obey-robots.txt
06 December 2016, 13:05
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 40% [89 stemmen]
40% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 60% [136 stemmen]
60% [136 stemmen]

Stemmen: 225
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken

Draadloze WLAN aansluiting voor Nokia N958GB

wnh
Sinds enige dagen heb ik een GSM Nokia N958Gb deze probeer ik draadloos aan te sluiten op de Livebox 9830 echter tot heden krijg ik de mededeling "kan niet verbinden WLAN-verbinding niet gevonden", terwijl op de GSM wordt aangegeven dat de livebox is gevonden. Hiervoor had ik een Nokia N80 en deze maakte wel kontakt met de Livebox. Ik heb de wep-sleutel ingevuld, heb de Livebox gereset maar niets helpt om de verbinding tot stand te brengen, terwijl ook aan de draadloze adapter in de Livebox niets is gewijzigd. Weet iemand hiervoor een oplossing? Bij voorbaat dank voor de informatie!Frown

TCP_IP
ben je ook op de hoogte van het reg-knopje ??
geplaatst onderop livebox bij de stroomingang, druk daarop en maak binnen ca 4 minuten verbinding...
wepkey = 26 cijfers

edit:

wepkey = 26 cijfers EN letters (hexadecimaal, dus 0-9 en A-F)
Gewijzigd door TCP_IP op 26 juni 2008, 19:53

rrozema
je hebt ofwel de wep key niet goed ingevuld of je staat te ver van de livebox af. Het wifi signaal van de n95 is behoorlijk zwak (ik heb er zelf net zo een) en de livebox heeft een erg slechte ontvanger. Door die combinatie kan de n95 wel het signaal van de livebox ontvangen maar de livebox ontvangt dat van de n95 niet. Er kan dan geen verbinding gemaakt worden, terwijl de n95 eerst wel het netwerk ziet.

Als de foutieve wep key het probleem is kun je dat natuurlijk zelf oplossen. Denk er om dat de n95 standaard de eerste letter een hoofdletter maakt. De wep key van de livebox bestaat echter uit alleen kleine letters.

Als het de ontvangst is, kun je proberen een ander kanaal te kiezen in de livebox. Als dat ook niet helpt, koop dan een beter wireless access point. Liefst een waarvan je de antenne kan vervangen door een exemplaar met een hogere versterkingsfactor, mocht dat nodig zijn. Ik heb zelf een buffalo whr-hp-g54, deze heeft intern een antenne versterker waardoor hij veel zwakkere signalen kan ontvangen. Het bereik wordt daardoor flink vergroot. Ik heb in mijn hele huis nu prima bereik.

wnh
TCP_IP schreef:
ben je ook op de hoogte van het reg-knopje ??
geplaatst onderop livebox bij de stroomingang, druk daarop en maak binnen ca 4 minuten verbinding...
wepkey = 26 cijfers

Ja ik heb de wepkey ingevuld en de reg-knop gebruikt, bedankt voor de reaktie.

wnh
rrozema schreef:
je hebt ofwel de wep key niet goed ingevuld of je staat te ver van de livebox af. Het wifi signaal van de n95 is behoorlijk zwak (ik heb er zelf net zo een) en de livebox heeft een erg slechte ontvanger. Door die combinatie kan de n95 wel het signaal van de livebox ontvangen maar de livebox ontvangt dat van de n95 niet. Er kan dan geen verbinding gemaakt worden, terwijl de n95 eerst wel het netwerk ziet.

Als de foutieve wep key het probleem is kun je dat natuurlijk zelf oplossen. Denk er om dat de n95 standaard de eerste letter een hoofdletter maakt. De wep key van de livebox bestaat echter uit alleen kleine letters.

Als het de ontvangst is, kun je proberen een ander kanaal te kiezen in de livebox. Als dat ook niet helpt, koop dan een beter wireless access point. Liefst een waarvan je de antenne kan vervangen door een exemplaar met een hogere versterkingsfactor, mocht dat nodig zijn. Ik heb zelf een buffalo whr-hp-g54, deze heeft intern een antenne versterker waardoor hij veel zwakkere signalen kan ontvangen. Het bereik wordt daardoor flink vergroot. Ik heb in mijn hele huis nu prima bereik.

Bedasnkt voor de info, ik ga een en ander nog eens bekijken.

TCP_IP
Als bereik een probleem is zou ik er gewoon even naast gaan zitten en proberen... evt kanaal dus veranderen.
Je zou ter tersting beveiliging (wep) en mac-filter even kunnen uitschakelen

wnh
wnh schreef:
rrozema schreef:

Bedasnkt voor de info, ik ga een en ander nog eens bekijken.

Inmiddels werkt een en ander naar behoren, ik denkt dat ik bij de invoer van gegevens een schrijffout heb gemaakt. Ik kan nu zelfs op ca 11 meter vanaf de livebox kontakt maken. Smile

rrozema
11 meter is niet echt heel ver hoor. Zeker als het een afstand zonder obstakels (lees: muren) is. Met mijn laptop kan ik 3 huizen verderop nog een prima verbinding maken met mijn access point. De N95 ziet het zelfde netwerk niet eens op die afstand.

wnh
rrozema schreef:
11 meter is niet echt heel ver hoor. Zeker als het een afstand zonder obstakels (lees: muren) is. Met mijn laptop kan ik 3 huizen verderop nog een prima verbinding maken met mijn access point. De N95 ziet het zelfde netwerk niet eens op die afstand.

Oke, maar zoals ik deze verbinding gebruik voor mijn laptop in de tuin ben ik toch wel tevreden dat een en ander nu probleemloos werkt.

ettepet
Ik heb ook een n95 en in de ongeving van mijn huis kan ik zonder problemen internetten op de n95 8gb. maar ik maak gebuik van wpa2 beveiliging in plaats van wep zodat je gewoon met een simpel wachtword kan aan melden in het thuisnetwerk en inderdaad ff knopje drukken om te registreren dit kan je trouwens uit zetten die mac filtering heb je geen last meer van knopje drukken maar ik vind het veiliger zo trouwens toppie toestel die n95 kan je zoveel mee je kan hem ook gebruiken als internet accespoint net een gratis programma jokuspot kan je zo in het bos internetten op je laptop via de n95 mits je natuurlijk een internet abbo hebt op je phoneGrinGrinAngryAngry

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Draadloze WLAN aansluiting voor Nokia N958GB', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Lees dit! Regel voor gebruik onderdeel Tweedehands apparatuur. Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur 1 29 november 2016, 20:36
Tijdelijke oplossing voor af en toe uitvallen van internet (DNS not found) Storing 8 25 november 2016, 18:23
Telefoon aansluiting? Zyxel configuratie en problemen 2 20 juli 2016, 16:17
voorinformatie voor overstap Algemeen 8 23 juni 2016, 08:11
Asus dsl n66u instellen voor online adsl extra Eigen modem configuratie en problemen 3 20 mei 2016, 23:43
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| earlgrey72< 5 mins
| Wanabo00:14:48
| Tiger02:55:59
| dutch flash03:13:27
| Ano03:20:50
| RichieB04:51:03
| funkyduck05:01:17
| frankvdz12:56:04
| Hans13:16:52
| mountainmaster14:09:37
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?