obey-robots.txt
07 December 2016, 17:20
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Eigen Voip achter de livebox (poort 5060 open zetten)

michaelg
Hoi,

Probleem:
ik heb een voip nummer van budgetphone, en ik heb adsl extra (voorheen met voip nu dus zonder voip nummer)
Ik kreeg mijn budgetphone gesprekken gewoon door, maar nu is het online geworden plus dat ik gestopt ben met de voip nummer van orange en nu komt het gesprek van budgetphone ook niet meer door.

Ik zou poort 5060 moeten open zetten, maar zelfs als je dat doet gebeurd er niks.
Als iemand me belt dan komt het gesprek gelijk in de voicemail terecht, je hoort nog niet eens de ringtone.

ook met de helpdesk van budgetphone gebeld (goeie service) maar ze konden me ook helaas niet helpen.

Ik heb dit ook bij mijn ouders geprobeerd en daar precies hetzelfde.
ook als je de software gebruikt, dan komt het gesprek wel binnen maar geen ringtone en als je oppakt dan gaat hij nog naar de voicemail. (met budgetphone service getest)

Het rare is dat ie het wel deed, maar nu Orange online heet doet niks het meer.
Volgens mij hebben die iets gewijzigd daarachter om dit te blokkeren zodat je bij hun een nummer moet gebruiken.
Hier op het werk ook geprobeerd en geen probleem ondervonden. (zelfs geen poort hoeven open zetten)

mocht iemand de correcte settings weten gelieve hier een screenshot bij te plaatsen zodat we de stomme livebox eindelijk aan de praat krijgen.

bedankt

PS ze zijn slimer geworden online gaat over naar de speedtouch vanaf einde zomer.
Frown
micmicbee

therodge
Uit welke bron heb je dat nieuwtje over het overstappen op Speedtouch, als ik vragen mag..??

Zulke (goede) berichten maken me nieuwsgierig...!!
Gewijzigd door therodge op 09 juli 2008, 21:10
Al vele jaren bij Orange: eerst het smartpack-inbelaccount gehad met 80 uur in de maand, hierna met tevredenheid Orange lite via KPN gehad voor meerdere jaren en sinds 27 november succesvol over op Orange ADSL en telefonie (Disconnected by KPN).

Puma
Livebox is alleen voor France Telecom bedoeld en aangezien T-Mobile nu eigenaar is geworden, mogen ze dat niet meer gebruiken!

Je zou eerder denken dat ze overstappen naar FritZbox. T-Online (grootste Duitse ISP) heeft daar flinke aandelen. Ook Speedstream wordt veel gebruikt.

Beide merken werken uitstekend. Me zus woont in Duitsland en ik heb met beide routers mogen spelen. Snel, degelijk en je hoeft er niet constant achteraan te zitten.

@Poster:

Hoe wil je jouw VOIP nummer instellen dan? Met de Livebox gaat dat niet!
Die ondersteund geen SIP.

Tevens doe je wat verkeerd, als je zelfs met een softphone in de voicemail terecht komt. Controleer je settings.

Hier zijn ze:

Gebruikersnaam: 3110xxxxxx (landcode + regio + nummer)
Wachtwoord: spreekt voor zich
Domein: budgetphone.nl
Sip server: sip.budgetphone.nl
Sip register/registar: sip.budgetphone.nl

Wat ook veel voorkomt is het volgende. Wanner je net een gesprek achter de rug hebt en je wilt direct een telefoontje plegen, na dat gesprek. Dan kun je vaak niet uitbellen en als iemand je belt, dan krijgt die direct het voicemail te horen.

Oplossing.

Expiration time en session time terugschroeven.

Expiration zet je op: 60
Session: 10 of 20
Gewijzigd door Puma op 09 juli 2008, 23:42

michaelg
Dag,

Wat betreft de speedtouch, dat heb ik van Onlie, ik heb gewoon gevraagd of ze met nieuwe hardware bezig waren waar ze me dit zeiden. Smile

Wat betreft de settings om voip te krijgen.

Ik heb een S450IP telefoon.
Hier staa nde correcte settings in van budgetphone, want ik kan wel verbinden en ik kan bellen.
Alleen als men mij probeert te bereiken dan lukt het niet, dan komt men in de voicemail terecht.

Dit geldt voor de softfone (talkin 2 ya) alswel met mijn telefoon.
De beller krijgt nog niet eens een beltoon (de ring) te horen gaat dan gelijk naar de voicemail.

rare is dat het hier op mijn werk wel allemaal lukt, de software en de telefoon. dus settings lijt me sterk.

Ook heb ik gemerkt dat soms de software telefoon wel over gaat, maar dat je de beller nog steeds geen beltone hoort en zels als ik dan opneem hij/zij nog steeds naar de voicemail geschakeld word.

(zelfs als de firewall volledig is utgeschakeld doet ie dit)

micmicbee

therodge
Fritzbox'je zou helemaal perfect zijn...!! Speedtouch zou beter zijn dan de Livebox, maar het blijft France technologie afkomstig van Thomson. Dan inderdaad liever de Duitse degelijkheid van AVM.

