obey-robots.txt
07 December 2016, 17:19
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Vaak uitval van verbinding? Vervang je adapter

loislane79
Sinds anderhalve week ongeveer valt bij ons het internet steeds uit. Na herstarten van de Livebox doet hij het een paar minuten, wel heel traag en vervolgens valt de verbinding ineens weer weg. Lage SNR dichtbij (1) was volgens de Helpdesk niet goed. Die moest rond de 10 db zijn. Downloadsnelheid in de ADSL-statistieken: 3560kb (let op die daalde dus binnen een paar minuten weer naar 0 terwijl de Livebox zei dat hij verbonden was met het internet).
Wij vonden wel dat onze adapter enorm veel lawaai maakte. Hij zoemde echt maar werd niet echt warm. Daar heeft de helpdesk naar gevraagd. Dat hij lawaai maakte daar reageerden ze niet op. Het leek ook wel door te klinken op onze telefoonlijnen dat gezoem. Sterker nog.. toen we de Helpdesk via de Digitale telefonie probeerde te bellen hoorde de computer onze toetsenpiepjes niet in het keuzemenu omdat er zoveel ruis doorheen klonk.
Vanochtend even een universele adapter gehaald. Aangesloten en waarempel alles functioneert weer naar behoren. Hoge snelheden.. 13460kb volgens de ADSL-statistieken.

Dus.. de ruis in de adapter zorgde voor storing op de lijnen.
Check die adapter dus even als jij met hetzelfde probleem zit..
 
TCP_IP
op basis van dit zou je de helpdesk evt kunnen bellen om je huidige livebox om te laten ruilen omdat adapter defect is Wink
aangezien je toch al een nieuwe adapter gekocht hebt is het niet helemaal van toepassing maar voor andere lezers waarschijnlijk wel

hoe herken je dit het best :

zoemende adapter (zie bovenstaande)
adapter die echt heet word ( ook vaak in combi met bovenstaande)
je SNR marges gaan heel erg fluctueren en blijven altijd onder de 10 DB
 
Rinussie
Heb dezelfde ervaring, ook toevallig. Dan zullen er vast meer mensen zijn met een adapter die aan vervanging toe is. Toen ik er een nieuwe adapter op aansloot was ook bij mij de snelheid hoger. Hoort zegt het voort !!

 
mature
Heejj.. op dit moment heb ik dezelfde probleem maar ik wacht totdat Orange me weeeeer terugbel! Die adapter kosten hierzo rond de 25eu:p Dus ik wacht wel waneer Orange ermee komt!! Julli horen nog
 
sjongeurts
Ook ik heb hetzelfde probleem met de adapter van de livebox gehad. Had opeens van het een op het nadere moment geen telefoon meer en slecht internet. In de telefoon was een duidelijke storing hoorbaar. Ben 3 weken met de helpdesk bezig geweest om het probleem op te lossen. Ik had zelf de livebox van de buren op mijn huisadres gehangen. Was echter vergeten de adater daarbij te vervangen. Je denkt namelijk niet aan de adater als hij gewoon stroom levert aan de livebox. Ben daarop verder het probleem gaan analyseren en hoorde het kraken ook in de telefoon als de livebox niet op het isra punt was aangesloten. Ben daarop alle stappen die ik genomen had nog eens nagegaan en kwam zelf tot de conclusie dat het de adapter moest zijn. Deze vervangen door een universele adapter die ik nog had ligggen en het probleem was weg. Heb daarop orange gebeld en deze hebben me de dag erop een geheel nieuwe livebox gestuurd. Het toezenden van alleen een adapter was niet mogelijk. Mijn adapter zoemde niet en werd ook niet extreem warm. Hij was desondanks toch defect. Op dit moment werkt alles weer naar volle tevredenheid.
 
killythebid
yes een bekend probleem ik had vorige week ook het geval internet ging steeds langzamer en na 15 minuten geen verbinding meer
helpdesk gebelt en heb een nieuwe livebox gekegen ,aangesloten en whala hij deed het weer als her ,alles binnen 2 dagen geregeld Wink
 
Franklin
Hmm, we gaan ook eens kijken of we een adapter hebben met dezelfde specificaties. Die van ons wordt op zich wel warm ja. Maar dat is dus niet de bedoeling.
 
