obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Bestanden delen lukt niet
Janklep
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem mbt het delen van bestanden/printer.

Het probleem is het volgende:
We hebben 2 pc's. Eentje (pc1) zit via een kabel aan de Livebox, de ander (pc2) via een wifi netwerk. Beiden draaien XP-Home en zijn beveiligd met ZoneAlarm. De IP-range in ZoneAlarm staat open.
Vroeger werkte het delen van bestanden/printer altijd vlekkeloos. Er stond een gedeelde map op pc2 en daar kon pc1 dan bij. De printer hangt aan pc1 en daar kon pc2 dan weer bij. Sinds een tijdje werkt het delen niet meer goed. Dwz, ik kan niet meer vanaf pc1 bij de bestanden in de gedeelde map op pc2 komen. Als ik bij netwerklocaties -> windowsnetwerk -> mshome kijk, dan staat pc2 er wel tussen. Als ik er dan echter op klik krijg ik de melding: 'Pc2 is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron.'Als ik pc2 ping, lukt dat ook niet.
Als ik echter vanaf Pc2 bij de gedeelde map op Pc1 wil komen, lukt dat niet. Ik zie hem ook niet. Ook kan ik niet pingen.
Dus:
PC1 ziet PC2 wel bij Mshome(maar komt er niet op) maar pingt niet.
PC2 ziet PC1 niet bij Mshome en pingt niet.
Ook als ZoneAlarm uit is werkt het niet.
Nou heb ik ontdekt dat als ik de livebox reset, het dan wel weer werkt. Het probleem is alleen dat zodra één van de pc's reboot, het niet meer werkt.
Waarom werkt het weer zodra de livebox gereset wordt, maar werkt het al niet meer als er een pc reboot

Wie heeft een idee?

Alvast bedankt, Nico
 
TCP_IP
Krijg je bij eventviewer nog bepaalde meldingen ?!
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Janklep
Ik heb al een vraag lopen op helpmij en tweakers, maar daar weten ze het niet, dus ik hoopte dat men het hier wist, ivm de livebox reset.
 
TCP_IP
Tik dit eens bij beide pc's via commandprompt, lijkt beetje alsof tcp van slag af is

Quote


netsh int ip reset resetlog.txt


Maar je had vorige vraag niet beantwoord Pfft zie je nog iets bijzonders ?!
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Janklep
Aah, ik was in de war met je onderschrift. Ik dacht dat dat de boodschap wasWink

Bij beide pc's die cmd ingetypt, maar het werkt nog niet. Ik zal straks eens rebooten en de livebox resetten, misschien blijft het dan wel goed...

Met eventviewer bedoel je windows' logboeken?

Wat mij van belang lijkt, wat zich vanmorgen heeft afgespeeld is:

Deze computer kan het netwerkadres niet vernieuwen (van de DHCP- server) voor de netwerkkaart met netwerkadres XXXXXXXXXXXXX. De volgende fout is opgetreden:
De bewerking is geannuleerd door de gebruiker. . De computer zal doorgaan om zelf een adres van de netwerkadresserver (DHCP-server) proberen te krijgen.

Die heb ik twee keer gehad. Ik weet niet of dat netwerkadres geheim moet blijven, maar het leek me niet erg relevant. Maar zover ik weet heb ik ook niks geannuleerd.

Op de andere pc heb ik die ook 1 keer gehad. Op die pc heb ik ook deze gehad.

De masterbrowser heeft een servermelding ontvangen van computer NICO06 die meent de masterbrowser voor het domein te zijn op transport NetBT_Tcpip_{Getal waarvan ik niet weet of het geheim is. De masterbrowser wordt gestopt of er wordt een verkiezing afgedwongen.

