obey-robots.txt
08 December 2016, 06:52
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

hulp gevraagd aub!!

arie
Beste leden,

ik (ben een leek) en zit met een probleem en heb jullie kennis nodig.
Ik heb een wanadoo livebox met telefonie en heb daarop een pc aangesloten met een utp kabel (naar de zolder) werkt zoals het hoort.
Nu heb ik een laptop besteld met wifikaart erin en die wil ik draadloos hebben (ik wil NIET de wifi versie van de LB ) ik heb al een paar uur op dit forum doorgebracht en ben tot de conclusie gekomen dat ik een accespoint nodig heb. Ik wil graag het merk Linksys en volgens iemand op dit forum kom je dan uit op de WAP54G het liefst met minimaal wpa beveiliging (als mijn laptop dit ook ondersteund natuurlijk)

Nu is mijn vraag aan jullie: klopt dit verhaal, zoja hoe sluit ik dit aan en hoe stel ik dit in?

Ik wil dus mijn pc boven bedraad houden en beneden (waar ook de LB hangt) een draadloze verbinding met m'n laptop hebben en met het oog op de toekomst nog een draad(loze) verbinding voor m'n zoontje op de eerste verdieping.
Al mijn verdiepingen bestaan uit gewapend beton!

Graag een (duidelijke) reactie, want ik kom er zelf niet meer aan uit!!!
Alvast bedankt voor de moeite.

mesa57
Hoe je een router (ook een draadloze) achter de livebox kunt aansluiten kun je in de FAQ vinden :

http://online.geb...p?cat_id=8

Als je er niet uitkomt horen we het nog wel ...

Rinussie
Ik doe het zonder accesspoint, dus gewoon met de Livebox. Je kunt gelijktijdig met meerdere draadloos en met kabel internetten of playstationnen. Je laptop gewoon laten zoeken naar draadloze netwerken en vervolgens verbinding maken met behulp van de wep-key.

mesa57
Rinussie : dat kan alleen als je bij de livebox wifi hebt besteld a € 2,50 per maand. Arie schreef dat hij NIET de wifi optie van de livebox wil hebben. Dus dat is geen optie voor hem.

arie
Allereerst bedankt voor de reply's natuurlijk!!

Maar als jullie mijn vragen goed gelezen hebben, moeten jullie toch ook wel weten dat ik hier vrij weinig mee opschiet?

Orange wifi (nee)

Livebox met router (nee) tenzij het niet anders kan natuurlijk.

Livebox met accespoint (ja, als dat werkt)

Livebox met switch (geen idee)

jan groen
Arie:

Kijk eens op www.fon.com daar kun je met een invite voor rond de 10 euro een accespoint thuis krijgen. Je deelt dan een stukje van je eigen ADSL met de fon gemeenschap en het grote voordeel is je kunt op vakanie bij een andere Fonero internetten.

Via de PM kan ik je een een invite sturen.

Succes met je zoek tocht!

Franklin
Hm, is het niet gewoon een kwestie van de WAP aansluiten op een vrije UTP poort van de Livebox?

Ik had nog een oude ADSL modem+ wifi router die ik gewoon heb ingeprikt, even DHCP uitzetten op de router en ik kon gewoon met m'n laptop draadloos online.

Dat zal dan voor een WAP geen verschil maken?

WAP aansluiten, even configureren, DHCP uitschakelen en klaar?

arie
jan groen schreef:
Arie:

Kijk eens op www.fon.com daar kun je met een invite voor rond de 10 euro een accespoint thuis krijgen. Je deelt dan een stukje van je eigen ADSL met de fon gemeenschap en het grote voordeel is je kunt op vakanie bij een andere Fonero internetten.

Via de PM kan ik je een een invite sturen.

Succes met je zoek tocht!

Bedankt Jan Groen voor je antwoord.

Ik begrijp hieruit dat jij daar lid van bent en waarschijnlijk meer leden wil werven, maar wat schiet ik hier nou mee op!?!

Het maakt me niet uit of die accespoint me nou E10,- of E70,- kost als het maar werkt!! En ik ben zeker niet van plan om mijn verbinding met wie dan ook te gaan delen (daar was die WPA beveiligings vraag ook voor)

Mensen blijf aub ontopic, want anders wordt het voor mij alleen nog maar onduidelijker als dat het al is.

jan groen
arie schreef:
[Succes met je zoek tocht!

Bedankt Jan Groen voor je antwoord.

Ik begrijp hieruit dat jij daar lid van bent en waarschijnlijk meer leden wil werven, maar wat schiet ik hier nou mee op!?!

Het maakt me niet uit of die accespoint me nou E10,- of E70,- kost als het maar werkt!! En ik ben zeker niet van plan om mijn verbinding met wie dan ook te gaan delen (daar was die WPA beveiligings vraag ook voor)

Mensen blijf aub ontopic, want anders wordt het voor mij alleen nog maar onduidelijker als dat het al is.[/quote]

Ik wil inderdaad andere mensen helpen en mijzelf uiteraard ook. Geef jij maar lekker 70 euro elders uit en verdiep je vooral niet in de mogelijkheden!

Ik was prima ontopic alleen snap jij het niet en wil jij je er ook niet in verdiepen.

Koop dan gewoon de eerste de beste draadloze accespoint wat je tegen komt!

arie
Franklin schreef:
Hm, is het niet gewoon een kwestie van de WAP aansluiten op een vrije UTP poort van de Livebox?

Ik had nog een oude ADSL modem+ wifi router die ik gewoon heb ingeprikt, even DHCP uitzetten op de router en ik kon gewoon met m'n laptop draadloos online.

Dat zal dan voor een WAP geen verschil maken?

WAP aansluiten, even configureren, DHCP uitschakelen en klaar?

Hoi Franklin,

met WAP bedoel je waarschijnlijk een wireless accespoint neem ik aan?
Is het echt zo simpel dat ik de bovengenoemde AP de WAP54G op de gele utp poort van m'n livebox aansluit en de pc op zolder gewoon met een utp kabel in de WAP prop maar hoe zit het dan met mijn wireless laptop, en kan ik in de toekomst ook nog meerdere dingen daar op aansluiten?

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'hulp gevraagd aub!!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
hulp nodig: Probleem met Online internet Klacht over Online 3 30 oktober 2011, 12:52
hulp bij instalatie Thomson TG712 gevraagd Helpdesk 14 16 februari 2011, 20:26
hulp bij opzegging isdn Frequently Asked Questions 9 20 november 2010, 19:16
Geen internet... modem blijkbaar het problem? Hulp nodig! Speedtouch 706 configuratie en problemen 32 10 november 2010, 15:35
Hulp gevraagd Helpdesk 4 12 augustus 2010, 13:06
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| dutch flash06:16:33
| Ronsworld07:46:44
| earlgrey7209:10:11
| Hans09:55:36
| Wanabo10:11:08
| Ano10:25:43
| dutch113:08:03
| RichieB13:54:20
| Memooh18:41:17
| Tiger 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.