obey-robots.txt
09 December 2016, 18:19
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

netwerk wel te vinden, toch geen verbinding

dutchjayjay
op laptop is de livebox wel te zien, net als andere netwerken in de buurt, maar windows kan geen verbinding met livebox maken, wel met andere netwerken als die onbeveiligd zijn. wat is er fout? heb netwerksleutel al gewijzigd, geen resultaat.
sorry voor verkeerde posting, dit is de eerste keer

olivierbos
dutchjayjay schreef:
op laptop is de livebox wel te zien, net als andere netwerken in de buurt, maar windows kan geen verbinding met livebox maken, wel met andere netwerken als die onbeveiligd zijn. wat is er fout? heb netwerksleutel al gewijzigd, geen resultaat.
sorry voor verkeerde posting, dit is de eerste keer

Heb je het reg-knopje ingedrukt op de onderkant van de livebox? Het icoontje/lampje van draadloos netwerk moet dat gaan knipperen. Je kunt alleen verbinding maken zolang dat lampje knippert (+/- 4 min.)

dutchjayjay
zelfs dat helpt niet. heb linksys kaart eruit gehaald en weer erin gedaan. livebox gereset, op pc draait alles prima, alleen op laptop probeert windows verbinding te maken, lukt niet en laptop blijft verbonden met onbeveiligd netwerk van buurman

TCP_IP
andere netwerken storen op de jouwe gok ik zo !
verander het kanaal van de livebox en probeer het nog eens... gaat als volgt

open internet explorer
adresbalk leeghalen
vul in 192.168.1.1
dan kom je op liveboxpagina
klik op 4e tabblad genaamd draadloos
bij kanaal staat hij op 10.. verander deze naar 3 of 6..
klik op toepassen en sla alles op
en doe nog een poging..

hoor graag of dit werkt voor jou !

dutchjayjay
neen, helaas niet. andere netwerken niet meer zichtbaar, alleen een beveiligd netwerk.

Sanchez999
hey,

Misschien klopt je wachtwoord niet of heb je na de reset je mac beveiliging aan staan en herkent hij jouw computer niet.

echter had ik een week terug hetzelfde probleem en wilde het bovengaande niet werken. een half uur met orange aan de telefoon gezeten. uiteindelijk een nieuwe livebox gehad. nadat ik alles vervangen had bleef het probleem hetzelfde. toen ik de dag erna erachter kwam dat ik met de nieuwe livebox geen telefoon meer (gewoon via kpn) had liep ik de kabels na. ik had na de livebox een blokje zitten om het signaal van de telefoon te splitten voor boven en beneden ( is zo'n vierkant blokje waar je die telefoonstekker in kan doen) toen deze weg was en me telefoon direct op de livebox zat had ik en telefoon en mijn internet deed het meteen. of dat blokje toeval was of op de een of andere manier toch stoorde dat weet ik niet maar ik heb iig weer draadloos internet.

hopelijk is het probleem hiermee opgelost want het lijkt hetzelfde als wat ik had.

succes

TCP_IP
1
beveiligingssoftware helemaal UITschakelen...
2
schakel mac-filter uit op livebox
3
verwijder eventuele profiel op Windows wat nog opgeslagen is
4
wachtwoord 26 cijfers/letters (hexadecimaal, A-F en 0-9)
5
Hernoem je ssid (netwerknaam) op livebox
6
stel handmatig ip adres in buiten dhcp range(192.168.1.9), misschien is DHCP beetje van slag af, gebeurt weleens
7
zet alle beveiliging van livebox uit, wep EN mac-filter

even alle opties opgenoemd die in me op kwamen, het ZOU op gegeven moment x moeten lukken

dutchjayjay
thx allemaal voor jullie hulp. de opmerking over het mac adres was de oplossing, had 'm aanstaan. uitgezet en alles loopt weer.

TCP_IP
mooi!
Ja vermoed dat REGknopje defect is gweest dan, zendmastje ledje zou moeten gaan knipperen als je erop drukt.. vermoed dat dat niet gebeurde.. of telkens te lang gewacht..
iig door mac filter uit te zetten heb je dit defect omzeild als het ware...
vergeet niet ! indien je livebox hard reset, mac-filter opnieuw uit te schakelen Wink

dutchjayjay
thx again mate!

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'netwerk wel te vinden, toch geen verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk Storing 22 05 december 2016, 11:19
halve dag na KPN migratie ineens geen internet meer Storing 3 24 november 2016, 12:06
FritzBox 7340 geen internet meer na upgrade wijkcentrale Eigen modem configuratie en problemen 3 21 november 2016, 19:56
Fritz!Box 7390 Krijgt geen verbinding Algemeen 48 20 november 2016, 15:07
Verbinding timed out Storing 23 11 november 2016, 18:21
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SterkeJerke00:38:09
| Wanabo01:15:35
| jms31901:33:47
| Hans01:35:42
| gvmelle03:25:34
| MBroertjes03:44:50
| dutch flash07:07:04
| Franx09:54:35
| Lutz11:25:41
| Johan418:08:42
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.