Smile
Al vele jaren bij Orange: eerst het smartpack-inbelaccount gehad met 80 uur in de maand, hierna met tevredenheid Orange lite via KPN gehad voor meerdere jaren en sinds 27 november succesvol over op Orange ADSL en telefonie (Disconnected by KPN).

michaelg
Ik heb het anders gedaan lol

Ik zag dat online (was orange) ook telefonie aanbied voor 1 euro per maand.
Aangezien ik bel via voipbuster en voipcheap (2e is goedkoper met mobiel)
heb ik dus nu een telefoon lijn voor 12 euro per maand, 2 euro duurder dan budgetphone, maar werkt wel lol.

dan stop ik met budgetphone

micmicbee

ik houd jullie op de hoogte want opeens doet budget het ook weer dus probleem is bij orange.
Gewijzigd door michaelg op 10 juli 2008, 15:18

Puma
Probeer het volgende eens.

Log in op je S450IP (heb ik ook hihi).

Ga naar instellingen>telefonie

Klik dan op "Bewerken"

Scroll naar beneden en zet "NAT verversen" op 10 seconden.

Verder moet je de volgende poorten openen:

Stun server: 3478
SIP poort: 5060
RTP poort: 5004

Het beste is om een statisch adres te geven aan de S450IP.
Zo weet je ook zeker dat de poort niet gewijzigd wordt en dat de portforwarding blijft werken.
Gewijzigd door Puma op 10 juli 2008, 15:37

michaelg
Hoe is het met de rest?

ik heb
Stun enabled: YES
Stun server: open gelaten niks ingevult
Stun poort: 3478
Stun refresh time :240
NAT refresh : 10
outbound proxy mode: AUTO
outbound proxy: open gelaten
outbound proxy port:5060

kun je me je details ook geven om dit zeker in orde temaken.
tevens hoe kan ik het dan nog op de livebox in orde maken??

heb je ook prive even geschreven voor msn

micmicbee

Puma
Ik wil je best wel helpen via MSN, maar daar heeft iemand anders niets aan.

Hierbij de gegevens om je toestel goed in te vullen.

Siemens:

Log in: Instellingen>Lokaal netwerk. Zet deze op "statisch" en vul dan de gegevens in. Zie afbeelding voor de adressen:

Het IP adres is nu als voorbeeld 192.168.1.150. Je mag aan het eind elk cijfer gebruiken die je wilt. Zolang deze maar tussen de 2 en 254 ligt.

naamlooswd3

Ga dan naar Instellingen>Telefonie. Klik dan op bewerken en neem de gegevens over. Zie afbeelding.

Gebruikersnaam: 31+telefoonnummer. Voorbeeld: 31105050418

naamloos2zr5

naamloos3vx4

Livebox:

Je weet nu het adres van je Siemens voip toestel. Als voorbeeld heb 192.168.1.150 genomen.

Nu kun je dus de volgende poorten openen voor dat adres:

5060
5004
optioneel: 3478

Wanneer je dus het adres wijzigt, dan zul je dat adres weer moeten intypen in Internet Explorer/Firefox om in je Siemens toestel te kunnen komen!!!

Livebox

naamloos4md1
Gewijzigd door Puma op 10 juli 2008, 23:19

michaelg
Hartstike bedankt,

ga het gelijk uitproberen.

Die poorten openen in de livebox, als je dat ook nog als screenshot kunt maken zou mooi zijn.

ik heb namelijk te horen gekregen dat het poort UDP moet zijn niet tcp is dit korrekt of is het tcp zoals jij omschrijft.

en nogmaals bedankt, denk dat hier veel mensen iets aan hebben Smile

PS heb ook gezien dat je een oudere siemans software hebt in het toestel.
ik heb namelijk nog Stun refresh time.

Tevens dek i kdat het de firewll is wat het nog blokkeerd, maar ik heb alles open gegooid, tcp en udp. Sad hoop je vanavond even online te zien wel pas na 2200 denk ik heb nog een meeting om 1930

micmicbee
Gewijzigd door michaelg op 11 juli 2008, 10:45

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Eigen Voip achter de livebox (poort 5060 open zetten)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Te koop: ADSL2+/VoIP modem (TP-Link TD-VG3631) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur 5 06 december 2016, 09:44
Probleem: Hoe voeg ik VoIP Gegevens/Instellingen toe? Zyxel configuratie en problemen 30 06 december 2016, 09:36
Overgang van Huawei HG655d naar ZyXEL VMG8324-B10A, combi vaste en VOIP telefonie Zyxel meer apparaten aansluiten 6 05 december 2016, 17:43
poort openen Huawei meer apparaten aansluiten 7 10 september 2016, 11:29
Het grote Huawei poort openen topic Huawei configuratie en problemen 400 07 september 2016, 21:04
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| RichieB00:22:26
| Hans03:42:44
| Memooh05:09:23
| Wanabo09:45:30
| Tiger17:56:51
| ronald schuit18:55:20
| ekhhorlings21:15:04
| Lutz21:22:14
| mRcan22:46:32
| dutch flash23:02:57
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.