obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Snelheid laag met 83.119 IP adres?
Chazzo
Ik heb inderdaad wel een mail teruggehad van ze.

Ook m.b.t. het gebruik van WireShark, ware het niet dat mij gevraagd werd om versie 1.10 te gebruiken. Ik heb deze geinstalleerd maar het programma starten: ho maar. Ik kon zo snel ook niet de optie tot deze info vinden in de stabiele 1.0.3

Ik post zo het mailtje.

Al lees ik gelukkig nu dat er meerdere mensen al verhoogd worden.
Misschien iets van doen met een opschoning van een database??
 
Chazzo

Quote

Naar aanleiding van ons onderhoud, bericht ik u als volgt.

De kwestie mbt de instabiliteit van de verbinding na de snelheidsverhoging wordt momenteel in samenwerking met KPN opgepakt. De IP adressen zijn hierin niet van invloed omdat wij momenteel bezig zijn met een opschoning van deze bestanden, waardoor momenteel alle nieuwe klanten/klanten waar mutaties hebben plaatsgevonden een Ip adres in de range 83.119 krijgt toegekend.

Op dit moment vermoeden wij dat het probleem wordt veroorzaakt door een fout bij KPN naar aanleiding van het verhogen van het snelheidsprofiel.

Ten einde een aantal goede voorbeelden aan KPN te geven wil ik u verzoeken het programma Wireshark te installeren en als volgt te gebruiken. Mochten er meer mensen zijn binnen het gebruikersforum welke dit willen testen raad ik u aan dit e-mail bericht door te sturen.
Install wireshark on the homecomputer. http://www.wireshark.org/download/win32/wireshark-win32-1.1.0.exe

Close all other sessions/applications

Start wireshark

Capture packets and select the right interface to capture from Download ftp://ftp.online.nl/pub/test/500M.bin

After 1 min stop the capture

Save the file and send it to Berkin

Wat tevens gechecked moet worden na de wireshark logfile capture, is of als de klant zijn MTU packetsize verandert van 15xx naar 800 of het probleem dan opgelost wordt.

Alvast bedankt voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet,


Nu wil ik benadrukken dat 1.10 niet stabiel is en bij mij niet werkt. Ga dan naar de site van wireshark en pak de laatste goede versie.
En als iemand (TCP_IP?) weet deze info die gevraagd word eruit te vissen, dan hoor ik dat graag.
Ik zal dan, bij genoeg animo om al deze info te verkrijgen, weer een tijdelijk emailadres opengooien waar LOG-files naar toe kunnen!

En ja: er wordt stiekem af en toe al meegekeken op fora.
Gewijzigd door Chazzo op 28 september 2008, 12:07
 
guus
Ja dat zien we. Nou gelukkig dat ze doorhebben waar het probleem licht. Hopelijk word het dan snel opgelost.
 
TCP_IP
Wat ze precies nodig hebben zou ik ook zo niet weten hoor, was meer eerder een voorstel dat ik wel kan uitvogelen hoe dat progje werkt. En als ik dan weet welke info ze nodig hebben kan ik aangeven wat ze moeten doen. Maar staat al in je post beschreven als ik het zo lees.
Je selecteert 1 NIC en al het netwerkverkeer ga je gedurende 1 minuut monitoren en kun je opslaan in een logfile.
Weet zo ook niet waar ik naar zou moeten zoeken, heb al een tijd geen orange/online meer(vanwege dit e.d. Pfft )
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
rrozema
In de opgevangen data kun je o.a. zien of er fragmentatie optreedt, wie er om vraagt als het wel optreedt (jouw pc, of het netwerk) en of, wanneer er een continue stroom aan data is, je pc de stroom kan bijhouden (zeg maar: geen "wacht even" berichten terug stuurt).

Kortom, er wordt weer gekeken of het probleem niet bij jou ligt. Niet dat dat helemaal onterecht is, want vaak zit de oorzaak inderdaad in dit soort dingen en je moet alle andere oorzaken uitsluiten om zeker te kunnen zijn dat je de echte oorzaak gevonden hebt, maar ik geloof dat het dit keer toch echt onterecht is om de fout bij de klant te zoeken; er zijn te veel mensen met dezelfde problemen.
 
Lennen
Heb nog hetzelfde IP adres maar download sinds vandaag met zo'n 750 kb/s! Ik ben blij!
 
guus
JAAAAAA hooor!

Goed zo Chazzo, ik heb hem ook binnen Grin Grin Grin

Your current bandwidth reading is: 5.97 Mbps which means you can download at 764.26 KB/sec. from our servers.


Wou net gaan zeggen dat ik weer een mailtje gekregen had en dat daar in weer van die standaard dingen instonden, zoals kabel goed enzo. Denk ik, laat ik toch nog even speedtest doen, zie ik dit! Grin

Edit:

Mtu terug gezet op 1500: Tadaaa! Stabiele 820 kb! Eindelijk goed online Grin
Gewijzigd door guus op 01 oktober 2008, 16:05
 
Chazzo
Hier ook sinds vannacht de upgrade uitgevoerd. Had namelijk een streampje opstaan die even verbroken was zag ik vanmorgen.

Nu hoop ik dat het inmiddels bij iedereen prima werkt en anders kan ik zeggen: je bent zo aan de beurt!

Het verhaal van het hoe en waarom moest helaas aangepast worden, maar 41.000 abonnees hadden er last van.

Dit heb ik van de Online medewerker vernomen.

Dankzij jullie hulp is alles grondig onderzocht, en is het zo nog snel opgelost na al die ellende.

Nogmaals: BEDANKT!

PS: Ik hoop wel dat dus iedereen die mij hun IP hebben gegeven al verhoogd zijn, plus degenen die dit niet hebben gedaan.
Gewijzigd door Chazzo op 02 oktober 2008, 16:53
 
Chazzo
Mwaa, simpel..Smile
Ik denk dat zo gegaan is in het verleden:
Verwijderd op aanraden, grapjes worden niet getolereerdSmile

Maar zonder gekkigheid het liep (loopt) soms flink langs elkaar.

Laten we hopen en er van uitgaan dat de problemen verholpen zijn of snel verholpen worden nu.

Nog een tip: voor iedereen die nu wel meer snelheid ervaart en met de MTU heeft gespeeld: zorg dat die weer op 1500 staat!!
Gewijzigd door Chazzo op 02 oktober 2008, 16:54
 
guus
Ja idd want daar kan je nu weer 60 kb mee winnen :p:p

T is ook te gek voor woorden eigenlijk. Dus Online had ingesteld dat iedereen 8192 kb als snelheid had, terwijl KPN hem op 8000 had staan en de livebox ook goed (7992)

Het probleem lag dus bij Online!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid laag met 83.119 IP adres?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Wat is het adres van de DHCP server van Online.nl? Zyxel configuratie en problemen : 1 08 jan 2018
Te lage snelheid Snelheid : 4 02 jan 2018
Internetsnelheid VDSL te laag (virus?) Snelheid : 68 19 sep 2017
Advertentie