obey-robots.txt
06 December 2016, 20:45
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 40% [89 stemmen]
40% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 60% [136 stemmen]
60% [136 stemmen]

Stemmen: 225
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

opzoek naar nieuwe ISP

XXmarcoXX
Hallo allemaal,

Binnenkort loopt mijn contract af bij mijn huidige ISP en ik ben opzoek naar andere
Graag zou ik willen weten of het netwerk orange ADSL Family & Telefonie 20mbit/s, stabiel is en/of er bepaalde in- uitgaande ip poorten zijn geblokkeerd?

Ik hoop dat iemand me op weg kan helpen.

Marco

Puma
bij mij draait het ruim 1 jaar stabiel. livebox is ook stabiel en poort 25 is geblokkeerd. dus eigen mailserver is niet mogelijk. alleen via wanadoo's eigen smtp.

GhostPost1
Mailserver is wel mogelijk ...op een andere poort.Wink

je kunt als het moet toch nog een eigen mail server draaienCool

XXmarcoXX
Bedank voor jullie reactie.
Spijtig te horen dat poort 25 is geblokkeerd.
Dit trouwens een van de redenen dat ik weg bij mijn huidige ISP.
geld de blokkade voor in- en uitgaand verkeer?

je kan een andere poort gebruiken voor je mail server maar firewalls en anti spammers hebben hier moeite mee.

nogmaals bedankt

Marco

Lizard
Alleen uitgaand port 25 is geblokkeerd.
Als je je mailserver insteld dat hij outbound relayed via smtp.orange.nl dan merk je vrij weinig van deze beperking.

XXmarcoXX
Hoe zeker is het dat alleen uitgaande smtp verkeer is geblokkeerd!
Wink
Of word dit door Orange ergens gemeld in de algemene voorwaarden.

Richard
Het is 100% zeker dat alleen uitgaand smtp niet geblokkeerd, maar beperkt is tot smtp.orange.nl of smtp.wanadoo.nl en dat staat helaas nergens vermeld in hun voorwaarden. Heb ik ook al herhaaldelijk over geklaagd.

Wel is het zo dat de backup-smtp niet geblokkeerd word. Even uit mijn hoofd is dat poort 587, maar die staat op veel domeinen en servers uit veiligheidsoverwegingen niet open.

Inkomend is geen enkel probleem.
Gewijzigd door Richard op 15 juli 2006, 03:21
Greetings, Richard.

mischa
Poort 25 staat uitgaand voor 100% dicht, ik mag zelfs niet naar mijn eigen mailserver bij mijn hosting provider smtpen.

Livebox + telefonie /SMC modemrouter + WIFI als switch en accesspoint in gebruik / 16 poorts 100Mbit switch / AMD AThlon 2800+ + 2GB + 200GB SATA + ATI X800

Richard
Mischa, je verhaal is technisch onjuist. Poort 25 staat niet 100% uitgaand dicht. Poort 25 is beperkt tot de eigen smtp, dus zoals ik al schreef smtp.wanadoo.nl of smtp.orange.nl.

Dat wil inderdaad zeggen dat je geen gebruik kunt maken van eigen smtp servers en smtp servers bij externe domeinen of externe hostingproviders.

Maar 100% staat hij niet dicht anders kon je helemaal geen mail meer versturen, ook niet meer via de wanadoo smtp servers.Smile
Verder kun je gewoon een eigen mailserver draaien alleen moet je dan in de mailserver configuratie opgeven dat hij een relay doet via smtp.wanadoo.nl c.q. die smtp als standaard smtp server gebruikt.

Als poort 25 echt 100% dicht stond, kon je geen eigen mailserver draaien maar dat kun je wel. Vandaar dat we hier technisch spreken over een "beperking tot" en niet een volledige uitgaande blokkade.

99% is wel juist, want uitgaand is mogelijk maar alles -moet- via smtp.wanadoo.nl c.q. smtp.orange.nl en dat is gewoon jammer.
Gewijzigd door Richard op 17 juli 2006, 01:00
Greetings, Richard.

rrozema
Richard schreef:
maar alles -moet- via smtp.wanadoo.nl c.q. smtp.orange.nl en dat is gewoon jammer.

Ik heb daar een heel ander woord voor: drie letters, het begint met een 'K en eindigt op een 'T'...

Edit:

Oh en nog een beperking: je MOET een pay-server hebben voor nntp (news) want news.wanadoo.nl wordt geknepen tot 15kbps / stream met een geweldig maximum aantal streams van wel 3.

Edit: dubbelpost verwijderd. Senoer
Gewijzigd door Puma op 23 juli 2006, 16:46

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'opzoek naar nieuwe ISP', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Overgang van Huawei HG655d naar ZyXEL VMG8324-B10A, combi vaste en VOIP telefonie Zyxel meer apparaten aansluiten 6 05 december 2016, 17:43
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk Storing 22 05 december 2016, 11:19
Overstappen naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel 16 07 november 2016, 19:42
Van 12 naar 8 Mb en wie doet dit? Snelheid 2 04 november 2016, 22:41
Nieuwe Online klant, tv werkt niet Algemeen 6 17 augustus 2016, 21:01
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| ekhhorlings00:39:22
| Lutz00:46:32
| mRcan02:10:50
| dutch flash02:27:15
| Memooh03:00:10
| Wanabo04:35:50
| Ano06:02:10
| dutch106:52:49
| Tiger07:33:08
| earlgrey7207:43:37
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?