obey-robots.txt
03 December 2016, 14:36
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [88 stemmen]
39% [88 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [136 stemmen]
61% [136 stemmen]

Stemmen: 224
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

trage verbinding livebox 20Mb

sjoerds
Hallo forum,

Mijn verbinding, livebox 20Mb, is sinds enige tijd een stuk trager. Eén jaar geleden was mijn download snelheid nog
10.000,00 – 12.000,00Kbit/sec, op:
18-4-2008 was dit nog: 7049,63 Kbit/sec, en sinds
24-8-2008: 183,12 wisselend tot: 404,86 Kbit/sec.,
tot gister: 2-9-2008: 207,00Kbits/s

Mijn ADSL status was:
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1012 Kb
DownStream 508 Kb
Afname Dichtbij : 31.7 (dB)
Ver weg : 10.9 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 11 (dB)
Ver weg : 10 (dB)
HEC-teller 1320406
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 60325
ES-teller van 1 dag 0

En is nu 2-9-08 zo:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 996 Kb
DownStream 536 Kb
Afname Dichtbij : 31.8 (dB)
Ver weg : 10.9 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 16 (dB)
Ver weg : 10 (dB)
HEC-teller 2
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 5
ES-teller van 1 dag 0

De afstand naar de centrale is 1,8 km.

Moet de "DownStream 508-536 Kb/s" niet minstens 7000 - 14000 zijn, qua afstand is 20000Kb/s (20Mb/s) waarschijnlijk niet te halen?
Wat betekenden de afkortingen HEC-teller en CRC-fouten?
Ik heb contact gehad met de helpdesk van Online, na diverse mail’s, is hun “voorlopige conclusie” een niet goed werkende adaptor. In afwachting dus.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Sjoerds

Edit: Smileys uitgezet en post verplaatst naar goede sectie.
Gewijzigd door Wout op 03 september 2008, 17:31

TCP_IP
CRC-fouten 60325
betekent eigenlijk het aantal keren dat datapakketten opnieuw verzonden moet worden, HEC teller is soort controle over die fouten !!

er is iets flink goed mis met je lijn
1.320.406 hec teller, hoelang staat je livebox achter elkaar aan al ?

zou heel goed adapter kunnen zijn !
maar kan ook goed in je bekabeling zitten of je ISRA zelf ( denk aan roest op koperen kabel)
hoe is het nu aangesloten, waar staat livebox en waar zit je ISRA en hoeveel meter kabel zit er aangesloten ?

(ISRA = hoofdaansluiting PTT/KPN)

sjoerds
Mijn livebox staat nu 70 uur aan, de meting was van 27-08. Ik heb de afgelopen weken regelmatig de LB gereset, vanwege de vertraging.

Mijn “ISRA” punt, bij mij: in de kelder loopt de hoofdkabel in een verdeelbus (KPN, 2meter) waar 1 lijn naar een oude stekker telefoonaansluiting gaat (ISRA?, 4meter). Vanuit dit punt loopt een telefoonlijn naar m’n LB op de 1e verdieping (8meter). Er zijn geen andere verbindingen tussen het ISRA punt en de LB op de lijn. Tussen de verdeelbus KPN en de LB zit 12m telefoonkabel 2x doorgekoppeld (verdeelbus-4-8m kabel). Zo zit het al 4 jaar.

rrozema
Tja, als je al een nieuwe livebox + adapter toegestuurd gaat krijgen, kun je die even afwachten en het dan met de nieuwe nog eens proberen.

Maar anders zal -ondanks dat het al 4 jaar zo wel gewerkt heeft- je probleem hoogstwaarschijnlijk toch in je lange telefoonkabel zitten. Blijkbaar is je kabel dan in de afgelopen tijd dusdanig in kwaliteit verminderd dat deze onvoldoende is geworden voor het adsl2+ signaal. (corrosie op een van de aansluitpunten?)

