obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Doorschakelen Orange/Online telefoon
JC4Real
Sinds Orange Wanadoo overgenomen heeft heb ik al problemen met het doorschakelen van mijn telefoon: naar een ander nummer gaat al helemaal niet, naar de voicemail wel. Maar sinds Orange Online is geworden kan ik doorschakelen ook niet meer uitzetten. Zou moeten kunnen via *411*, maar als ik dit intoets krijg ik te horen "Het door u gekozen telefoonnummer is niet in gebruik". Hetzelfde voor *412* (controleren status) en *413* (doorschakelen bij in gesprek uitschakelen). *41* (naar voicemail doorschakelen) werkt wel... Als ik op de Online website inlog, naar de doorschakelpagine ga en daar probeer de instellingen te wijzigen krijg ik in rode letters te zien "Er is een technische fout opgetreden. Probeer het later nog een keer." Daar lukt het me dus ook niet. Het resultaat is dat ik al wekenlang iet meer gebeld kan worden.
Helpdesk diverse malen gemaild en gebeld. Die komen niet verder dan: "volgens onze gegevens staat de voicemail uit" En verder krijg ik het advies om de bekabeling naar de Livebox te vernieuwen en ervoor te zorgen dat de kabellengte tussen het telefooningangspunt en de Livebox niet meer bedraagt dan 1,5 meter.
Dat staat niet in de originele handleiding van de Livebox maar is er later bij verzonnen Angry Kabels vernieuwd en ingekort: nog steeds geen resultaat.
Heeft iemand dezelfde ervaringen? Of - nog beter - weet iemand hoe ik het voor elkaar kan krijgen dat ik weer gebeld kan worden?Frown
Gewijzigd door JC4Real op 05 augustus 2008, 00:57
 
TCP_IP
http://kms.online.nl/SRVS/CGI-BIN/WEB...obj(31099)

log in op mijnonline... schakel daar alles uit...
kun je overigens wel uitbellen ?
 
JC4Real
En dat kan nou juist niet: als ik daar inlog krijg ik de melding: "Er is een technische fout opgetreden. Probeer het later nog eens..." Heb al diverse malen geprobeerd om doorschakelen daar uit te zetten, ook ondanks deze melding, maar er verandert niets.
Ik kan wel uitbellen, gaan probleem. Maar ik kan dus niet gebeld worden!
 
Lizard
Heb je al keer een reset van de livebox geprobeerd?

Soms raakt de splitter van de livebox van slag waardoor inkomende gesprekken niet meer goed werken.
 
JC4Real
Resetten helpt niet - al meermalen gedaan zonder resultaat. Maar je hebt me wel op een ander idee gebracht. Heb zojuist ingelogd op de Online site via een andere verbinding, en daar kon ik doorschakelen wel uitzetten. Helaas had dat tot gevolg dat bellers in plaats van door te komen of een welkomstboodschap te horen nu een soort ingesprektoon hoorden (snelle tonen achter elkaar). Terugzetten op de voicemailbox om ze in ieder geval iets te laten horen lukte daarna alleen via de telefoon zelf (*41*). Ondertussen bleek ook mijn eigen welkomstboodschap verdwenen te zijn, zodat ik die opnieuw moest insprekenShock Wordt vervolgd...
 
rrozema
dit heeft helemaal niets met je livebox te maken. De doorschakelingen worden geregistreerd en verwerkt in de telefonieserver van Online. Blijkbaar was er iets mis met de instellingen van jouw account, waardoor deze niet meer gewijzigd konden worden. Volgens mij is het beste wat je kunt doen: vraag de helpdesk om door hun je doorschakeling te laten aanzetten en vervolgens weer uitzetten. Als het goed is worden dan je instellingen weer correct weggeschreven en kun je het daarna weer zelf doen. ofwel via je telefoon ofwel via de website.
 
JC4Real
Beste mensen,
Bedankt voor alle raadgevingen! Inmiddels is het probleem opgelost: we zijn een week weg geweest en zoals gewoonlijk schakel ik dan de meeste stroomverbruikers uit. Dus ook Livebox, router en computers (er zitten er drie op een Sitecom router achter de Livebox). Alles heeft dus dagenlang stroomloos gestaan. Gisteren weer aangezet, en wie schetst mijn verbazing: ik ben de foutmelding op de Online Internetpagina Telefonie-instellingen/doorschakelen kwijt.
Beter nog: ik kan daar weer de doorschakeling regelen! Smile

Mogelijk reset de telefonie-aansluiting zichzelf na een x aantal uren/dagen: ik was nl ook mijn ingesproken welkomstboodschap kwijt. Maar dat was snel opgelost.
Dus: tip voor wie met hetzelfde probleem zit: zet de LB 24 uur (of langer) uit! Hopelijk werkt dat ook voor jou!
Wink
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Doorschakelen Orange/Online telefoon', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Glasvezel migratie van Fiber naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 7 21 aug 2019
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
Advertentie