obey-robots.txt
03 December 2016, 14:35
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [88 stemmen]
39% [88 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [136 stemmen]
61% [136 stemmen]

Stemmen: 224
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Let op! Hier mogen alleen gratis, freeware of OpenSource programma's vermeld worden. Absoluut géén warez, cracks of links daarnaartoe plaatsen. Dit wordt zonder pardon verwijderd!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Freeware van de dag: VLC media player

TCP_IP
VLC media player is een zeer goede mediaspeler die bijna alle audio- en videobestandsindelingen afspeelt (o.a. avi, mpeg, asf, wmv, mov, flash video, wma, mp3, ogg en aac). De speler is ook geschikt om streams (internet radio), audio cd's en dvd's af te spelen (zie hier een lijst met alle eigenschappen). Verder heeft VLC uitgebreide instellingen om ondertitels van dvd's te detecteren. Zo kunt u met één snelle mediaspeler, in plaats van meerdere, bijna alle audio- en videobestanden zonder problemen bekijken en beluisteren.

scr_vlc-media-player-0.8.4

Met VLC media player kunt u ook streams (streaming audio en video) en dvd's (zonder te verkleinen) opslaan in een bestand. Dit proces heet transcoding. Tevens kunt u playlists (speellijsten) maken met VLC.

De interface van VLC is heel eenvoudig, zonder toeters en bellen. U kunt wel extra skins downloaden om het uiterlijk aan te passen.Link naar skins voor VLC

Een eigenaardigheid van VLC is dat als u een bestand wilt openen u dit op verschillende manieren kunt doen. De handigste methode (en die u normaal gewend bent) is via Bestand | Open Bestand Versneld.

VLC media player heeft een sobere interface, maar is een zeer uitgebreide en snelle mediaspeler die bijna alle bestandsformaten kan afspelen zonder extra codecs. U heeft voortaan nog maar één mediaspeler nodig voor al uw filmpjes en muziek. Een aanrader!

Voordelen
Speelt praktisch elk audio- en videobestand af en is een snelle, complete mediaspeler. In plaats van drie mediaspelers heeft u alleen VLC nodig.

Nadelen
Sobere, soms wat afwijkende interface. Haalt geen titelgegevens op van audio-cd's.

*Note:
Werkt onder alle Windows versies, Linux en Mac

Download VLC media player hier
Gewijzigd door TCP_IP op 12 september 2008, 20:48

rrozema
Ik gebruik vlc ook al een hele tijd. Geweldige player.

deebee
Erg fijne speler, ook erg geschikt voor het opnemen van streams (uitzendinggemist, 3voor12).
Nu echter over op GOMplayer. Toch net iets meer functionaliteit als het aankomt op afspelen van video's. Beter pannen en scannen, en betere beeldkwaliteit...
Gewijzigd door deebee op 14 september 2008, 02:15
firefox-spread-btn-1

TCP_IP
Weet je wat ik echt een super programma vind ? Grin
BSplayer

Menu en beeldscherm zijn gescheiden, ideaal voor als je 2e beeldscherm of tv aan je pc hebt hangen... gewoon beeld naar 2e beeldscherm slepen en menu op je hoofdscherm laten... speelt ook dvd's af, ook vanuit map.. eigenlijk alles wel. Er is een gratis versie beschikbaar met minder functionaliteiten, de Pro versie zit alles dus in waar ik het over heb.

deebee
45868ond het alleen zo'n beroerde interface hebben altijd, maar kan best zijn dat het er nu wat gelikter uitziet. Verder moet je daar wel alle codecs er zelf bij zoeken (of in een pack downloaden). Even snel iemand voorzien van een degelijke player is dan toch wel het best gedaan met VLC of GOM. Alles mooi erbij in gepakt...
firefox-spread-btn-1

TCP_IP
Ja die oude interface van v1.35 toen nog dacht ik, die standaard bij K-lite mega codec pack bijgeleverd was was ook niet echt super... maar nu
mwah denk een van de weinige stukjes software waarvoor ik echt zou willen betalen Pfft

Franklin
Zeker een hele fijne player! Al crasht hij hier steeds vaker. Uiteraard elke keer nieuwe versie geïnstalleerd. Maar desalniettemin top speler met alles aan boord Smile

TCP_IP
bedoel je BSplayer ?!
jah dat vastlopen van BSplayer ook vaak genoeg gehad, of dat ondertiteling van een DVD het niet deed...
en wat bleek de oplossing, in Vista tenminste Pfft
BSplayer uitvoeren als administrator

Franklin
Uhm, nee VLC crasht hier helaas wel vaker.

Franklin
Ah, er is een nieuwe branche, versie 0.9. Ziet er goed uit, ben benieuwd naar de stabiliteit Smile

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Freeware van de dag: VLC media player', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
PS3 Media Server 1.60.0 Algemeen 2 07 mei 2013, 13:55
PS3 media server werkt nu niet meer Algemeen 6 09 januari 2013, 00:58
Geen ip van DHCP server voor xbox media center streaming (huawei HG655d) Algemeen 6 02 februari 2012, 11:13
Streamen van media met de Huawei HG655d Algemeen 6 24 januari 2012, 23:43
Media streamen niet mogelijk Algemeen 1 30 december 2011, 13:01
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Johan401:39:47
| Tiger03:01:08
| dutch flash04:04:56
| Roroko04:15:26
| Wanabo04:24:18
| Lutz08:11:42
| Ronsworld15:08:31
| ronald schuit15:14:32
| okkie_199417:10:25
| trebor60 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?