Ook kon ik de kosten die ik gemaakt heb declareren.

Dag 21 dat ik geen internet heb. Het contract tussen Orange en mij kan verbroken worden. Oh, wat een heerlijk gevoel was dat. 9 april 2008 telefonisch contact met de bevestiging dat mijn abonnement beëindigd is. 14 april 2008 gebeld naar de helpdesk wat er nu naar mij wordt overgemaakt. Het bedrag was niet correct. Later een brief (18.04.2008)met de bevestiging dat het contract tussen Orange en mij is beëindigd. En weer iets stoms in die brief. Als ik mijn faktuur wilde zien kon ik dat online doen. Help! 1. Ik heb geen internet. 2. Ik ben geen klant meer, dus kan ook niet inloggen.

Dus ik gebeld want ik wilde graag een rekening opstellen. Ze konden mij niet helpen op het 0900-9515 nummer omdat ik geen klant meer was. Ik moest 0900-6993265 gebruiken. Let op € 0,45 per minuut.
Eind mei zou het bedrag pas worden terugbetaald. Niet te geloven, ze boeken het wel af begin van de maand. Maar terugbetalen, daar kan ik gewoon meer als een maand op wachten.

Dat gaf mij de tijd om een overzicht te maken van alle kosten die ik gemaakt heb, doordat ik geen internet had. De zoveelste bief naar Orange met 5 kopieën. Kostenoverzicht met bewijzen van de gemaakte kosten. En Orange... inderdaad reageert niet op mijn schrijven en maakt alleen de dagen dat ik geen internet had en het abonnementsgeld over.

De vele telefoongesprekken over en weer heb ik niet allemaal vermeld hier. Maar zeker is, althans dat vind ik, dat er zeer ondeskundig personeel zit bij zo'n Helpdesk. En dat kost de klant geld, veel geld.

De lakse houding van Orange, terwijl ik alles geprobeerd heb om tot een oplossing te komen, heeft mij er toe gezet om dit neer te leggen bij de Geschillencommissie. Het is nu een principekwestie. Om dit via Geschillencommissie te doen, kost toch € 50,--. Maar ik wil Orange hier niet mee weg laten komen.

De brief met 20 kopieën heb ik gisteren opgestuurd naar de Geschillencommissie. En wat zal ik blij zijn als ik gelijk krijg!

En tot slot, ik ben weer helemaal online, dankzij AtHome (nu Ziggo).

Groetjes 'Thuis bij Athome'Wink
Gewijzigd door AtHome op 30 mei 2008, 12:51

Banaan
Je ben de enigste niet met problemen. Ik wou overstappen en orange heb geen overstap gedaan maar alles afgezet. Ik heb een opzegging gedaan per telefoon en per brief met de mededeling dat het om een overstap gaat, maar ze doen maar wat ze willen en al die stomme antwoorden wat je krijgt. Ze moeten is medewerkers krijgen die naar school zijn geweest, dat zou eens kunnen helpen. AngrySad

AtHome
Daarom ben ik eerst naar T-for telecom gegaan. En heb me daar ook voor laten lichten. Terwijl ik daar in gesprek was over de ellende met Orange. Stond er ook een man, die het ook helemaal gehad had met Orange. Hij kwam ook voor een andere provider, jawel ook AtHome. De ellende met Orange heeft hij neer kunnen leggen bij z'n rechtsbijstandsverzekering. Ja, en die heb ik niet.
Via T-for telecom heb ik me daar aangemeld bij AtHome, als er iets niet zeker was, Hup, hij belde naar AtHome. Ik hoefde niets op te zeggen. Dat werd allemaal geregeld door AtHome. Mijn telefoonnummer werd netjes meegenomen naar Athome. Alles is perfect verlopen. Ik kon zelfs een gratis monteur krijgen. Ik kreeg al een Humax dvd recorder. Nah, het was haast te mooi om waar te zijn. Maar in mijn geval, het is allemaal waar. Alleen de aanmelding van mijn modem ging de 1e keer niet goed. Na 1 telefoontje, zag ze een melding dat het nummer van mijn modem niet goed geregistreerd was. Alles ok daarna. En als er nu wat is, loop ik gewoon even T-for telecom binnen. Voordat ik naar een helpdesk bel, want dat zal toch wel uiteindelijk moeten, als er wat aan de hand is. Maar ik ga er niet vanuit. Op hoop van zegen !
Gewijzigd door AtHome op 30 mei 2008, 18:51

AtHome
AngryWaar bijf je nu als consument?

Op 19 maart 2008 heb ik Radar een brief geschreven, daar kreeg ik een brief van terug met de mededeling als dit onderwerp behandelt zou worden, zouden ze contact opnemen, en een bijlage met nuttige adressen. Op 4 april ben ik toen naar Juridisch Loket geweest. Die heeft mij ge adviseerd om even af te wachten met de betaling die ze zouden doen, en als ik het er niet mee eens was, het neer te leggen bij de Geschillencommissie, wat ik dus gedaan heb.

En vandaag antwoord van de Geschillencommissie !

Een gedeelte uit deze brief :

Inzake het door u aanhangig gemaakte geschil berichten wij u het volgende.