Cannondale
Sinds afgelopen maandag een nieuwe modem (compleet in doos) ontvangen van Online (na een maandje of 2 emailen zonder resultaat, want ze laten je steeds maar dezelfde opdrachten/testen doen).
Heb daarna toch maar eens een klein uurtje aan de telefoon gehangen om een nieuwe livebox los te peuteren.
De nieuwe LB geïnstalleerd en alles werkte perfect...totdat na een halve dag dat ^%$^##*&%(&%^-ding er weer uit lag, moet kunnen (voor 1 keertje nog dan), Heb mijn UTP-kabel maar eens nagekeken en v.v. nieuwe stekkers.
Daarna de volgende dag weer problemen: wel telefoon, maar geen internet (data-overdracht knippert wel op LB, maar ethernet en wireless heeft geen verbinding meer).

Heb nu na de vele verhalen op het internet een adapter van mezelf erop aangesloten (eentje van nog geen 10 Euries, zo'n universele elektronische met meerdere instelbare voltages en adapter-stekkertjes met een max. uitgangsstroom van 1000mA) en ja ik weet dat ik 0,5A tekort kom, maar ik ben nog steeds online en ben op max. snelheid aan het downloaden, met div. geopende poorten en de verbinding is ook stabieler.
Ik zie wel hoe lang het goed gaat met deze adapter...anders heb ik er nog wel eentje (zo'n ouderwetse loodzware met trafo).
Gewijzigd door Cannondale op 11 juli 2008, 12:45
 
michaelg
Als die ouderwetse kapot is heb ik er nog wel eentje,

moet je wel nog een parking hebben om de vrachtauto neer te zetten.

hahahahaha

goeie met die oude adapter Smile

michael g
 
Cannondale
@michael g:
nee...ik zit nog niet te wachten op zo'n noodstroomvoorziening...mijn energiebedrijf laat het i.i.g. niet afweten op dat punt.

Heb net ff een testje gedaan met een lampje van 12/10W op de originele Sagem LB-adapter: Als de adapter hiermee word belast, zakt de afgegeven spanning van 12,69V (onbelast) naar 11,89V (belast), en dat dus met nog maar 10W!!, terwijl de voeding 1,5A moet kunnen leveren, dus 18W.
Die 1,5A zal hij dus misschien wel kunnen leveren, maar dan zakt de spanning behoorlijk in elkaar.
Kan je vlgns mij dus nog beter een voeding van min. 1.0A eraan hangen, die z'n spanning op nivo houdt, dan eentje die regelmatig onder zijn minimale waarde zakt.
Wel een beetje knullig, dat klanten/gebruikers van Online dit zelf zo noodgedwongen uit moeten vinden, omdat de provider z'n kop in het zand steekt, en niet de klanten tegemoet komt met een omruil-actie voor de adapters: kunnen ze een heleboel klanten ($$$$$) mee (terug)winnen!
Ik kap met Online als mijn jaarcontract afloopt, ze steken heel veel geld in het veranderen van naam (Wannadoo--> Orange --> Online--> Offmarket o.i.d.), maar steken des te minder in de stabiliteit van hun produkten.
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Vaak uitval van verbinding? Vervang je adapter', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Fritz!Box 7390 Krijgt geen verbinding Algemeen 48 20 november 2016, 15:07
Verbinding timed out Storing 23 11 november 2016, 18:21
Dagelijks onderbroken verbinding sinds nieuw netwerk Algemeen 14 10 november 2016, 17:06
Wegvallende verbinding Storing 2 24 oktober 2016, 14:58
Verbinding valt Storing 8 15 september 2016, 09:25
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| RichieB00:21:07
| Hans03:41:25
| Memooh05:08:04
| Wanabo09:44:11
| Tiger17:55:32
| ronald schuit18:54:01
| ekhhorlings21:13:45
| Lutz21:20:55
| mRcan22:45:13
| dutch flash23:01:38
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.