obey-robots.txt
06 December 2016, 13:08
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 40% [89 stemmen]
40% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 60% [136 stemmen]
60% [136 stemmen]

Stemmen: 225
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de Livebox en telefonie. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Echo op telefoon

overschie
De volgende vraag had ik gemaild naar "Wanabo".

Ik heb telefonie van wanadoo/orange. Als ik aan het downloaden ben, als ik
dan iemand bel dan geeft de telefoon een nagalm ook is er dan vertraging
in het spreken. Ik heb windows xp, een livebox. Hebben jullie hier al
eerder wat over gehoord? En weten jullie hier een oplossing voor? Ik ben
aan het downloaden met Bittorent.


De firmware van m'n livebox is: 3202WNLB_222024
Als ik niet aan het downloaden ben, dan is er niets aan de hand.Shock
 
Puma
je geeft zelf al een gedeelte van je oplossing aan. namelijk niet downloaden.

Bittorrent vergt veel van je verbinding en als je flink aan het uploaden bent met bittorrent, dan heeft dat gevolgen voor je telefonie en voor het surfen.

stel het upload snelheid is op max 80%. dus is jouw upload snelheid 100 KB/s, dan stel je in Azureus, utorrent etc in dat ie maximaal 80 KB/s mag uploaden.

 
Wanabo
Nog ff de reactie uit mijn mail.

Om het probleem goed in te kunnen schatten is het wenselijk wat meer
informatie te verkrijgen. Zoals welke firmware versie gebruikt de Livebox.
Welke waardes staan er in de Livebox.

Toch ligt het probleem vermoedelijk bij het downloaden met bittorent. Als
dit programma heel veel verbindingen maakt en een hoge downloadsnelheid
heeft dan is het te vergelijken met een snelweg die in de spits te weinig
capaciteit heeft. Gevolg file.

Een test om dt te bevestigen zou dus kunnen zijn. Computers uit, livebox
resetten en een telefoontje plegen. Als nu de echo weg is dan ligt het het
downloaden.

Wanabo - Wanadoo abonnee

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.
 
Tiger
Wanabo schreef:
Nog ff de reactie uit mijn mail.

Om het probleem goed in te kunnen schatten is het wenselijk wat meer
informatie te verkrijgen. Zoals welke firmware versie gebruikt de Livebox.
Welke waardes staan er in de Livebox.

Toch ligt het probleem vermoedelijk bij het downloaden met bittorent. Als
dit programma heel veel verbindingen maakt en een hoge downloadsnelheid
heeft dan is het te vergelijken met een snelweg die in de spits te weinig
capaciteit heeft. Gevolg file.

Een test om dt te bevestigen zou dus kunnen zijn. Computers uit, livebox
resetten en een telefoontje plegen. Als nu de echo weg is dan ligt het het
downloaden.

De firmware van m'n livebox is: 3202WNLB_222024
Als ik niet aan het downloaden ben, dan is er niets aan de hand.smiley

Overschi geeft toch duidelijk aan wat er aan de hand is waarom dan dit weer bevestigen waar zijn wij hier mee bezig of zie ik dit verkeerd ?

groetjes Tiger
 
Wanabo
Overschi geeft toch duidelijk aan wat er aan de hand is waarom dan dit weer bevestigen waar zijn wij hier mee bezig of zie ik dit verkeerd ?


Je hebt gelijk, ik had mijn email reply zonder de post te lezen van overschie geplakt in een antwoord. Niet gezien dat hij al antwoord had gegeven in de posting op mijn reactie via email.

Zonder te weten dat wij al contact hebben gehad via email kan dat bij anderen raar overkomen.
Wanabo - Wanadoo abonnee

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.
 
Richard
Mag ik er dan mee verder gaan?Smile
Als ik dus NIETS aan het doen ben of wel, maakt hier niet uit.
Sinds de Orange update heb ik 1x een spontane reset gehad, 1x uitval van de Wanadoo telefonie.
Vanavond belde ik iemand, ik kon hun wel horen maar zij mij niet, viel me ook gelijk op dat ik toen geen echo had.
Neergelegd opnieuw geprobeerd en toen ging het gesprek wel, maar ook met een echo.

Kortom... sinds de Orange update heb ik last van een echo, hetgeen ik voordien niet of nauwelijks had.
Enig idee?
Greetings, Richard.
 
overschie
Welke waarden van de livebox wordt hier bedoeld? Ik weet hoe ik in het modem moet kijken.
 
GhostPost1
Veel info kun je na lezen in de bijgeleverde handleiding. Tevens staat er veel info op orange.nl/helpdesk.

tik in je browser 192.168.1.1 nu ga je naar de config pagina van de Livebox. vervolgens naar --> geavanceerd -->Statistieken -->ADSL statistieken. hier kun je zien hoe de modem intrained en wat de signaal ruis verhoudingen zijn.

de intrain snelheden kun je ook zien als je naar informatie gaat en vervolgens naar ADSL -verbinding
Gewijzigd door GhostPost1 op 10 juli 2006, 16:03
 
overschie
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 764 Kb
DownStream 1952 Kb
Afname Dichtbij : 30.4 (dB)
Ver weg : 10.3 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 24 (dB)
Ver weg : 9 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Dat is voor mij abacadabra. Is dit goed/slecht?

Edit Lizard: smiley's uitgezet en dubbele posting verwijderd.
Gewijzigd door Lizard op 10 juli 2006, 17:18
 
GhostPost1
advies controleer goed je bekabeling...Wink

dit ziet er niet goed uit...Sad

hoe heb je het aangesloten. en dan is het stuk tussen Livebox en de hoofdaansluiting van KPN van belang.

je mag best een kabel van 10Mtr gebruiken maar dan is de kwaliteit ook van belang. dus geen goedkope gamma kabel
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Echo op telefoon', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Telefoon aansluiting? Zyxel configuratie en problemen 2 20 juli 2016, 16:17
VDSL configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon met modem Zyxel VMG8324-B10A Zyxel configuratie en problemen 20 28 december 2015, 00:34
Geen telefoon verbinding Algemeen 9 12 december 2015, 10:48
Geen telefoon verbinding met fritsbox 7360 Eigen modem configuratie en problemen 2 13 november 2015, 23:04
Zyxel VMG8324-B10A Glasvezel configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon Zyxel configuratie en problemen 24 26 juni 2015, 13:28
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| earlgrey7200:06:45
| Wanabo00:17:51
| Tiger02:59:02
| dutch flash03:16:30
| Ano03:23:53
| RichieB04:54:06
| funkyduck05:04:20
| frankvdz12:59:07
| Hans13:19:55
| mountainmaster14:12:40
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?