obey-robots.txt
04 December 2016, 23:24
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 40% [89 stemmen]
40% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 60% [136 stemmen]
60% [136 stemmen]

Stemmen: 225
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Livebox vervangen door ander modem

neo_atomic
Hoi,

Een oom van me heeft de Livebox defect.

Nu heeft ie nog een Smc 7908 liggen, modem/router.
Die wil ik er nu aan hangen, maar ik heb de gebruikers naam, wachtwoord, en intellingen voor de telefonie nodig.

Waar kan ik die ergens op duiken.? volgens hem heeft hij ze nooit (van toen Wanadoo) ontvangen. Frown
Krijg je die niet normaal op een a4 thuis gestuurd.?

TCP_IP
ligt eraan welk adsl je hebt, adsl go/lite/basic of adsl/adsl extra??

kan alvast vertellen dat telefonie ALLEEN maar op de livebox werkt.
als je livebox defect is krijg je GRATIS een nieuwe, kwestie van bellen... de livebox HUUR je namelijk Wink

neo_atomic
Telefoonie alleen met de LB? als je de server adressen hebt kun je die toch gewoon gebruiken.?

Welk abbo ie heeft weet ik zo niet, zal van de week even vragen.

TCP_IP
je zou denken van wel hea Wink
nee het is gekoppeld aan het mac-adres van je livebox wat geregistreerd bij Orange staat waardoor ze specifiek alleen op die livebox telefonie leveren...

neo_atomic
Mac adres is geen probleem, kan ik zo aanpassen aan dat van de LB, de smc heeft die mogelijkheid. Smile
Maar heb dan nog wel de server gegevens nodig...

Richard
Die staan gewoon in de faq:
http://online.geb...?cat_id=10
Greetings, Richard.

rrozema
neo_atomic schreef:
Mac adres is geen probleem, kan ik zo aanpassen aan dat van de LB, de smc heeft die mogelijkheid. Smile
Maar heb dan nog wel de server gegevens nodig...

Het werkt echt alleen met de livebox... Geloof het nou maar. Het mac adres spoofen is niet voldoende. En de instellingen voor telefonie staan niet in de faq, Orange geeft die instellingen namelijk niet vrij en ze zijn ook niet te hacken, want er zit proprietary software in de livebox die jouw smc niet heeft. Enkel de instellingen van de adsl staan in de faq.

Bel gewoon met de helpdesk en laat ze een nieuwe livebox opsturen, die huur betaal je toch al.

mesa57
Telefonie met die SMC gaat dus echt niet werken, zelfs als je de server adressen hebt. Het protocol dat Orange gebruikt wordt alleen door de livebox ondersteund.

Richard
Nee telefonie gaat sowieso niet werken op een ander modem.

Het protocol (H.323) is wel in andere modems aanwezig, maar de benodigde instellingen zijn niet bekend dus gaat dat niet werken.

Greetings, Richard.

neo_atomic
hmm, dat is wel zuur dan... Sad
Ik kan de smc met h.323 firmware patchen, of met Sip, dat is geen probleem.

En kan ik niet de smc aansluiten en daar achter pas de LB.? (als Client) Dus dat de LB alleen gebruikt wordt voor de telefonie.?

Nu is wanadoo overgenomen door Orange, is er niet een mogelijkheid over te stappen naar Orangje met een "normaal" modem.?

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Livebox vervangen door ander modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Kan niet meer in modem? Huawei configuratie en problemen 7 30 november 2016, 20:37
Te koop: ADSL2+/VoIP modem (TP-Link TD-VG3631) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur 1 30 november 2016, 20:19
Welk modem kan ik gebruiken met Online ADSL extra/familie? Eigen modem configuratie en problemen 154 30 november 2016, 20:16
Overstappen door storingen Storing 9 19 november 2016, 09:50
ASUS router in bridge met Online Zyxel modem Zyxel meer apparaten aansluiten 14 14 november 2016, 19:16
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Johan400:30:04
| frankvdz00:33:53
| ronald schuit01:06:56
| Wanabo03:13:19
| dutch flash03:17:55
| RichieB03:49:08
| Roroko05:03:51
| Hans06:56:51
| Lutz07:54:46
| Sambala10:02:10
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?