obey-robots.txt
06 December 2016, 13:05
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 40% [89 stemmen]
40% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 60% [136 stemmen]
60% [136 stemmen]

Stemmen: 225
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Livebox traag met WPA

Iemand
Hallo,

Zijn er meer mensen met het volgende probleem?

Als ik de livebox instel op WEP beveiliging dan kan ik downloaden met een snelheid tussen de 1300 en 1400kb/s. Maar zodra ik overstap op WPA beveiliging kom ik maar tot max. 860kb/s.

Het ziet er naar uit dat de livebox de WPA encryptie niet op volle snelheid kan uitvoeren! Ik kan als ik met 860kb aan het downloaden ben namelijk ook niet meer in de configuratie (192.168.1.1) van de livebox komen via een andere PC, hij geeft dan een timeout. Als ik stop met downloaden kan ik er wel weer bij.

Enig idee of dit een bekend probleem is, en of er wellicht een oplossing is?

Alvast bedankt!

TCP_IP
niet eerder van gehoord eerlijk gezegd...
Mag ik je vragen om het op een 2e laptop/desktop te testen ?

kan maar enkele dingen bedenken wat dit betreft...
Livebox moet de data encrypten en kan maar zoveel aan waardoor je datastream teruggebracht word naar 860 KB
Of je Wlan adapter kan niet goed met WPA overweg, of PC te traag miss...

rrozema
Interessant, ik kan me er wel iets bij voorstellen maar ik had dit probleem nog niet eerder gehoord. Het kan trouwens ook je pc (c.q. de netwerk drivers) zijn die voor de vertraging zorgen. Ik weet niet of het mogelijk is voor je, maar probeer eens om dezelfde machine op iemand anders' draadloos netwerk (met wep en met wpa) aan te sluiten om te zien of je daar dezelfde reductie in download snelheid ziet? Dan weet je namelijk of het aan je livebox of aan je netwerk kaart ligt.

Ik kan me er wel iets bij voorstellen omdat de voor wpa benodigde berekeningen een stuk zwaarder zijn dan die voor wep. Als de wpa routines niet optimaal geschreven zijn dan kun je daarmee de doorvoersnelheid significant verlagen. Er zal vast een reden zijn waarom Online/Sagem de livebox en de usb dongle standaard met WEP uitlevert en niet met WPA, terwijl al lang bekend is dat wep beveiliging niet afdoende is.

Iemand
Hoi,

Bedankt voor de snelle reply Smile

Ik heb het getest op 1 desktop en 2 notebooks met exact hetzelfde probleem (allemaal verschillende adapters). Ze komen niet boven de 860kb als WPA aanstaat. Wanneer ik dan download is er geen bandbreedte meer over voor de andere computers. Het ziet er dus naar uit de de livebox te traag is om met WPA te werken (boven de 860kb/s). Zijn er mensen die met WPA wel boven deze snelheid uitkomen? Als dat zo is dan is er denk ik iets mis met m'n livebox ;(

Alvast bedankt!

TCP_IP
ken je nog iemand met een livebox die ook wifi heeft?
miss dat je bij hem/haar kan testen of evt. PCMCIA kaart even ruilen...
miss livebox of PCMCIA kaart niet meer goed

Iemand
Ik ben er inmiddels achter dat de buurman exact hetzelfde probleem heeft! Het ziet er dus naar uit dat het aan de rekencapaciteit van de livebox ligt en niet in de adapter/pcmciakaart. Ik ga morgen maar 's even bellen om te kijken of ik hem kan ruilen tegen een SpeedTouch o.i.d., want WEP beveiliging kan echt niet meer in deze tijd. Sad

In iedergeval allemaal hartelijk dank voor de tips en reacties!

TCP_IP
weten we dat ook weer... had het niet verwacht Pfft
ik denk niet dat je je livebox kan ruilen tegen een speedtouch...
tenzij hij "kapot" is... Wink

Iemand
Nou, we zijn er uit! Smile Ik heb ff gebeld met Orange/Online en ze gaven toe dat het apparaat niet snel genoeg is om WPA op volle snelheid te kunnen doorvoeren. Een ander modem willen ze niet leveren dus ik heb nu de huur van de Livebox ongedaan gemaakt, ik stuur hem vandaag terug en mag zelf een modem aanschaffen. Sad
(krijg uiteraard wel korting op abbokosten nu omdat ik geen modem van hen meer huur). Smile

Iemand
Nou dat valt ff zwaar tegen, ik belde net nog even terug naar de administratie om te controleren hoeveel korting ik op m'n abbo zou krijgen.. gelukkig had ik hem nog niet teruggestuurd want toen werd het verhaal weer even heel anders.
Ik heb zelden zo'n stelletje kneuzen aan de lijn gehad zeg. Een aantal qoutes:
"Dan gebruikt u toch gewoon WEP beveiliging?"
"Dan gebruikt u toch gewoon een kabel?"
"Heeft u zojuist gebeld? Dan KAN niet, het staat niet in mijn systeem!".
"Het apparaat ondersteund geen WPA want u heeft geen sleutel!"

Nou we gaan het verder maar schriftelijk regelen want de stoom komt inmiddels uit m'n oren van al die belachelijke antwoorden. Shock

rrozema
Om je alvast op te warmen, een van de volgende struikelblokken wordt de minimale contractperiode van een jaar, welke ook voor de huur van de livebox geldt. Dus ze zullen nog tot aan het eind van je jaarcontract de huur blijven afschrijven. Als je er achteraan blijft zitten krijg je het wel terug, maar dan heb je al meer verbeld aan helpdesk kosten dan je terug krijgt... Ik bel eens in de 3 maanden ook op om mijn geld terug te vragen van de huur van de livebox die al bijna 1,5 jaar geleden stuk is gegaan, vervangen door een ST 546 en retour gestuurd aan Orange. Ik word er net zo moe van als jij.

Ik heb aan het eind van mijn vorige jaar gebeld met de afdeling opzeggingen met de vraag of ze een aanbod hadden om alle extra kosten en ellende te verzachten die ik het afgelopen jaar had gehad. Ik betaal daarom nu 18 euro/mnd. Maar ik weet vrijwel zeker dat dit mijn laatste jaar is, zelfs als ik weer een goedkoop aanbod krijg.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Livebox traag met WPA', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Glasvezel traag, valt steeds uit Snelheid 7 03 september 2016, 02:01
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen 4 10 augustus 2016, 15:48
traag internet Snelheid 22 09 juli 2015, 20:56
Traag internet. Snelheid 2 06 juli 2015, 19:50
alle internet traag bij youtube uploaden Snelheid 26 05 april 2015, 08:10
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| earlgrey72< 5 mins
| Wanabo00:15:34
| Tiger02:56:45
| dutch flash03:14:13
| Ano03:21:36
| RichieB04:51:49
| funkyduck05:02:03
| frankvdz12:56:50
| Hans13:17:38
| mountainmaster14:10:23
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?