De Commissie neemt een geschil alleen in behandeling, indien de wederpartij aangesloten is bij de Geschillencommissie Electronische Communicatie Diensten én ook was aangesloten, op het moment waarop u voor het eerst schriftelijk heeft geklaagd. In uw geval wordt hieraan niet voldaan. Dit betekent dat wij het geschil niet in behandeling kunnen nemen,

Op het gebied van telecommunicatie en elktronische communicatie geldt dat een ondernemer zich conform wettelijke bepalingen verlplicht dient aan te sluiten bij een Geschillencommissie. U kunt melding maken bij de toezichthouder dat de ondernemer niet bij ons is aangesloten. blabla

Iemand nog een goed advies ??? Behalve dan, me er bij neer te leggen. Dat nooit!

Even aan het googlen gegaan. http://www.consuw..._klacht_in

Kan ik ook wel doen, maar schiet ik er echt wat mee op? Waar ik het meeste van baal, dat je een halve dag bezig geweest, om alles te scannen etc. Je stuurt een brief met 20 kopieën naar de Geschillencommissie, na telefonisch eerst contact te hebben gehad. Ik bel maandag toch maar even op, of ze die 20 kopieën willen retourneren. Het was al zo'n zoek werk in die map waar ik alles in heb zitten van Orange.
Gewijzigd door AtHome op 31 mei 2008, 09:21

Profiler
Ik kan je een ding zeggen, ga naar de site van Vara Kassa. Mail hun je probleem.
Heb ik ook gedaan. Ongeveer 3 weken later werd ik door Orange gebeld. Ze vroegen me de status van het probleem. Ze stelden voor een gratis monteur te sturen om alles te controleren. Heb daarmee ingestemd. Een dag later belde het installatieburo me op. Over 2 weken komen ze langs (op mijn verzoek pas na 2 weken ik kon niet eerder).

Succes
Gewijzigd door Profiler op 31 mei 2008, 15:24

boedda
moet de OPTA niet onderzoeken of Orange is aangsloten bij de geschillen kommissie ?
bij de opta kun je mischien klacht indienen ??

AtHome
Vandaag al mijn kopieën terug gekregen van de Geschillencommissie. De brief naar de consuwijzer is gemaakt, en die verstuur ik morgen. Via OPTA kwam ik daar terecht. Ik heb nog wel even een vraag ingestuurd of ik het idd kan opsturen allemaal. Dus dat wacht ik even af.

Hoe dan ook! Ik ga door tot het ...Shock
Gewijzigd door AtHome op 04 juni 2008, 20:05

AtHome
Opta (geschillencommissie) heeft telefonisch contact met mij opgenomen en de mededeling was niet positief. Ze kunnen individueel niets voor mij betekenen. Maar dat ik orange aangemeld heb als zijnde niet aangesloten is wel weer een pluspunt. Als zoveel mogelijk Orangeklanten dat doen, kunnen ze er wel een zaak van maken en orange een boete opleggen. Maar goed, ik schiet er weer niets mee op. Door privé-omstandigheden heb ik even een time-out. Maar de volgende stap is om weer naar Radar te gaan schrijven, en gelijk die 20 kopieën mee te sturen. In de hoop dat Orange ooit flink op zijn b.. gaat.

Groetjes Angry

bbgt
sinds een paar dagen ontvang ik, met een abo van Orange, op mijn gsm ongevraagde smsjes van afzender 3010 Eur2008.
Nu ontdek ik dat ieder ontvangen sms bericht mij Eur 1,50 kost!
Ik schijn ooit in jan 2008 (in mijn hebberigheid?) mee gedaan te hebben aan een prijsvraag. Een dubieuze "provider" heeft al die gsmnummers meegenomen en maakt nu via Target Media, Hilversum (035 5232540) misbruik van deze nummers.
Hoe ongedaan maken? Een smsje terug sturen naar 3010 met het woord HELP (is hoofdletters dus). Dan ontavng je een bericht terug om het abo te stoppen met instructies dmv een z.g. pers. toegangscode.
De site van deze dubieuze provider is www.ek08.nl en is alleen via email te bereiken. Target Media wenst niet mee te werken adres en telefoon nummer van het bedrijf achter www.eko8.nl door te geven.
Ik ben mij aan het beraden over het nemen van juridische stappen.
Liekele Helmus

TCP_IP
komt erop neer dat je abbo niet kunt stopzetten dan ?? je ontvangt instructies, met een toegangscode kun je het stopzetten... maar die toegangscode heb je niet ??

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Orange een verschrikking-Mijn verhaal !', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Mijn ervaringen met de M7 MZ-101 ontvanger Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? 1 12 augustus 2016, 14:24
geen email voor mijn-online Helpdesk 6 26 oktober 2015, 21:59
Mijn vaste telefoonnumer niet bereikbaar! Algemeen 3 09 september 2015, 23:34
Is mijn snelheid goed? Snelheid 22 15 april 2015, 10:08
Mijn maximale snelheid en uitleg lijnstatus Snelheid 3 02 april 2015, 20:39
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| RichieB00:18:25
| Hans03:38:43
| Memooh05:05:22
| Wanabo09:41:29
| Tiger17:52:50
| ronald schuit18:51:19
| ekhhorlings21:11:03
| Lutz21:18:13
| mRcan22:42:31
| dutch flash22:58:56
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.