Plaats je livebox dan liever in de kelder met een zo kort mogelijk kabeltje naar het allereerste punt waar je het op de rood-blauwe draden kunt aansluiten. Haal wel de huidige draden los van dat punt voordat je de livebox er op aansluit. Je kunt vervolgens een netwerk kabel vanaf de livebox naar boven laten lopen om je computer(s) op aan te sluiten. Die netwerk kabel kan (vrijwel) zo lang zijn als je maar wilt.

Je kan de bestaande telefoondraad nog wel gebruiken om vanaf de livebox je Online telefonie signaal weer naar boven te krijgen vanaf de livebox die dan naar de kelder verhuisd is (als je telefonie hebt natuurlijk). Als je ook de Online draadloos optie hebt, dan kun je die nu waarschijnlijk wel vergeten vanwege het slechte bereik vanuit de kelder. Je kan dan beter boven een access point op de netwerkkabel aansluiten.

Al met al een heel lijstje van aanpassingen en ik snap best dat dat vervelend is; maar je huidige configuratie voldoet gewoon niet aan de specificaties. Dat het 4 jaar zo gewerkt heeft is geen garantie dat het ook zal blijven werken. Met goede kwaliteit kabels en dito connectoren KAN het wel werken maar je krijgt dan geen enkele garantie.

sjoerds
Dank voor de reacties,
Ik krijg alleen een nieuwe adapter, zie contact met helpdesk Online:

29-8, Geachte …,
Onze excuses voor de late beantwoording van uw email, wij hebben het
sterke vermoeden dat de problemen worden veroorzaakt door een mogelijk
defecte adapter van uw Livebox en verzoeken u om onderstaande vragen
over deze voeding te beantwoorden: Wordt de voeding abnormaal warm ?
Wat is de geluidsproductie (hoort u een zoemtoon? ) een zoemtoon is een
zeer goede indicatie dat de adapter defect is ?
Is het type EU, EU S, EU SR of EU SN ?
Het type en serienummer staan op het stickertje en de productiedatum
staat vrijwel altijd gegraveerd onder deze sticker. De poductiedatum
bestaat uit 4 cijfers. bv 0208 waarbij 02 staat voor de maand en 08 voor
het jaar.
Wat is de productiedatum ? en het serienummer van de adapter ?
Met vriendelijke groeten, Online

2-9, Geachte …,
We gaan u een nieuwe stroomadapter sturen voor de livebox, mogelijk
leidt dit tot betere resultaten.
Met vriendelijke groeten, Online

Van rrozema
“Al met al een heel lijstje van aanpassingen en ik snap best dat dat vervelend is; maar je huidige configuratie voldoet gewoon niet aan de specificaties. Dat het 4 jaar zo gewerkt heeft is geen garantie dat het ook zal blijven werken. Met goede kwaliteit kabels en dito connectoren KAN het wel werken maar je krijgt dan geen enkele garantie.”

Het verhuizen van de livebox ( 8meter tel. kabel) vergt enige tijd.
Nadeel is je hebt geen direct zicht op de LB en je moet een goed werkende ethernet kabel (8meter) hebben/maken.

Kan de vertraging ook aan de instellingen van mijn computer liggen?
De LB is direct aan PC aangesloten.
Sjoerds

TCP_IP
Nee, je livebox traint in... als je er een apparaat zoals een PC 'erachter hangt' heeft dit hierop geen invloed...
probleem begint vanaf je livebox tot wijkcentrale...

mijn advies ook exact zelfde als Rrozema !
livebox in de kelder met kabel onder de 1m naar ISRA toe.
Kijk tevens je ISRA na op corrosie voor de zekerheid.
En dan vanaf je livebox een netwerkkabel naar je PC.... dus eigenlijk kort je deze ene in en de ander verleng je.

hier evt. wat extra specs van ADSL2+ http://nl.wikiped...wiki/ADSL2

WillyWortel
Ok Sjoerd, hier dan je oplossingWink
Ik vind het zelfs vreemd dat je ooit wel een snelle verbinding had Frown

