obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Updaten Livebox firmware
MrUmbro
Sinds een paar maanden is de snelheid van mijn internet drastisch afgenomen. Voorheen haalde ik 8900kb/s, nu nog met geluk 3000kb/s.

Na wat heen en weer gemail met Orange/Online hebben zij nu eindelijk mijn klacht serieus genomen en zijn zij een onderzoek gestart. Omdat mijn Livebox van 2004 was, hebben zij mij een nieuwe Livebox toegezonden + nieuwe software.

De nieuwe Livebox draait echter op oude firmware (15080). Wat ik ook probeer, ik kan geen update downloaden/installeren. Niet via de site of via het Liveboxmenu.

Ik heb alles weer opnieuw geïnstalleerd, Livebox gereset (via resetknop), de stekker in en uit, terug naar de website of het menu maar geen update. Er gebeurt helemaal niets.
Het uitzetten van mijn virusscanner/firewall maakt geen verschil.

Mijn PC draait op Windows Vista Home Premium, 2.8Ghz, quadcore.

Heeft iemand tips of ik de Livebox "geforceerd" kan updaten?
Gewijzigd door MrUmbro op 05 juli 2008, 21:16
 
Richard
Dan zou je vrjiwel 2,7 km van de centrale zitten, da's best ver.
Maar als je eerst 10mbit gehad hebt dan is dat wel een grote terugval.

Kennis van me klaagt ook al, ik heb zelf terugval gehad (2x) alhoewel die van mij relatief klein was en ik ben opgestapt.
Kennis van me ging van 15 mbit naar 12 mbit en nu nog maar 10mbit, die gaat dus ook vertrekken.

Greetings, Richard.
 
orange07
Nou nou.klaag klaag.............
Wat hebben wij het slecht zeg Smile

Jouw (kennis) klein probleemtje is hier niks bijSad

http://telenet.be/258/0/1/nl/thuis/internet/comfortnet.html
Gewijzigd door orange07 op 06 juli 2008, 10:55
 
guus
Ja idd, dat is echt erg. 4 mbit voor 30 euro inc 50 euro activatiekosten en 2 gb datalimiet Shock
 
MrUmbro
Het is allemaal heel vervelend natuurlijk (ongetwijfeld een capaciteitsprobleem bij Orange/Online) maar.......

Mijn vraag was: is er een mogelijkheid om de Livebox "geforceerd" te updaten als hij dat niet wil doen via http://192.168.1.1 of via het menu.
Frown
 
guus
stroom der 1 min uit, dan er weer in, moet hij zich als het goed is gaan updaten...
 
MrUmbro

Quote

stroom der 1 min uit, dan er weer in, moet hij zich als het goed is gaan updaten...


Dat truukje uiteraard al geprobeerd. Ook die met de stroom eraf, resetknop indrukken, stroom er weer op, wachten tot lampje 1, 3 en 5 brandt, dan knopje loslaten.

Maakt geen verschil.

292711392

Mijn laatste test, nu weet ik dat speedtest.net niet de beste is om te testen, maar 't geeft wel een aardige indicatie. Let wel: Ik heb de Orange Family 20MB aansluiting!
Gewijzigd door MrUmbro op 06 juli 2008, 14:40
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Updaten Livebox firmware', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wat is deze firmware in mijn modem? Eigen modem configuratie en problemen : 5 22 okt 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Waarschuwing firmware update ZyXEL VMG8324-B10A! Zyxel configuratie en problemen : 51 16 jan 2019
Firmware update voor modem? Zyxel configuratie en problemen : 2 07 jul 2018
Firmware update tool Online.nl Zyxel configuratie en problemen : 1 14 okt 2016
Advertentie