obey-robots.txt
05 December 2016, 03:18
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 40% [89 stemmen]
40% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 60% [136 stemmen]
60% [136 stemmen]

Stemmen: 225
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen telefoonverbinding, meld alles hier.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Wel internet en soms geen telefoon

henkc
Hallo allemaal,

Ik heb het volgende probleem.
Ik heb al diverse keren dat ik een telefoongesprek krijg, telefoon gaat gewoon over, alleen mijn telefoon heeft dan geen nummer herkenning.
Als ik dan oppak hoor ik niks, maar aan de andere kant horen ze mij wel.
Ik heb dit probleem al diverse keren bekend gemaakt bij online, telefonisch en per mail.
Ik heb al een nieuwe LB gekregen maar het probleem is er no steeds, deze week al 3 keer.
Ik moet dan LB resetten en dn doet hij het weer.
Bij online helpdesk krijg ik te horen dat ze mijn klacht bij de technische dienst hebben liggen, maar verder hoor ik er niks meer van.
2 dagen geleden weer een mail gestuurd, krijg als antwoord dat ze er nog mee bezig zijn.
Ik krijg er nu wel langzaam genoeg van.

Groeten Henk

rrozema
In een andere thread is voor een soortgelijk probleem gezegd dat het telemarketing buros zouden zijn die je bellen maar dan geen medewerker beschikbaar hebben. Je zou kunnen proberen om je te registreren bij http://www.infofi... om zo je nummer uit het bestand van dit soort instanties te krijgen.

Maar jouw probleem kan ook best een technische reden hebben: wanneer de spanning op jouw telefoonlijn in de buurt ligt van het bel signaal en er veel ruis op zit, dan kan het gebeuren dat de livebox 'denkt' dat de analoge telefoon over gaat, terwijl dat niet het geval is. De livebox zal dan je telefoontoestel laten rinkelen zodat hij wanneer je die opneemt, de verbinding tussen jouw toestel en de analoge lijn tot stand kan brengen. Omdat de analoge lijn echter helemaal niet over ging, zul je een kiestoon/in gesprekstoon krijgen wanneer je de hoorn opneemt.

Franklin
rrozema schreef:
In een andere thread is voor een soortgelijk probleem gezegd dat het telemarketing buros zouden zijn die je bellen maar dan geen medewerker beschikbaar hebben. Je zou kunnen proberen om je te registreren bij http://www.infofi... om zo je nummer uit het bestand van dit soort instanties te krijgen.

Dat is toch wat anders? Dan wordt je gebeld en als je opneemt hoor je de kiestoon. In dit geval hoort hij niks, maar de anderen hem wel.

rrozema
Ik moet echt met wat meer aandacht gaan lezen. Je hebt helemaal gelijk, Franklin, dit is wezenlijk anders dan de thread die ik bedoelde, dank je.

Henkc krijgt een echt gesprek binnen, de andere kant hoort hem wel maar hij hoort de andere kant niet. Vaak is het juist andersom; de externe persoon hoort de Online klant niet; dat is dan vaak gerelateerd aan een overvolle upload. Maar dat is dit dus ook niet, want het is hier juist de download kant die slecht geluid krijgt.

Henkc, is jouw beller misschien ook een Online klant? En hoor je dan vaak ook gekraak of geruis, c.q. wegvallende stukken van de gesprekken? Er zijn in het recente verleden meer mensen die dit gemeld hebben. Het schijnt dat dat veroorzaakt wordt door het geschikt maken van de Online telefonie servers voor nieuwe modems. Ik heb al een tijdje geen nieuwe melding meer gezien van dit probleem maar ik heb ook niet gehoord dat het opgelost zou zijn.

Heb je nog analoge telefonie naast je Online telefonie? en zo ja, bellen ze je dan op je analoge (=kpn?) nummer of op je Online nummer? Of heb je misschien helemaal geen Online telefonie?

