obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
inkomend geluid valt weg bij telefonie livebox online
rrozema
Afname Dichtbij : 28.3 dB betekent volgens mij een afstand van 2,05KM. Op die afstand hoor je geen downstream van 1072kb te hebben. Dat moet een factor 10 hoger zijn.

Ik heb wel een idee wat de helpdesk bedoelt met de te korte kabel; ze vermoeden dat je dect basisstation stoort op het adsl signaal. Daar is natuurlijk vrij snel achter te komen: trek de stroom stekker uit je basis station en restart dan je livebox. Wacht totdat hij opnieuw is ingetraind (rode lampjes bovenop geven weer verbinding aan). Bekijk nu nogmaals je adsl statistieken. Heb je zonder dat je basisstation aan staat wel een hogere download? Dan heeft de helpdesk gelijk en staat je dect basisstation te dicht bij je livebox. Is er niets veranderd, dan is dit niet de oorzaak maar ligt die ergens anders; wellicht inderdaad een defecte livebox.
 
Bagwan
Mijn statistieken zijn na deze handeling:
Upstream 988 Kb
DownStream 1056 Kb
Het ligt dus kennelijk niet aan de afstand tot mijn dect-basisstation.
 
TCP_IP
zijn ze op z'n minst aan het uitzoeken waar het aan ligt of krijg je alleen die opmerking dat je telefoon te dicht bij je livebox staat ?
In ieder geval, terugbellen dan Wink
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
rrozema
Je statistieken wijzen niet echt op een afwijking, maar voor de zekerheid wil ik je dit toch even vragen: weet je zeker dat er geen enkele aftakking aan de telefoondraad tussen je ISRA en de livebox zit? Je dect basisstation bijvoorbeeld; zit die aangesloten op de Phone uitgang van de livebox en niet op het isra of een splitter o.i.d? Of bijvoorbeeld een extra telefoon in de slaapkamer die er in de wandcontactdoos bij aan geschroefd is? Zelfs als er geen telefoon op die slaapkamer ingeplugd zit, kan alleen de draad naar die kamer toe al voor voldoende storing zorgen om een slechte verbinding te veroorzaken. Het is echt heel belangrijk voor een goede werking van je verbinding dat er slechts 1 aderpaar vanaf het ISRA naar de livebox loopt.
 
boes
Hoera, mijn probleem is opgelost.Grin
Vandaag kwam mijn nieuwe adapter binnen. Erin geprikt, en voila, 7400 kbs. Een keurig score.
Bagwan, om te controleren of dit ook jouw probleem is, probeer het volgende. haal je adapter een uur of twee uit het stopcontact. Niet alleen het lijntje uit je livebox trekken! Laat de adapter goed afkoelen.
Controleer je snelheid na deze twee uur. Hoogstwaarschijnlijk zal deze behoorlijk veel hoger zijn. Scheelde mij ongeveer 700kb/s, maar haalde nog steeds niet de waarde die ik moest hebben.
Oh ja, jullie vroegen om mijn scores. Hieronder zie je ze:
voor afkoeling:
ADSL standaard G992_1_A
Upstream 928 Kb
DownStream 1120 Kb
Afname Dichtbij : 31.5 (dCool
Ver weg : 16.0 (dCool
SNR-marge Dichtbij : 6 (dCool
Ver weg : 6 (dCool
HEC-teller 6558
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 9359
ES-teller van 1 dag 0

na afkoeling:
ADSL standaard G992_1_A
Upstream 992 Kb
DownStream 1856 Kb
Afname Dichtbij : 31.5 (dCool
Ver weg : 16.0 (dCool
SNR-marge Dichtbij : 4 (dCool
Ver weg : 6 (dCool
HEC-teller 380
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 1810
ES-teller van 1 dag 0

na nieuwe adapter:
ADSL standaard G992_1_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 7456 Kb
Afname Dichtbij : 31.5 (dCool
Ver weg : 16.0 (dCool
SNR-marge Dichtbij : 6 (dCool
Ver weg : 6 (dCool
HEC-teller 13
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 11
ES-teller van 1 dag

Eventuele tips om snelheid nog beter te krijgen zijn van harte welkom
 
TCP_IP
Defecte adapter dus, goed om te weten. Ook voor andere forumbezoekers Wink
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
boes
ongelofelijk he, dat een kapotte adapter (was maar een klein beetje warm) zo'n enorm verschil kan makenFrown
 
Bagwan
Gisteravond heb ik weer met online gespoken, ze zijn momenteel naar een oplossing aan het zoeken en nemen eze week contact met me op. Ik laat een eventuele oplossing weten.Cool
 
TCP_IP
Als de stroom niet goed omgezet word gaat de livebox natuurlijk ook raar doen, het is opzich wel een logische verklaring !

Bagwan, ik denk dat bij jou hetzelfde nodig is dan.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
rrozema
@boes:

Quote

ADSL standaard G992_1_A
; wat voor abonnement heb jij? Dat is namelijk adsl 1, ADSL Extra heeft ofwel G992_5_A (Online netwerk) of G992_3_A (KPN netwerk). Maar nooit 1_A.

Als je wel betaalt voor ADSL Extra dan zou ik nog eens contact met de helpdesk opnemen; je adsl profiel staat dan waarschijnlijk niet goed ingesteld.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'inkomend geluid valt weg bij telefonie livebox online', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
Telefonie nummermelding inkomende gesprekken Algemeen : 3 26 jul 2020
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Internet valt steeds weg Storing : 4 18 nov 2019
Advertentie