obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Livebox icm WRT54G
zigginl
Heb hier sinds kort erg veel problemen met livebox en linksys WRT54G.

Situatie zoals hij was:
Livebox 192.168.1.1
UTP naar WAN port van Linksys (192.168.2.1)
Alles werkte als zonnetje.

Weet niet wat er fout gegaan is, maar op een gegeven moment verbrak verbinding erg vaak van livebox - moest elke keer resetten (stroom eraf/erop).
Heb toen alles gerest (hard) met als gevolg dat linksys het niet meer deed. Toen na lang proberen linksys op 192.168.10.1 gezet - dat werkt wel, maar nog steeds verbreekt livebox verbinding erg vaak.

Heb nu linksys op 192.168.1.120 fixed gezet en DHCP uitgezet. Dat bleek wel te werken, maar ook niet stabiel! Verbinding verbreekt elke zoveel minuten en moet dan weer resetten. Vreemde is wel (tenminste, zo lijkt het) dat wanneer linksys er helemaal niet aan hangt het wel redelijk stabiel is - UTP direct uit livebox naar computer.

Even wat gegevens:
kabels zijn allemaal erg kort - telefoonkabeltje naar isra punt is <30 cm.
linksys is WRT54G ver 1.1 - net geupgrade naar laatste firmware
linksys heeft WPA Personal & Mac-filter beveiliging
heb twee liveboxen, een oude wanadoo en sinds kort (don't ask) ook een orange ding.
Woon in Amsterdam.

Maakt het nog uit in elke ethernet port de kabels zitten: rood/geel ??

Indien iemand goede tip heeft - dan hoor ik graag! Krijg nu overigens al van orange een nieuw modem, maar weet dus niet of dat gaat uitmaken gezien ik er al twee heb.
zigginl voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door zigginl op 08 juli 2008, 17:08
 
rrozema
Heb je ook de voeding van je livebox al eens verwisseld? Mijn ervaring is dat de veel problemen met niet werkende kabel verbindingen zijn te herleiden op de voeding van de livebox.

Om zeker van je zaak te zijn sluit dan eens enkel 1 pc aan op de livebox en kijk hoe dan de verbinding met het internet zich houdt. Heb je dan nog steeds een regelmatig wegvallende verbinding, dan moet er iets mis zijn met jouw lijn/livebox(en) en kun je de linksys wegstrepen als mogelijke bron van de problemen.

Blijkbaar heb je echter al de volledige aandacht van de helpdesk weten krijgen; veel mensen hebben het al moeilijk om een enkele livebox vervangen te krijgen en jij hebt er dadelijk 3 Smile. Probeer er samen met hen uit te komen.

De rode en de gele utp poorten zijn indentiek. Het mag geen verschil maken welke je gebruikt.
 
zigginl
Is er niet ergens een progje om de stabiliteit van de livebox connectie te testen (Mac)? Het 'lijkt' nu namelijk wel redelijk stabiel te werken, maar wil niet te vlug juichen natuurlijk.
 
rrozema

ping -t 192.168.1.1

Dan blijft je pc continue berichtjes sturen naar de livebox en telt het aantal keren dat ie geen antwoord kreeg. Ctrl-C om te stoppen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Livebox icm WRT54G', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten : 3 21 jan 2015
Livebox adsl connectie valt weg met router aangelsoten Livebox configuratie en problemen : 3 19 dec 2012
Livebox vervangen door Thomson Thomson meer apparaten aansluiten : 11 20 sep 2012
Voorheen met Livebox wel, sinds Huawei werkt telefoonkiezer niet meer Algemeen : 4 29 mei 2012
Advertentie