Heb je misschien een voip telefoon, een ata of een router met voip mgelijkheden in je netwerk of een voip telefonie programma (zoals bijvoorbeeld voipbuster) actief op (een van) je pc's? Zo'n programma of een voip telefoon zou een of meerdere van de voor Online Telefonie gebruikte poorten kunnen openhouden in de livebox waardoor de gespreksopbouw met de Online telefonie server niet compleet gemaakt kan worden.

henkc
Ik heb nog gewoon mijn KPN nummer, die heeft (Orange) gewoon mee overgenemen.
Ik heb een Panasonic draadloze telefoon model KX-TGA807NL.
Die heb ik nog pas een paar maanden, voorheen had ik een andere draadloze telefoon.
Bij die had ik ook het probleem, ik dacht dat het aan de telefoon zou liggen en heb een nieuwe gekocht, dus Panasonic.
Maar het probleem heb ik nog steeds.
Online is er nog wel steeds mee bezig, ze hebben mij de afgelopen week gebeld met een hoop vragen, zoals download u veel, heeft u een virusscanner, hoe ik de lifebox had aangesloten en waar dat die zit en zo. Met deze gegevens zouden ze weer verder aan de slag gegaan.
Ik hoop dat ze gaan vinde wat het is. Afgelopen week is de storing zover als ik weet niet voor gekomen, maar de week daar voor een keer of 4.

rrozema
henkc schreef:
Ik heb nog gewoon mijn KPN nummer, die heeft (Orange) gewoon mee overgenemen.
Ik heb een Panasonic draadloze telefoon model KX-TGA807NL.
---->8---->8------

Ok, maar ik vroeg niet welk nummer je had; ik wilde weten of je nog analoge telefonie hebt of dat je lijn helemaal is overgenomen door Online (vervangen door voip telefonie van Online). Ik leid uit je antwoord af dat je lijn is overgenomen, dus dat je dan geen analoge telefoon meer hebt. M.a.w. alle bellers bellen naar je voip nummer (in jouw geval is dat het zelfde nummer als voorheen je analoge nummer, omdat Online het nummer heeft over genomen).

Welk telefoontoestel je hebt zal er in dit geval niet veel toe doen; je lijkt een prbleem in het voip netwerk verkeer te hebben, niet in het analoge telefonie deel aan jouw kant van de livebox. Dat het probleem hetzelfde is gebleven toen je je telefoontoestel hebt vervangen bevestigt dit alleen maar. Maar wat ik eigenlijk wilde weten is of je ook andere voip-telefonie (toestellen, apparaten of software) op je netwerk hebt. Als je de vraag niet begrijpt, dan neem ik maar aan dat dat waarschijnlijk niet zo is omdat je het anders wel zou weten.

Verder zijn er nog 2 belangrijke vragen waarop je nog geen antwoord hebt gegeven:
1 - de bellers die jij niet hoort en zij jou wel, zijn dat ook Online Telefonie klanten? En als je dat niet precies weet;, zijn het dan steeds dezelfde mensen waar dit probleem bij optreedt of gebeurt het bij alle willekeurige bellers?
2 - hoe is de gesprekskwaliteit als je met andere Online Telefonie klanten belt? Krijg je dan ook wegvallende stukken tekst, stukken stilte en/of krakende bijgeluiden tijdens de gesprekken?

Ik zal je een beetje achtergrond informatie proberen te geven, misschien dat je dan de vragen beter begrijpt, c/q/ zelf mee kan denken wat de oorzaak kan zijn:
Online telefonie is voip-telefonie. VOIP staat voor Voice Over IP; telefonie over het IP netwerk. Dit is wezenlijk anders dan analoge telefonie van (bijvoorbeeld) KPN en kent daardoor ook heel andere problemen.

Analoge telefonie is de 'ouderwetse' methode waarbij het geluid dat jij maakt in de microfoon in jouw telefoon wordt omgezet in een electrisch signaaltje, dat electrische signaaltje gaat via kilometers kabel en een hele hoop electronica naar het toestel van degene met wie je belt en daar wordt het electrisch signaaltje weer omgezet in geluid door het luidsprekertje in het toestel aan de andere kant. Vice versa gaat het net zo: geluid -> microfoon -> electriciteit -> luidspreker -> geluid.

