obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Te lage snelheid grond voor opzegging?
meneerdijk
We zijn al weer geruime tijd verder na de snelheidsverhoging, en de snelheid bij mij is nog steeds om te huilen, net zoals bij vele gebruikers hier. Waar ik mij erg aan stoor is de gebrekkige berichtgeving van Online. Behalve dan dat de problemen worden toegegeven in een mailtje, wordt er verder niks over gecommuniceerd richting de klant. Op de website is niks te vinden hierover, en er is niet bekend wat er aan gebeurt, of op welke termijn we verbetering kunnen verwachten.

Is deze lage snelheid (ruim 50% minder dan redelijkerwijs te verwachten) grond om Online in gebreke te stellen na 21 dagen? Ik ben erg van plan om het te proberen... maar heeft iemand hier ervaring mee?
 
martin
hoi,
Waarschijnlijk is jou brief niet de reden van de snelheids verhoging.
Ik had het zelfde probleem en dat is ook kort geleden opgelost, de oorzaak volgens online was dat de KPN een lager profiel had dan online.
Kort gezegt online wil 8mb over de lijn sturen maar door het lager profiel van de KPN word er minder door gelaten .
Er er gaat veel de trechter in maar er komt gewoon wat minder uit.
Door dat niet alles werd door gestuur kwamwn informatie pakketjes terug die weer opnieuw moesten verstuurt worden wat het effect alleen nog maar groter maakte.
Dit is hopelijk een beetje simpel gezegt wat de orzaak was van de beroerde verbinding, tenminste dat van mij.

groeten martin
 
Tiger

Quote

martin schreef:
hoi,
Waarschijnlijk is jou brief niet de reden van de snelheids verhoging.
Ik had het zelfde probleem en dat is ook kort geleden opgelost, de oorzaak volgens online was dat de KPN een lager profiel had dan online.
Kort gezegt online wil 8mb over de lijn sturen maar door het lager profiel van de KPN word er minder door gelaten .
Er er gaat veel de trechter in maar er komt gewoon wat minder uit.

Door dat niet alles werd door gestuur kwamwn informatie pakketjes terug die weer opnieuw moesten verstuurt worden wat het effect alleen nog maar groter maakte.
Dit is hopelijk een beetje simpel gezegt wat de orzaak was van de beroerde verbinding, tenminste dat van mij.

groeten martin


Ik vindt dat Online zich hier niet op kan beroepen dat het probleem bij KPN ligt het is hun verantwoordelijkheid je hebt toch een abonnement van Online en niet van KPN.

En het verbaasd mij nog altijd dat veel mensen met zich laten sollen door de slechte dienstverlening van Online.

Je leest het iedere keer weer opnieuw op het forum geen antwoord op brieven, er wordt niet terug gebeld wat toegezegd is, het probleem is doorgegeven aan de t.d. maar er gebeurd verder niets, klanten krijgen i.p.v. een snelheidsverhoging een verlaging en ga zo maar door.

Ik wens toch iedereen veel sterkte en geduld om hier mee om te gaan.

Tiger
 
martin
Hoi Tiger,

Ben het helemaal met je eens , ik praat ook niet over wie verantwoordelijk is ,ik heb alleen maar willen aangeven wat waarschijnlijk de reden van de plotselinge snelheids verhoging is geweest.

groeten martin
 
Tiger

Quote

martin schreef:
Hoi Tiger,

Ben het helemaal met je eens , ik praat ook niet over wie verantwoordelijk is ,ik heb alleen maar willen aangeven wat waarschijnlijk de reden van de plotselinge snelheids verhoging is geweest.

groeten martin


Dat klopt Martin maar ik reageerde omdat Online altijd weer met een ander verhaal komt ze beloven veel maar komen hun beloftes niet na ze laten de klanten die geld in het laatje brengen in de kou staan ze moesten zich schamen en hun verantwoordelijkheid eens op zich nemen.
Ben benieuwd hoelang ze dit volhouden ze hebben alleen maar winst als ze de klanten tevreden houden.

groeten Tiger
 
guus
Kreeg ik vanochtend een telefoontje van online. Wij hebben vernomen dat u snelheidsverhoging niet goed is doorgevoerd blababla. Ik zeg dus van, is al opgelost. Oke zegt die man, prettige ochtend nog. Hangt ie op. Dan denk ik van, wat heeft dit dan weer voor een zin. Als het probleem er is niks van zich laten horen, is het opgelost dan maar eventjes bellen Shock
 
Chazzo
@martin: helemaal correct! Ben blij dat jij het plaatst, ik heb dit weggehaald... maar de waarheid.

@guus: dan blijkt dus dat dit via een heel andere weg gelopen is dan via de eerste (domme) lijnSmile
 
guus
Ja dat klopt Chazzo. Maar goed het is nu opgelost en t gaat lekekr snel zo Grin
 
Chazzo
Je zou op basis van deze gegevens (en die zijn van speedtest.nl) er de helft in downloadsnelheid op achteruit gaan.
Ik weet niet welke up KPN gebruikt.
Overigens ga je dit vooral merken als je download.

Heb paar weken terug op verbinding van KPN gezeten van 1.5up en 256down en de pageloads waren s.u.p.e.r.strak!
Alleen ff een lijntje openzetten was niet te doen.
Plus dat er in die regio 15Mbit Telfort beschikbaar was en dit net zo duur was als die "trage" stabiele KPN verbinding.

Overigens plaats nog eens een test van bijvoorbeeld http://www.speedtest.net of http://speedtest.bbned.nl
Gewijzigd door Chazzo op 16 oktober 2008, 19:32
 
TCP_IP
Je hebt nu dus 6Mbit down en 0,5 mbit up Buurman
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Te lage snelheid grond voor opzegging?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Zyxel VMG8324-B10A Glasvezel configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon Zyxel configuratie en problemen : 28 27 mei 2019
Modem in Bridge mode voor internet en TV Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 05 mei 2019
Advertentie