obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Livebox met meerdere computers tegelijk
Erwinh
Ik heb internet van Orange (Online) besteld. Krijg dus ook zo'n Livebox. Wil met 3 Desktop computers LAN en 1 laptop WLAN tegelijk aan de slag kunnen. Zoveel aansluitmogelijkheden heeft Die Livebox niet. Heb een WIFI kaart + Dongle bijbesteld.
Vraagjes: Heb ik voor het in werking stellen van die 3 Desk tops voldoende aan het aanbrengen van een Swich na de Livebox? Kunnen dan alle drie de computers tegelijk het web op?
Zijn er nog aanvullende eisen aan de kabel die ik moet trekken tussen de Livebox en de Swich of is een CAT5 voldoende?
 
rrozema
cat5 is voldoende. en een switch is het enige dat je nodig hebt om alle 3 de computers het internet op te laten gaan.
 
TCP_IP
heb je niet nog een modem/router van een vorige provider ?! miss dat je die kan hergebruiken als switch, scheelt paar centen
 
Erwinh
Dank voor jullie reacties, trek ik een CAT5 kabel van de live box (beneden in de meterkast), naar de eerste verdieping. Daar staan drie desk top computers die ik middels een swich dan koppel. Dan zou het moeten werken. Toch?
 
Puma
Dat is voldoende inderdaad.

De Livebox is al een router. Deze kan dus tig computers bedienen, tegelijk.

Simpelste en goedkoopste manier is om een switch te kopen (12 euro of zo bij Mediamarkt).

Deze kun je aansluiten met een CAT3 (niet aangeraden), CAT 5 en een CAT 6 kabel.

CAT 5 is tegenwoordig overal te koop en ruimschoots voldoende voor de verbinding.

CAT 6 is aan te raden als je hogere snelheden als 100 Mbit over het netwerk wilt behalen (apparaat moet dat ook kunnen!).

Je kunt het ook zo zien:

Je hebt een treinstel met locomotief. Enigste wat je hoeft te doen om meer capaciteit te krijgen, is meer wagons aan koppelen.
Natuurlijk kun je ook een 2e locomotief koppelen (router), maar dat is niet nodig.

ff een ander beeld te schetsen, om je beter te helpen begrijpen.
Gewijzigd door Puma op 21 juli 2008, 09:21
 
Erwinh

Quote

Puma schreef:
Dat is voldoende inderdaad.

De Livebox is al een router. Deze kan dus tig computers bedienen, tegelijk.

Simpelste en goedkoopste manier is om een switch te kopen (12 euro of zo bij Mediamarkt).

Deze kun je aansluiten met een CAT3 (niet aangeraden), CAT 5 en een CAT 6 kabel.

CAT 5 is tegenwoordig overal te koop en ruimschoots voldoende voor de verbinding.

CAT 6 is aan te raden als je hogere snelheden als 100 Mbit over het netwerk wilt behalen (apparaat moet dat ook kunnen!).

Je kunt het ook zo zien:

Je hebt een treinstel met locomotief. Enigste wat je hoeft te doen om meer capaciteit te krijgen, is meer wagons aan koppelen.
Natuurlijk kun je ook een 2e locomotief koppelen (router), maar dat is niet nodig.

ff een ander beeld te schetsen, om je beter te helpen begrijpen.

Dank je Puma, snap het helemaal, ik ga maar eens wat kabeltjes trekken, gaat goedkomen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Livebox met meerdere computers tegelijk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten : 3 21 jan 2015
Meerdere problemen met Huawei HG655D Snelheid : 36 31 jul 2013
Livebox adsl connectie valt weg met router aangelsoten Livebox configuratie en problemen : 3 19 dec 2012
Zyxel P-2602HW-D1A + meerdere pc's Instellingen voor T-mobiel online ADSL Extra (Family) Eigen modem configuratie en problemen : 13 30 okt 2012
Advertentie