obey-robots.txt
12 Juli 2014, 16:56
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 45% [83 stemmen]
45% [83 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 55% [100 stemmen]
55% [100 stemmen]

Stemmen: 183
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

(POP3 Online.nl) mail ophalen met Outlook werkt niet meer - Outlook vraagt om 'netwerkwachtwoord

Amin-Moustfa
Ik ben - automatisch (ergens in de zomer) - overgegaan met mijn abbonement van Orange naar Online.nl.

Onder Orange werkte het ophalen van mijn e-mail met Outlook van de POP-server zonder enig probleem.

Sinds de overgang ben ik blijkbaar 'veroordeeld' tot het gebruik van webmail, aangezien het ophalen van mijn email niet meer lukt.

Maar 'webmail' werkt!

Ik vul als accountnaam mijn hele email-adres (dus: plus ' @online.nl 'Wink in. Plus password. En dan ben ik erin.

Maar ik wil de mail naar mijn PC halen (ook omdat er een veels te kleine webmail opslag van 20MB is)

Als ik bij Outlook de accountinstelling 'test' , dan gaat alles goed, behalve het aanmelden bij de server voor inkomende e-mail.

Ik krijg dan een popup-windowtje ('Netwerkwachtwoord opgeven'Wink met de volgende gegevens daarin:

server: pop.online.nl
gebruikersnm: <mijn email adres inclusief @online.nl>
Wachtwoo: ******

Druk ik op 'OK', dan



Heeft iemand een idee wat ik verkeerd doe?
 
Franklin
Als ik het goed begrijp werkt pop.orange.nl niet meer voor jou? En pop.online.nl ook niet.

Ik log hier nog steeds in op pop.orange.nl en <gebruikersnaam>@orange.nl.
 
Wanabo
Ook pop.wanadoo.nl werkt nog steeds.
Wanabo - Wanadoo abonnee

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Scarlet, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.
 
vdrijver
dit soort problemen hebben mensen met een casema\wanadoo\orange\online\ziggo abbonement
vanaf 1996 inbelaccount via world online,vanaf 1999 onstabiele verbinding via kabelfoon. vanaf april 2002 stabiele wanadoo verbinding via kpn,daarna vanaf april 2007 een rampen onstabiele orange via orange.vanaf augustus 2007 tot 30 mei een stabiele xs4all via kpn,nu een stabiele 8Mbit xs4all only via kpn bitstream
 
TCP_IP
Naam: pop.online.nl
Addresses: 80.12.242.66
80.12.242.216
193.252.22.231
193.252.22.232
193.252.22.244
193.252.22.250

Naam: smtp.online.nl
Addresses: 193.252.22.233
193.252.22.234
193.252.22.245
193.252.22.251

ipv pop.online.nl en smtp.online.nl zou je bovengenoemde ipadressen kunnen proberen dus ipv pop.online.nl dan 80.12.242.216 invullen net zoals voor smtp.online.nl

Heb je overigens bij je instellingen iets met "aanmelden beveiligde verbinding" wel uitgevinkt?

Als die pop-up komt, vul dan opnieuw je emailadres in en opnieuw je wachtwoord.

voer onderstaande commando's ook eens in je opdrachtprompt om te kijken of je wel verbinding kunt maken met servers...

telnet pop.online.nl 110
en
telnet smtp.online.nl 25


Maar ik wil de mail naar mijn PC halen (ook omdat er een veels te kleine webmail opslag van 20MB is)

Als je inbox bijna op 20 MB zit krijg je op gegeven moment mailtje dat je account verhoogd kan worden naar 250 MB Wink

mogelijk van toepassing http://support.mi...bid=290684
Gewijzigd door TCP_IP op 23 september 2008, 20:20
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !
 
Amin-Moustfa
TCP_IP schreef:

Naam: pop.online.nl
Addresses: 80.12.242.66
80.12.242.216
193.252.22.231
.....


Hartelijk bedankt voor alle moeite, maar het probleem lag ergens anders.

Ziehier op GoT - Tweakers

Je buurman heeft nu dus Online Free, en zijn email kan hij alleen benaderen als hij inbelt via 0676022212, of gebruik maakt van webmail: www.online.nl/webmail


Ik heb mijn abbonement van Online.nl nagekeken op

http://wasp.online.nl/wsp/?command=ContractOverview

En nu blijkt dat die snuggere, sluwe, uitgekookte managers achter dit kastje-muur-carousselgedoe zoek-het-zelf-maar-uit-'klant' van de overgang van Orange naar Online er een' free' abbo van hebben gemaakt.

Met andere woorden: je kan als klant alleen nog maar je Outlook ophalen als je het - extra te betalen - telefooonnummer van Online.nl inbelt.


Zo gaat dat dus.
 
TCP_IP
Oh vandaar, je neemt geen ADSL van Online meer af ?

Ja dat had ik je ook wel kunnen vertellen, was er vanuit gegaan dat je ook online adsl had Wink Nja oorzaak gevonden, helaas geen oplossing die je wilde
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !
 
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoord plaatsen
Gebruik BBcode of HTML om naar; '(POP3 Online.nl) mail ophalen met Outlook werkt niet meer - Outlook vraagt om 'netwerkwachtwoord', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Interactieve tv werkt niet! Digitale TV storing 10 04 juli 2014, 21:26
Printer werkt niet meer Helpdesk 3 30 juni 2014, 22:37
Online biedt nu interactieve TV aan. Algemeen 14 30 juni 2014, 20:25
Website en games van battle.net niet laden Storing 4 22 juni 2014, 15:47
onjuiste snelheids toezegging Online om abonnementjes binnen te halen? Klacht over Online 17 04 juni 2014, 12:47
Goedemiddag bezoeker
Inloggen
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
dutch flash03:09:04
I R Baboon03:36:48
Roroko03:51:21
neon-ice04:06:51
Wanabo06:47:22
SKDJ18:14:37
Lutz19:08:45
dyve19:46:58
T_I 1 dag
Nath0rigin 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogt zijn om een bericht te plaatsen.

09 juli 2014, 17:21
Hallo, iemand van de helpdesk wellicht aanwezig om mij te helpen met een trace-route?

09 juli 2014, 09:31
Na firmware moest alles beter zijn. Interactieve TV, meer toepasselijke naam = non-actieve TV

06 juli 2014, 13:19
Bevriest het beeld zomaar weer een tijdje. Gelukkig hebben we digitenne nog niet opgezegd en hangt er nog achter. Hoop dat t gauw anders wordt.

04 juli 2014, 21:57
Wie kan me de WAN instellingen van een ZyXEL router voor internet, bellen & digitale TV doen toekomen?

30 juni 2014, 20:30
interactieve TV van ONLINE werkt niet !!!! decoder krijgt geen groen lichtje... HELP ME