obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
(POP3 Online.nl) mail ophalen met Outlook werkt niet meer - Outlook vraagt om 'netwerkwachtwoord
Amin-Moustfa
Ik ben - automatisch (ergens in de zomer) - overgegaan met mijn abbonement van Orange naar Online.nl.

Onder Orange werkte het ophalen van mijn e-mail met Outlook van de POP-server zonder enig probleem.

Sinds de overgang ben ik blijkbaar 'veroordeeld' tot het gebruik van webmail, aangezien het ophalen van mijn email niet meer lukt.

Maar 'webmail' werkt!

Ik vul als accountnaam mijn hele email-adres (dus: plus ' @online.nl 'Wink in. Plus password. En dan ben ik erin.

Maar ik wil de mail naar mijn PC halen (ook omdat er een veels te kleine webmail opslag van 20MB is)

Als ik bij Outlook de accountinstelling 'test' , dan gaat alles goed, behalve het aanmelden bij de server voor inkomende e-mail.

Ik krijg dan een popup-windowtje ('Netwerkwachtwoord opgeven'Wink met de volgende gegevens daarin:

server: pop.online.nl
gebruikersnm:
Wachtwoo: ******

Druk ik op 'OK', dan



Heeft iemand een idee wat ik verkeerd doe?
 
Wanabo
Ook pop.wanadoo.nl werkt nog steeds.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
TCP_IP
Naam: pop.online.nl
Addresses: 80.12.242.66
80.12.242.216
193.252.22.231
193.252.22.232
193.252.22.244
193.252.22.250

Naam: smtp.online.nl
Addresses: 193.252.22.233
193.252.22.234
193.252.22.245
193.252.22.251

ipv pop.online.nl en smtp.online.nl zou je bovengenoemde ipadressen kunnen proberen dus ipv pop.online.nl dan 80.12.242.216 invullen net zoals voor smtp.online.nl

Heb je overigens bij je instellingen iets met "aanmelden beveiligde verbinding" wel uitgevinkt?

Als die pop-up komt, vul dan opnieuw je emailadres in en opnieuw je wachtwoord.

voer onderstaande commando's ook eens in je opdrachtprompt om te kijken of je wel verbinding kunt maken met servers...

telnet pop.online.nl 110
en
telnet smtp.online.nl 25

Quote


Maar ik wil de mail naar mijn PC halen (ook omdat er een veels te kleine webmail opslag van 20MB is)

Als je inbox bijna op 20 MB zit krijg je op gegeven moment mailtje dat je account verhoogd kan worden naar 250 MB Wink

mogelijk van toepassing http://support.microsoft.com/?kbid=29...bid=290684
Gewijzigd door TCP_IP op 23 september 2008, 20:20
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Amin-Moustfa

Quote

TCP_IP schreef:

Naam: pop.online.nl
Addresses: 80.12.242.66
80.12.242.216
193.252.22.231
.....


Hartelijk bedankt voor alle moeite, maar het probleem lag ergens anders.

Ziehier op GoT - Tweakers

Quote

Je buurman heeft nu dus Online Free, en zijn email kan hij alleen benaderen als hij inbelt via 0676022212, of gebruik maakt van webmail: www.online.nl/webmail


Ik heb mijn abbonement van Online.nl nagekeken op

http://wasp.online.nl/wsp/?command=ContractOverview

En nu blijkt dat die snuggere, sluwe, uitgekookte managers achter dit kastje-muur-carousselgedoe zoek-het-zelf-maar-uit-'klant' van de overgang van Orange naar Online er een' free' abbo van hebben gemaakt.

Met andere woorden: je kan als klant alleen nog maar je Outlook ophalen als je het - extra te betalen - telefooonnummer van Online.nl inbelt.


Zo gaat dat dus.
 
TCP_IP
Oh vandaar, je neemt geen ADSL van Online meer af ?

Ja dat had ik je ook wel kunnen vertellen, was er vanuit gegaan dat je ook online adsl had Wink Nja oorzaak gevonden, helaas geen oplossing die je wilde
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '(POP3 Online.nl) mail ophalen met Outlook werkt niet meer - Outlook vraagt om 'netwerkwachtwoord', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Advertentie