obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Bij herstarten laptop vindt ie modem (wireless) niet meer
Hans1966
Heb volgens mij nu zo'n beetje alles wel geprobeerd en ingesteld, ook wat hier in deze thread wordt voorgesteld. Het lijkt erop dat de laptop met XP weinig tot geen moeite heeft (bijna altijd direct verbinding) en de laptops met Vista hebben nooit direct verbinding. Lijkt mij toch wel op een Vista-probleem te wijzen, hoewel ik ook niet zo'n groot vertrouwen in de Livebox heb. Gelukkig zijn er meer mensen met hetzelfde probleem (sterkte, Sluimer), maar nu nog iemand met een goede oplossing?
 
rrozema
Heb je al een ander kanaal opgezocht en ingesteld op de livebox?
 
mesa57
En kun je, als de laptop geen verbinding heeft, wel handmatig vanuit Vista een verbinding leggen ?
 
Hans1966
Nee, was het maar waar, kon ik maar handmatig een verbinding leggen. Het vreemde is dat ie aangeeft dat ie onder netwerkbeheer het netwerk (modem) wel ziet, ontvangst is optimaal, maar hij geeft aan dat het een onbekend netwerk is. Terwijl in de beschrijving eronder wel de naam van het modem vermeld wordt. En op de afbeelding in Vista geeft ie met een rood kruis aan dat er dan geen verbinding met het internet is...
 
mesa57
Lees dit artikel eens en kijk of je er iets mee kunt :
http://blogs.pointbridge.com/Blogs/sc...spx?_ID=11
 
mesa57
En : probeer IPv6 eens uit te schakelen op de wireless adapter.
 
Hans1966
Probleem is opgelost. Livebox stond op kanaal 10, eerst kanaal 9 geprobeerd, toen kanaal 11. Met kanaal 11 lijkt het te zijn opgelost en krijgt iedere laptop meteen contact. Bedankt voor jullie reacties allemaal! Grin
 
rrozema
Goed zo. Probeer, als je de tijd er voor wil nemen, toch nog eens met netstumbler te kijken naar welke netwerken er actief zijn bij jou in de buurt? Waarschijnlijk zul je zien dat er nog een vrijwel even sterk signaal als dat van jou actief is op kanaal 10.

Als je dan toch bezig bent, zoek dan uit welk kanaal echt vrij is. 1 kanaal opschuiven kan nu het verschil zijn tussen niet werken en wel werken, maar de kanalen liggen dusdanig dicht bij elkaar dat er altijd sprake is van 'overspraak': storing op de naastliggende kanalen. Ik zou dus willen adviseren een grotere afstand vrij te houden tussen jouw kanaal en dat van de storingsbron. Je krijgt dan een beter signaal en daarmee een betrouwbaardere en snellere verbinding. Het door wireless lan gebruikte signaal is namelijk dusdanig 'breed' dat er overspraak optreedt tot op wel 2 kanalen naast dat dat je ingesteld hebt. Wil je een geheel storingsvrij kanaal hebben, dan moet je dus zorgen dat je minstens 2 kanalen vrij houdt tussen jouw kanaal en het dichtstbijzijnde andere netwerk. Dat lukt je in de praktijk in een stad vrijwel nooit. Probeer toch minstens 1 kanaal tussen jou en dat van je buren vrij te houden.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Bij herstarten laptop vindt ie modem (wireless) niet meer', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 jun 2020
Advertentie