Bij voip telefonie wordt het geluid omgezet in digitale gegevens, welke in blokjes over het internet naar een computer op het internet worden ge-upload. Die computer zit aangesloten op een telefoon centrale; de computer zet de blokjes digitale informatie weer om in electrische signaaltjes welke hij dan aan de telefooncentrale geeft. Aan de andere kant van die telefooncentrale gebeurt precies het omgekeerde: afhankelijk van de manier waarop je gesprekspartner zijn abonnment heeft afgesloten, kan dat ook voip zijn of de 'ouderwetse' manier, analoge telefonie. Omgekeerd, als je gesprekspartner wat zegt, dan wordt dat als blokjes digitale gegevens naar jou gedownload, samengevoegd en omgezet in electrische signaaltjes. Als Online Telefonie klant heb jij thuis de livebox staan; deze zorgt er voor dat het electrische signaaltje van je panasonic wordt omgezet in digitale gegevens en dat die in blokjes via het internet naar de telefoon computer van Online worden geupload. Tevens zorgt hij er in de omgekeerde situatie voor dat de blokjes digitale gegevens die de Online Telefonie computer downloadt naar jouw livebox, worden samengevoegd en dan worden omgezet in electrische signalen. Dit is natuurlijk een vereenvoudigde weergave van het hele proces, in werkelijkheid zijn alle onderdelen die ik hier even luchtig aanstip stuk voor stuk heel ingewikkelde processen.

Zoals je wel zult zien gebeurt er hele hoop dingen meer met jouw telefoongesprek sinds je via Online bent gaan bellen. Er kan dan ook veel meer mis gaan. Het belangrijkste verschil is echter wel dat je nu bij het bellen afhankelijk bent geworden van (de kwaliteit van) je internet verbinding. Als je internet verbinding niet in orde is, dan zal je telefonie ook niet goed werken. Net zo, als je livebox niet in orde is, dan zal je telefonie óók niet goed werken. En daar vallen de vragen van Online op hun plek: als je veel download over je internetverbinding, dan kan dat van invloed zijn op je telefoongesprekken. Als je computer een virus heeft, dan kan die je internetverbinding zwaar belasten en zo je telefonie niet goed laten werken.

De laatste oorzaak, een virus, kun je overigens eenvoudig zelf testen: zet gewoon je computer een tijd uit en controleer of je dan nog problemen bij het bellen hebt. In jouw geval zul je misschien meer dan een week je computer uit moeten laten omdat je soms lange tijd geen probleem hebt. Omgekeerd, als je al lange tijd geen problemen hebt gehad, laat dan je computer juist eens de hele tijd aan staan. Krijg je nu juist wel problemen met het bellen, dan kun je meer in deze richting gaan denken.

De reden dat ik vraag of de beller aan de andere kant ook een Online klant is, heeft ook te maken met voip telefonie: Online moet de eigenaar van de telefooncentrale (meestal KPN) geld betalen voor elk telefoongesprek dat gevoerd wordt via de telefooncentrale. Als jij met een andere Online klant belt, dan is het goedkoper voor Online om dat gesprek niet via die telefooncentrale te laten lopen maar in plaats daarvan vanuit de Online telefoon computer jouw digitale gegevens rechtstreeks door te sturen naar de livebox van die andere Online klant. Ze hoeven dan immers niets te betalen voor het gesprek. De weg die de digitale gegevens dan volgen is daardoor echter wel geheel anders dan die van een gesprek met niet-Online-klanten. Onlangs blijken er bij meerdere mensen problemen te zijn als die mensen andere Online klanten bellen; in dit stuk zit blijkbaar nog iets niet helemaal goed. De symptomen die jij beschrijft lijken wel wat op die van dit probleem. Dus vandaar.