Voor de duidelijkheid NICO06 is dus PC2, die dus via jet wifinetw eraanhangt. Deze boodschap kreeg ik op PC1.
Gewijzigd door Janklep op 23 oktober 2008, 10:20
 
Janklep
Hij doet het weer. Naar aanleiding van 'De masterbrowser heeft een servermelding ontvangen van computer NICO06 die meent de masterbrowser voor het domein te zijn op transport NetBT_Tcpip_{Getal waarvan ik niet weet of het geheim is. De masterbrowser wordt gestopt of er wordt een verkiezing afgedwongen.' ben ik gaan googlen. Toen bleek dat er een bestand corrupt was en dat ik even moest sfc /scannow doen. Dat heb ik gedaan en het werkt weer. Heel erg bedankt TCP_IP, voor die tip om in de logboeken te kijken.

Groeten, Nico
 
TCP_IP
Graag gedaan!

Had alleen niet verwacht dat een corrupt systeembestand de oorzaak zou zijn !

Voor de nieuwsgierigen:

SFC /scannow


SFC= System File Checker

/scannow is een parameter


System File Checker (SFC) is een tool van Windows die je beveiligde systeembestanden scant en kijkt of ze beschadigt zijn. Indien SFC een beschadigt systeembestand word deze hersteld, hiervoor heb je wel je XP installatie cd bij nodig !

De parameters voor XP:

/Scannow
Scant meteen alles
/Scanonce
Scant nadat je de computer opnieuw opgestart hebt
/Scanboot
Scant elke x als je de computer opstart
/Revert
Scant gelijk met standaardinstellingen
/Purgecache
Cache word eerst geleegd en dan begint scan
/Cachesize=x
Hiermee stel je de cache in waarbij x het aantal MB is

De parameters voor Vista:

Deze zijn jammer genoeg veranderd, /scanboot o.a. eruitgehaald


/SCANNOW
De integriteit van alle beveiligde systeembestanden controleren, en de bestanden met problemen indien mogelijk herstellen.
/VERIFYONLY
De integriteit van alle beveiligde systeembestanden
controleren. Geen herstelbewerkingen worden uitgevoerd.
/SCANFILE
De integriteit van het bestand waarnaar wordt verwezen
controleren, en dit bestand herstellen als problemen zijn
gevonden. Geef volledig pad op.
/VERIFYFILE
De integriteit van het bestand met volledig pad
controleren. Geen herstelbewerking wordt uitgevoerd.
/OFFBOOTDIR
De locatie van de offline opstartmap, voor offline herstellen,
opgeven.
/OFFWINDIR
De locatie vna de offline Windows-map, voor offline herstellen, opgeven.

* Een parameter is een waarde die word toegevoegd aan de opdracht. SFC is het programma dus eigenlijk, en de parameter zegt wat het programma moet doen.


SFC start je vanaf Commandprompt of vanaf start >> uitvoeren



Knowledge Base artikel van Microsoft
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Janklep
Te vroeg gejuicht, inmiddels werkt het weer niet. Ik krijg weer dezelfde foutmeldingen + deze twee op pc1

Time-out (30000 seconden) tijdens het wachten op het verbinden van deze service: TrueVector Internet Monitor.
De TrueVector Internet Monitor-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart:
De service heeft de start- of stuuropdracht niet op juiste wijze beantwoord.

Wat zou dit nou kunnen zijn, dat het werkt na sfc op pc2, maar na een reboot van pc1/2/livebox (ik weet niet welke het deed) weer stopt met werken?

Ik ben wel verder trouwens, pc2 kan pc1 pingen, maar ziet hem niet bij pc's in deze werkgroep... pc1 kan pc2 ook pingen en ziet deze ook bij de werkgroep, maar zodra ik hem selecteer krijg ik:
PC3 is niet toegangkelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt.

Nog vreemder, als ik rechtstreeks in mijn adresbalk van pc2 intyp: '\\pc1\Documenten' dan krijg ik ze gewoon te zien, de pc zelf zie ik echter niet bij de werkgroep...
Gewijzigd door Janklep op 24 oktober 2008, 13:41
 
mesa57
Zonealarm eens deinstalleren en weer installeren zou ik zeggen.
 
Janklep
Zou dat helpen? De ipranges staan gewoon open in zonealarm...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Bestanden delen lukt niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook Helpdesk : 2 15 sep 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Advertentie