obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Vreemde willekeur bij Portforward
NITRO
Vanwege een fout bij de online registratie heb ik een nieuwe Livebox gekregen. De vorige functioneerde prima, deze helaas niet. Aan de set-up van het netwerk is niks veranderd

LB --> Sweex switch --> een aantal PC's + server

Nu heb ik de portforwards op de LB ingesteld om de poorten 20~22, 80 en 3389 door te wijzen naar het interne adres van de server. Zelfde instellingen als op de vorige LB. Nu zet de LB de poort 80 wel door naar de server, de andere poorten niet.

Ik heb begrepen dat er af en toe wat fout gaat met de instellingen opslaan, dus en harde reset gegeven om terug te gaan naar de fabrieksinstellingen. Toen opnieuw ingesteld, zelfde resultaat. Opnieuw ingesteld, niks opgeslagen tot de laatste set en alles tegelijk opslaan. ook hetzelfde resultaat.

Ik zou het begrijpen als alles zou werken, of niks zou werken. Niet dat alleen die ene poort wordt geforward en de rest niet.

De firewall op de PC heb ik ook geprobeerd tijdelijk uit te schakelen, of de volledige ip-range van 0~einde door te sturen. UDP open, TCP open...

Geen effect...

20~22 en 3389 blijven dicht. 80 gaat open.

Ik heb ook contact gehad met de helpdesk, deze geven aan over deze instellingen geen ondersteuning te bieden. Wat ik op zich raar vindt, daar het wel degelijk een issue is met een door online geleverd product.

Iemand een suggestie?

192
 
TCP_IP
Zet je livebox eens terug naar fabrieksinstellingen.

Zet dan ALLEEN portforward voor RDP erin, poort 3389 dus

Kijk eens of die apart wel werkt dan...

Niks met die 2e firewall gedaan onder geavanceerd?

Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
mesa57
In je interne netwerk moet je poort 3389 sowieso bereikbaar zijn. Is dat niet het geval, dan heb je een firewall probleem. De port forward is dus alleen in gebruik als je vanaf buitenaf (andere internet connectie) kontakt probeert te leggen. Welke van de 2 situaties hebben we het eigenlijk over ?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Vreemde willekeur bij Portforward', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Vreemde Latency Snelheid : 7 30 apr 2017
Vreemde telefoontjes Algemeen : 3 12 sep 2014
vreemde storing Storing : 5 16 sep 2013
Hoe portforward ik Minecraft met Huawei HG655d Algemeen : 4 07 mei 2013
Vreemde storing digitale televisie Digitale TV storing : 16 10 feb 2013
Advertentie