Ik hoop dat je hiermee wat beter begrijpt waarom bepaalde vragen gesteld worden en misschien kun je zo zelf beter over de oorzaak meedenken.
Gewijzigd door rrozema op 26 oktober 2008, 17:10

henkc
Dat was een heel verhaal.
De telefoon gesprekken waar het bij gebeurd, komen van verschillende kanten.
Zowel van Ziggo, KPN en ook van mobile nummers.
Downloaden doe ik niet veel, ik ben wel regelmatig op internet.
Maar de teledoon gesprekken die niet binnen komen zijn, als ik de computer aan heb maar ook als die niet aan staat. De tijden waarom zijn ook heel verschillend, kan zijn 's morgens maar 's avonds.
Zo ver als ik weet zijn bij de bellers geen Online klanten.
Een virus ik denk het niet, ik heb in de tussen tijd ook al een nieuwe lifebox gekregen, zou wel toevallig zijn dat er dan ook meteen een virus in zou zitten.
Ik weet wel dat er van de KPN beller een analoge beller bij zit.
Ik hoop dat ik je in het kort overal een antwoord op heb gegeven.
Ik heb een naar de Statistieken gekeken, en de volgende gegevens staan daar.

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 14704 Kb
Afname Dichtbij : 27.3 dB
Ver weg : 8.7 dB
SNR-marge Dichtbij : 10 dB
Ver weg : 10 dB
HEC-teller 4291
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 410
ES-teller van 1 dag 0
Gewijzigd door henkc op 26 oktober 2008, 21:13

TCP_IP
Aan die waardes te zien gok ik op een ietwat brakke fysieke verbinding tussen livebox en ISRA.

Zou je eens kunnen toelichten hoe je het op dit moment hebt aangesloten thuis ?
Zit modem direct op ISRA zonder vertakkingen naar andere WCD's in je woning ?
Kijk evt na of je ISRA brak is, mogelijk corrosie?

Adsl2 Wikipedia
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !

henkc
Mijn Lifebox zit met de bijgeleverde kabel rechtstreeks aangesloten ISRA.
Ik heb de ISRA al eens open gemaakt en de kabels gecontroleerd, hier heb ik niks raars kunnen ontdekken.

TCP_IP
Weet je wat me opvalt aan je intrain waardes, lijken erg veel op die van nightwing

http://online.geb...post_26317

Eens kijken over er wat overeenkomsten zijn met livebox bijvoorbeeld.

Hoe oud is je livebox ongeveer ?
Word adapter warm oid ?

Had bij nightwing onderstaande voorgesteld:

Inmiddels zoveel topics geweest over defecte adapters, zou me niks verbazen dat jouw adapter defect aan het raken is.
Houd je adapter eens gedurende een uurtje uit stopcontact dat ie even goed kan afkoelen.
Plug na een uurtje weer adapter erin en kijk eens of je hoger intraint als normaal.

Zou je dat eens willen uitproberen ? En dan eigenlijk meteen de intrainwaardes van adsl statistieken kopieren als je livebox weer opgestart hebt.

Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wel internet en soms geen telefoon', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
sinds 25 nov 2016 09:00 nul komma niks internet meer, helemaal weg . . . Storing 9 27 november 2016, 20:36
Tijdelijke oplossing voor af en toe uitvallen van internet (DNS not found) Storing 8 25 november 2016, 18:23
halve dag na KPN migratie ineens geen internet meer Storing 3 24 november 2016, 12:06
FritzBox 7340 geen internet meer na upgrade wijkcentrale Eigen modem configuratie en problemen 3 21 november 2016, 19:56
Fritz!Box 7390 Krijgt geen verbinding Algemeen 48 20 november 2016, 15:07
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Johan404:24:03
| frankvdz04:27:52
| ronald schuit05:00:55
| Wanabo07:07:18
| dutch flash07:11:54
| RichieB07:43:07
| Roroko08:57:50
| Hans10:50:50
| Lutz11:48:45
| Sambala13:56:09
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?