1:plaats de LB in je kelder zo dicht mogelijk bij het ISRA punt
2: maak de verbinding van het ISRA (de enige verbinding) met de LB (max 10 tot 20 cm)
3: verbind je telefoon (bekabeling) netwerk met de LB telefoon uitgang
3: verbind je PC netwerk d.m.v. een cat5 ethernet kabel

Ik had hetzelfde probleem als jij - kreeg dit advies van de helpdesk en tit nu gemiddeld op 8 Mbit (was minder dan 1)

succes

sjoerds
Hallo daar forum,

Ik heb ondertussen een nieuwe adapter ontvangen en de snelheid is weer terug. Dit was dus het grootste probleem. Ook heb ik de LB naar de kelder verplaatst 60cm vanaf het ISRA punt. Vanaf de LB loopt nu 9 meter UTP kabel naar mijn PC, als je begint met de stekkertjes weet je nog niet hoe je deze op de juiste manier goed geplaatst moet krijgen, dus na 6 stekkers lukte mij verbinding te maken.

Zials je onderstaand kunt lezen zit er nog wel wat “ruis” op de lijn? De eene download is 13096 Kb (13mb?) met HEC-teller 324022 en CRC 10736 fouten en de andere 10398kb/s (10Mb/s?) misschien ligt dit nog aan het kabeltje tussen ISRA en LB dit is een afwijkend kabeltje, een 2 aderige kabel voor de telefoon en niet een dikke kern kabel.
Het verschil in de LB op de 1e verdieping of in kelder is misschien in downloadsnelheid 1000Kb, dat valt toch wel mee.
Heb ik nu een snelle verbinding? Toch nog 13096 Kb bij een afstand centrale 1,8Km en geen 20.000 of zelfs 24.000 Kb?

Bedankt voor jullie informatie/ondersteunig.

5-10-2008:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 13096 Kb
Afname Dichtbij : 31.7 (dCool
Ver weg : 10.9 (dCool
SNR-marge Dichtbij : 9 (dCool
Ver weg : 12 (dCool
HEC-teller 324022
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 10736
ES-teller van 1 dag 0

rrozema
Die oplopende tellers blijven me toch zorgen baren. 20MBit haal je trouwens alleen onder de allerbeste omstandigheden en 1.8Km tot aan de centrale is niet gelijk aan "de beste omstandigheden". Ik bedoel dat je altijd minder dan 20Mbit per seconde zult houden, alleen al vanwege je afstand tot de centrale maar volgens mij kan het nog steeds wel wat beter dan wat je nu hebt.

Maar volgens mij heb jij nu wel zo'n beetje alles gedaan wat je kunt doen; de rest van je problemen zit volgens mij onder de grond of in de centrale. Ik denk echter dat dit dan het beste is wat je kunt krijgen totdat je Online zo ver weet te krijgen om je lijn verder aan te pakken. Waarschijnlijk zullen ze echter zeggen dat 13Mbps een acceptabele snelheid is en je klachten verder naast zich neerleggen.

TCP_IP
Indien je contact met online helpdesk opneemt over dit probleem zou ik meteen de HEC tellers en CRC fouten aankaarten !
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'trage verbinding livebox 20Mb', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Fritz!Box 7390 Krijgt geen verbinding Algemeen 48 20 november 2016, 15:07
Verbinding timed out Storing 23 11 november 2016, 18:21
Dagelijks onderbroken verbinding sinds nieuw netwerk Algemeen 14 10 november 2016, 17:06
Wegvallende verbinding Storing 2 24 oktober 2016, 14:58
Trage internet Snelheid 4 23 oktober 2016, 14:49
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Johan401:40:14
| Tiger03:01:35
| dutch flash04:05:23
| Roroko04:15:53
| Wanabo04:24:45
| Lutz08:12:09
| Ronsworld15:08:58
| ronald schuit15:14:59
| okkie_199417:10:52
| trebor60 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?