obey-robots.txt
11 December 2016, 05:02
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

VoIP telefoon Siemens Gigaset S450 IP

gabe
hallo allemaal, ben online klant sinds ruim een week. best tevreden met de kwaliteit van de dienst.
in het begin is mijn livebox dagelijks gecrasht (kreeg geen response bij benadering via IP) - moest ieder ochtend herstarten (knopje of stekker).
de oorzaak was de siemens gigaset s450 ip voip telefoon.
Ik ben op zoek naar iemand die ook zo een toestel succesvol draaien heeft samen met die voip telefoon.

Cheers,
-gabe

rrozema
Sorry Gabe, Het lijkt er op dat niemand dat ding werkend heeft achter de livebox.

Ik heb zelf ook geen ervaring met dit ding, wel met een linksys spa-3000, een ATA. Deze deed de livebox ook steeds vastlopen, net als jouw siemens. Ik ben er nooit uit gekomen om het op te lossen. Ik had nog meer problemen, o.a. echo. Daarom bel ik inmiddels weer via de kpn, dan maar wat duurder maar het werkt tenminste wel altijd.

Dus sorry, geen goed nieuws voor jou,

rrozema

SJwInCK
Ho even. Ik heb de gigaset 450i prima werkend achter mijn livebox. Geen problemen gehad. De telefoon heeft zelfs al een paar SW updates ontvangen.
Heb er nooit echt wat speciaals voor hoeven instellen.
Kun je de gigaset wel bereiken met je PC (inloggen)?
Ik moet er wel bij zeggen dat ik de VoIP functie van deze telefoon (nog) niet gebruik en dat ik sinds vorige week ben omgeschakeld van mijn oude (analoge) kpn lijn naar online telefonie. Beide telefoonlijnen werken nog.

De messenger op de telefoon werkt trouwens ook gewoon.

Hopelijk vind je een oplossing of probeer wat meer info te geven dat we samen een oplossing kunnen vinden.

SJwInCK

rrozema
Het is juist de voip functie die hem interessant maakt en ook die de livebox om zeep helpt. SJwInCK, het zou heel fijn zijn als jij je gigaset ook eens wilt configureren om via voip te werken voipbuster.com bijvoorbeeld hoeft je weinig tot niets te kosten. En als het wel werkt kun je flink besparen op je telefoonkosten, zelfs t.o.v. Online telefonie.

gabe
ik heb mijn 450 weer in het netwerk hangen - nieuwste firmware erop, eco-mode uit. nu is het afwachten...

gabe
...en ja hoor, vanochtend de livebox gereset...
ga verder zoeken/lezen op voip forums Angry

Puma
Heeft geen nut om te zoeken!

Ik ben weken op zoek geweest naar een oplossing voor de C450IP en zelfs de nieuwe C470IP.

De Livebox blijft vastlopen!

Ik had gelukkig geen telefonie en heb een ST546 in gebruik genomen.
Ben al maanden weg nu, bij Online en gebruik sinds kort weer een AVM Fritz!Box.
Gewijzigd door Puma op 26 augustus 2008, 19:46

gabe
dat is mooi... Sad

heb je ook echt alles gepropeerd? ik zat te denken an wel/geen gigaset.net, wel/geen voipbuster, wel/geen andere voip provider, wel/geen email, wel/geen messenger.

laatst deed de livebox het nog met het telefoon aan het netwerk, maar toen ik via de browser naar de livebox wou liep die vast.

en andere mogelijkheid om zelf me voip aan de gang te gaan is met en asterix voip pbx - heeft er iemand ervaring mee?

SJwInCK: heb je ondertussen met een voip provider (voipbuster) iets geprobeerd? welke functies heb je op je 450 aan/uit staan?

Eryq
Heb sinds een week de S450 IP, eerst wat problemen gehad met het in gebruik nemen, toen het maar laten rusten.. Op een avondje gewoon alles maar weer eens aangesloten en het werkt.. Zowel bellen als gebeld worden geen probleem.
Al meerdere malen de computer opgestart en nieuwe verbinding dus gemaakt met de livebox, en nog geen weg vallende verbinding.

Heb vandaag Voipbuster in gebruik genomen, en gaat ook perfect.

rrozema
Met "verbinding maken met de livebox" wordt volgens mij bedoeld dat je in je browser naar http://192.168.1.1 surft, niet dat je je pc herstart. En dan nog, het vastlopen gebeurt pas nadat de voip telefoon een tijdje (hoe lang precies weet ik ook niet) heeft aangestaan. Je kan inderdaad prima bellen en gebeld worden; zolang de livebox het blijft doen, maar op een gegeven moment loopt de livebox vast bij de mensen die de problemen hebben. Zonder duidelijk aanwijsbare reden. Maar als je de voip telefoon er niet meer op aansluit, dan gebeurt het ineens niet meer. Het 'vast lopen' kan zich op verschillende manieren manifesteren: bijvoorbeeld de lampjes op de livebox knipperen allemaal nog wel, maar je kan niet meer het internet op op je pc (ping 192.168.1.1 werkt ook niet meer), terwijl je nog wel kunt bellen en gebeld worden op je voip telefoon. Maar bij andere mensen knipperen ook de lampjes niet meer en lijkt de livebox geheel 'bevroren'.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'VoIP telefoon Siemens Gigaset S450 IP', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Overgang van Huawei HG655d naar ZyXEL VMG8324-B10A, combi vaste en VOIP telefonie Zyxel meer apparaten aansluiten 8 07 december 2016, 23:05
Te koop: ADSL2+/VoIP modem (TP-Link TD-VG3631) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur 7 07 december 2016, 20:26
Probleem: Hoe voeg ik VoIP Gegevens/Instellingen toe? Zyxel configuratie en problemen 30 06 december 2016, 09:36
voip ligt eruit bij huawei hg655d van online na ''storing''. Eigen modem configuratie en problemen 5 31 augustus 2016, 00:51
Telefoon aansluiting? Zyxel configuratie en problemen 2 20 juli 2016, 16:17
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| vdbits02:46:39
| Wanabo05:44:16
| Carlovanlent07:32:52
| Matthy Alblas09:49:26
| ronald schuit10:17:34
| famcai10:51:37
| cdb15:30:50
| peukevreugd17:56:51
| johan32417:57:45
| Hans19:06:55
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.