obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier onopgeloste, maar wel aangemelde problemen. Wees wel zo sportief om ook te melden als het probleem opgelost is!
 Onderwerp afdrukken
Opgelost: telefoonnummer meenemen door Orange niet uitgevoerd.
JohnnyBravo
begindatum; 01-07-08

Ivm prijsverhoging per 1 juli 2008 wilde ik naar een andere provider toe met internet en telefoon.
Mijn telefoonnummer heb ik al 12 jaar in mijn bezit.

omschrijving;
Op 18 juni opgezegd en nadrukkelijk aangegeven dat ik mijn telefoonnummer wilde behouden en meenemen naar nieuwe provider.
antwoord Orange; geen probleem per 1 juli bent u afgesloten (ivm ingang nieuwe verhoogde tarieven).
Bij nieuwe provider (xs4all) hetzelfde aangegeven en nummerportatie aangevraagd.

1 juli meld xs4all dat de lijn nog bezet is. Internet en telefoon kunnen ze half juli overnemen (geen probleem ik ging op 7 juli op vakantie).
Orange gebeld en gevraagd om telefoonnummer desnoods te verlengen voor overname door xs4all.
antwoord Orange; begrijpt probleem xs4all niet, telefoonnummer is klaar om over te nemen, telefoonnummer blijft 4 weken (dus tot eind juli) beschikbaar voor overname door xs4all dus verlenging is overbodig.

9 juli:
Vanuit vakantieadres lees ik email xs4all:
De verwachte opleverdatum van uw abonnement
is 19-07-08. Na oplevering kunt u uw nummer porteren. Aangezien Orange heeft
aangegeven uw nummer tot 31-07-08 vast te houden zou dit moeten lukken. Wij hebben echter geen mogelijkheid het nummer voor oplevering van uw verbinding alvast over te nemen.

21 juli:
Vanuit vakantieadres lees ik email xs4all:
Het lijkt erop dat Orange uw nummer al heeft opgezegd. Wij probeerde uw nummer naar ons toe te halen op 15-07-08. Echter is dit niet gelukt omdat het nummer is afgesloten.
Dit betreft dus de door u aangegeven nummerbehoud. Ik zal voor u de foutcode in dit mailtje zetten:
Opmerkingen:
7/9/2008 10:35:17 AM - System Process
pxs_nok: updated blockingcode to 43 - Telephone number is disconnected (nummer
afgesloten) for voipnr 000-000000.
Wat orange aan u heeft medegedeeld klopt dus niet. Het nummer is echter al verdwenen

En dan ...
Vanuit het buitenland kan je Orange niet bellen (0900-.), geen email adres en webbericht lukte niet.
Me via een Belmeterug-button laten terugbellen (door afd. Sales) en te horen gekregen dat Orange blijkbaar de fout had gemaakt mijn telefoonnummer te laten afsluiten.

Vervolgens vanuit mijn vakantieland faxen naar de servicedesk gestuurd (mijn enige communicatiemogelijkheid) met het hele verhaal erin, en een smeekbede om te helpen, maar zoals verwacht geen reactie.

6 augustus:
Servicedesk Orange gebeld en gevraagd om mijn telefoonnummer terug te krijgen.
Reactie; ja we hebben u inderdaad verkeerd geinformeerd, ja we hebben inderdaad fouten gemaakt en afgesloten, dus dien maar een klacht in.
Op mijn vraag of het indienen van een klacht een oplossing kan brengen kreeg ik geen antwoord.

Meteen naar de KPN shop gegaan: daar klantenservice gebeld die mij op onvriendelijke toon mededeelde dat zij niets voor mij konden doen en ook niet begrepen waarom ik KPN belde.

Shock Wie kan miij helpen?????



opgelost; nee
Gewijzigd door JohnnyBravo op 27 augustus 2008, 09:54
 
JohnnyBravo
Afgelopen vrijdag een klacht gemaild en gefaxt.
Gisteren er de Orange helpdesk gebeld: een vriendelijke dame gaf aan dat mijn telefoonnummer weer beschikbaar komt voor een maand voor overname.

Vervolgens een nieuw portatie verzoek bij xs4all in moeten dienen maar hopelijk gaat het nu toch echt gebeuren ... moet weer ff een paar weekjes afwachten bij xs4all (waar is toch die service gebleven waar ze vroeger zo bekend om stonden) ... Frown

Ik hou jullie op de hoogte.
 
Puma
Een nummer porteren is niet zo gedaan hoor!
Technisch kan het binnen 10 min, mits het een VOIP verbinding betreft en binnen 1 werkdag, mits het een analoge verbinding betreft.
Echter komt er veel meer bij kijken in de praktijk en 99% is het papierwerk en contractovername tussen de providers.

Tevens heb jij verkeerd gehandeld!

Overal wordt duidelijk vermeld dat je eerst je nieuwe verbinding moet aanvragen en wanneer je de schriftelijke bevestiging in huis hebt, dan pas zeg je jouw huidige provider op!

Vandaar dat het ook aan te raden is om 6 weken voordat je moet opzeggen, je al een de nieuwe provider moet uitkiezen en een order plaatsen voor overname.

Waarom?

In dat geval krijgt jouw huidige provider de kans niet om iets te slopen! Deze wordt namelijk dan gereserveerd door jouw nieuwe provider. Indien het toch gesloopt wordt, dan dient de nieuwe provider een flinke schadeclaim in (waar jij overigens niets van ziet).
Gewijzigd door Puma op 14 augustus 2008, 03:24
 
JohnnyBravo
Beste Puma,

Je hebt gelijk over het 6 weken vantevoren opzeggen, maar aangezien Orange een bericht over tariefverhoging nogal kort vantevoren heeft aangekondigd en de ontbinding ingaat op het moment van tariefverhoging werd me per 18 juni gezegd dat ik al per 1 juli afgesloten zou zijn.

Dat je het opzeggen aan je nieuwe provider moet overlaten klopt ook, maar zoals ik al meldde heb ik dit eerst bij Orange gevraagd en hebben zij mij vervolgens ook hierover verkeerd geinformeerd.

Gisteren is mijn telefoonnummer dan inderdaad weer beschikbaar via mijn nieuwe provider Grin

Nu moet ik alleen nog een nieuwe klacht indienen omdat ik volgens orange nu pas per 8 augustus afgesloten zou zijn (en dat natuurlijk moet betalen) terwijl ik al was afgesloten per 1 juli ... Angry

Dus mensen:
Dien een klacht in als ze het nummer afsluiten ipv beschikbaar houden voor overdracht, en er veel en vaak achteraan bellen.

En aan Orange nog een bedankje voor het meewerken aan het rechtzetten van hun fouten. Wink
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Opgelost: telefoonnummer meenemen door Orange niet uitgevoerd.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
Overgestapt maar krijg geen IP (Opgelost) Opleveringsproblemen : 5 22 jan 2020
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook Helpdesk : 2 15 sep 2019
Advertentie