obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Wirelss kaart activeren?
PdK
Bij de buurman is de Livebox helemaal losgekoppeld tijdens een verbouwing en na het aansluiten werkte het internet niet meer.
Ik heb in de Livebox Internet en telefonie opnieuw geactiveerd en daarna ging het weer goed.
Behalve de wireless kaart, moet je die soms op een bepaalde manier opnieuw aanmelden?
En zo ja, hoe moet ik dat doen?
 
TCP_IP
bovenop livebox zitten 5 ledjes, brand het ledje van wifi wel (zendmastje) ??

of kun je niet met een desktop/laptop meer connecten?

indien laatste geval,
druk op het reg-knopje onderop livebox en maak een verbinding binnen circa 4 miuten. als je reg-knopje indrukt zou het wifi ledje moeten gaan knipperen overigens.
 
PdK
Als ik vanavond thuis ben ga ik het gelijk proberen.
De kaart is in ieder geval goed want die heb ik in een andere Livebox geprobeerd.
Bedankt Smile
 
PdK
Helaas, het is niet gelukt.
Het LED-je van de WiFi brand, met de laptop zie ik de SSID naam maar ik kan niet connecten.
Ik heb Orange maar gebeld en het probleem voor gelegd, binnen 5 dagen wordt er een nieuwe Livebox bezorgd.
Nog even geduld dus.
 
TCP_IP
echt :S ?? wie heb je in godsnaam gesproken Pfft
maar goed toch kort 1 vraagje, als je op het REG-knopje drukt gaat deze wel knipperen ?
en kun je dan proberen verbinding te maken.
vergeet overigens firewall(antivirus) uit te zetten, voornamelijk Norton en Mcafee die de pc/laptop ervan weerhoud een verbinding op te zetten.
 
PdK
Het lampje gaat knipperen als ik op het REG knopje drukt en zo gauw hij continue brand probeer ik een verbinding te maken.
Op de laptop draait wel McAfee en die heb ik niet uitgezet maar ik kan de gehele dag probleemloos contact maken met onbeveiligde netwerken.
Dus ik verwacht niet dat daar het probleem in zit.
 
TCP_IP
Pfft DAAR gaat het fout mee zo te horen...

als je op het REG-knopje drukt heb je gezien dat hij gaat knipperen...
in die korte tijd dat hij knippert (ongeveer 4min) moet je verbinding maken, wanneer lampje weer continue brand ben je te laatPfft
Dit is een 'beveiliging' op de livebox genaamd "mac-adres filter".
REG-knopje staat voor registratieknopje.

Wanneer je op dit knopje drukt gaat het lampje knipperen, wat betekent dat de filter een paar minuten word uitgezet. Als deze uitstaat kun je verbinding maken en slaat de livebox het 'nummer' van je computer op in een tabel als het ware.
Als het lampje stopt met knipperen gaat 'mac adres filter' weer aan. Op dat moment kunnen computers geen verbinding meer met de livebox maken indien het 'nummer' van de pc in de tabel staat.
Op dit moment staat het 'nummer' van je pc nog niet in de tabel en weigert de livebox dus eigenlijk de verbinding.

Zou je het nog 1 maal willen proberen en Mcafee uit willen zetten?
 
PdK
Ik heb het geprobeerd toen het lampje nog knipperde en ik heb het geprobeerd toen het lampje bleef branden.
Ik heb het geprobeerd na een zachte reset en na een harde reset.
Ik heb het geprobeerd nadat ik de wireless kaart in de Livebox had gedeactiveerd en daarna geactiveerd.
Ik heb het met en zonder WEP geprobeerd en ik heb een ander channel geprobeerd.
Helaas, hij doet 't nog steeds niet.
Weliswaar met McAfee ingeschakeld maar ik weet zeker dat het daar niet mee te maken heeft want met een andere laptop (zonder McAfee) lukte het ook niet.
Conclusie: de Live box is gewoon defect.
 
TCP_IP
heb dit eerder gezien idd...
was het toevallig met vista?? als je wepkey met hoofdletters invult doet deze het namelijk vaak niet, met kleine letters altijd !
 
Tiger

Quote

PdK schreef:
Weliswaar met McAfee ingeschakeld maar ik weet zeker dat het daar niet mee te maken heeft want met een andere laptop (zonder McAfee) lukte het ook niet.
Conclusie: de Live box is gewoon defect.


Tja PdK jammer dat jij hier eigenlijk mee aangeeft dat jij geen hulp nodig hebt om jou probleem op te lossen want jij weet het schijnbaar toch beter.

Het was toch een kleine moeite om McAfee tijdelijk uit te schakelen i.p.v. dit antwoord te geven zeker ten opzichte van diegene die jou belangeloos van je probleem af wil helpen.

Proberen is weten want niet alles is hetzelfde zoals het soms lijkt.

Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wirelss kaart activeren?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Smartcard Activeren Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 5 26 okt 2013
Hoe Digitenne smartcard activeren zonder 0900 nummer te bellen? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 3 26 okt 2013
In gesprek toon activeren als ik bel Algemeen : 12 04 feb 2009
Apple (OSX) en Livebox wifi werkt met Mac zonder Airport kaart !!!! WiFi : 1 12 sep 2007
ORANGE-livebox in combie met PCMIA-kaart Livebox meer apparaten aansluiten : 16 31 jul 2007
Advertentie