obey-robots.txt
09 December 2016, 20:15
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Orange ADSL Extra snelheid

muratx38
Goedendag,
Ik heb sinds september Orange ADSL Extra internet verbinding.
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1138 meter.
Mijn ISRA aansluiting is direct op de LINE aangesloten van mijn livebox.Alles klopt dus.

Als ik mijn speedtest uitvoer op http://www.my-speedtest.com/speedtest.htm dan heb ik best wel een snelle verbinding
Download Speed: 11582 kbps (1447.8 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 867 kbps (108.4 KB/sec transfer rate)
Latency: 26 ms

En op http://speedtest.bbned.nl/ = Your current bandwidth reading is: 11.03 Mbps which means you can download at 1.38 MB/sec. from our servers.

Als ik via http://www.speedtest.nl/ uitvoer dan is de verbindingssnelheid niet eens 5000 kbps

Waarom geeft speedtest.nl zo een lage snelheid aan terwijl er bij de andere 2 speedtest uitvoeringen rond de 11000 kpbs aangeeft ??

pinnhead31
Speedtest.nl is niet geschikt voor het testen van hogere snelheden.
Vandaar het verschil.

Een speedtest is een moment opname en kan hierdoor dus de ene keer iets hoger uitvallen dan een andere keer.
Gewijzigd door pinnhead31 op 19 oktober 2008, 19:21

muratx38
Maar ik merk ook dat mijn verbindingssnelheid niet rond de 11000 kbps is terwijl de resultaten wel dat zo geeft.
Behalve dat van speedtest.nl wat ik al zei die niet eens de 5000 kbps haalt.Misschien klopt dat het wel misschien¿

pinnhead31
Je internet is afhankelijk van meerdere factoren.
Hier speelt mee waar de server met website zich bevind. Maar ook het tijdstip van de dag kan van invloed zijn (drukte).
Ik denk dat de uitkomst via speedtest.bbned.nl dicht in de buurt komt van wat mogenlijk is met jou verbinding.

muratx38
Ja klopt de tijdstip van de dag hangt er ook vanaf.
Later in de nacht testte ik via www.speedtest.nl mn snelheid en haalde over 5000-6000 kbps.
Terwijl overdag niet eens 5000 haalde maar 4000 ong.
Maar zoal bekend is speedtest.nl niet geschikt voor het testen van hogere snelheden.

speedtest.bbned.nl is wel de juiste denk ik
Your current bandwidth reading is: 10.92 Mbps which means you can download at 1.36 MB/sec. from our servers.
dezelfde dag snacht`s getest.

En ook via http://www.my-speedtest.com/speedtest.htm
Download Speed: 11903 kbps (1487.9 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 862 kbps (107.8 KB/sec transfer rate)
Latency: 26 ms
Gewijzigd door muratx38 op 20 oktober 2008, 00:10

pinnhead31
Mensen die over stappen van een 8mb kabel verbinding gebruiken voornamelijk speedtest.nl om dat die met die snelheden redelijk goed is.

Maar wanneer mensen overstappen naar een ander (snellere) verbinding, gaan ze er automatisch van uit dat speedtest.nl ook de hogere snelheden kan testen.
Ergens is het ook niet zo gek , want er staat bij speedtest.nl (ook bij de anderen) niet aangegeven dat je maar tot een bepaalde snelheid redelijk betrouwbaar kan testen.

Hierdoor denken veel mensen vaak onterecht dat ze niet krijgen waarvoor ze betalen.
Gewijzigd door pinnhead31 op 20 oktober 2008, 09:27

Wanabo
Hier heb ik een paar bin bestanden bij staan. Pak die van 100Mb en kijk op welke snelheid de download stabiliseert.Test de snelheid van je verbinding
Wanabo - Wanadoo abonnee

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

muratx38
De 100Mb bestand download ik minimaal 1Mb per seconde.

muratx38
En nu opeens rond de 500 kB/sec

vdrijver
test eens via deze site: http://www.nl-ix.net/tech.php
ik denk dat je snelheid dan een stuk hoger ligt aangezien deze bedrijven rechtstreeks op de backbone aangesloten zitten,en ik kan morgen wel even een slinger aan zo`n server daaro geven,gaat ie nog sneller Grin
vanaf 1996 inbelaccount via world online,vanaf 1999 onstabiele verbinding via kabelfoon. vanaf april 2002 stabiele wanadoo verbinding via kpn,daarna vanaf april 2007 een rampen onstabiele orange via orange.vanaf augustus 2007 tot 30 mei een stabiele xs4all via kpn,nu een stabiele 8Mbit xs4all only via kpn bitstream

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Orange ADSL Extra snelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Welk modem kan ik gebruiken met Online ADSL extra/familie? Eigen modem configuratie en problemen 154 30 november 2016, 20:16
Lage snelheid met Zyxel modem Algemeen 16 04 november 2016, 22:35
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen 4 10 augustus 2016, 15:48
Asus dsl n66u instellen voor online adsl extra Eigen modem configuratie en problemen 3 20 mei 2016, 23:43
Meer snelheid, wijkcentrale? Snelheid 10 02 mei 2016, 13:55
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Hans00:55:03
| Wanabo01:40:41
| SterkeJerke02:34:01
| jms31903:29:39
| gvmelle05:21:26
| MBroertjes05:40:42
| dutch flash09:02:56
| Franx11:50:27
| Lutz13:21:33
| Johan420:04:34
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.