obey-robots.txt
03 December 2016, 14:35
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [88 stemmen]
39% [88 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [136 stemmen]
61% [136 stemmen]

Stemmen: 224
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

verbinding weg

Hjalmar
Beste gebruikers,

ik heb een WAG200G van Linksys. Echter wil ik de NAT functie uitzetten, alleen dan werkt me Internet helemaal niet meer.
Heb een ADSL 20mbit abbo bij Online.

Wat nu?
 
TCP_IP
Denk dat je eerst beter dit kunt doorlezen denk ik

Network address translation

Zet dan je linksys in bridge modus (niet RFC1483)

Maar puur uit nieuwsgierigheid, waarom wil je graag de NAT functie uitschakelen?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !
 
Hjalmar
Ik heb een telefooncentrale draaien, alleen nu blokkeert de router wat poorten. Ik heb alle poorten van 1 tot 65565+/- opengezet, dat werkt niet.
Telefoon komt wel binnen, alleen men hoor ik niet als ze wat zeggen.
Nu denk ik dat het aan NAT ligt. Aangezien mijn broer kabel heeft en daar alles perfect werkt met z'n netgear...
 
Hjalmar
Overigens heb ik alle firewall pogingen al gehad, het moet echt aan me linksys adsl router liggen...
 
Hjalmar
Krijg NAT niet uitgeschakeld, ook niet in bridge mode. (Verbinding hangt)
 
TCP_IP
Heeft linksys router geen DMZ?

http://nl.wikiped...formatica)

Hiermee heeft de PC die je in die 'zone' zet GEEN blokkades meer
Gewijzigd door TCP_IP op 05 november 2008, 00:05
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !
 
Hjalmar
ADSL router -> Sitecom Switch om alles op zolder te verbinden. DMZ staat op me voip telefoon aan.

En nog werkt het niet... (Komt wel binnen maar als ze mij bellen horen ze mij niet, en als ik hun bel hoor ik hun niet....)
Gewijzigd door Hjalmar op 05 november 2008, 09:48
 
TCP_IP
Staat je adsl router wel bij je ISRA ? en je telefoon ook direct erop aangesloten ?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !
 
rrozema
Wat voor telefooncentrale is dat die je probeert te gebruiken? Er zijn inderdaad veel voip protocollen die problemen hebben met het draaien over een NAT router. Normaal zou een DMZ de beste oplossing zijn als je meerdere externe ip adressen tot je beschikking zou hebben. Online geeft je er echter maar precies 1 en die heb je nodig om je router te laten werken. De protocollen zijn niet ontworpen om met address translation om te gaan, elke oplossing waarbij je server een intern ip adres (zolas bijvoorbeeld die met 192.168.1. beginnen) heeft zal dan niet werken.

Afhankelijk van de combinatie van het type NAT in de router en het voip protocol zijn er allerlei listige work-arounds bedacht om de problemen te verhelpen. Ik weet er onvoldoende van af om je een pasklaar antwoord te geven waarmee je alles kunt oplossen. Ik kan je wel een beetje in de juiste richting sturen. Bijvoorbeeld met een programmaatje genaamd 'winstun' (download hier). Dit programma vertelt je welk type NAT je hebt en of en hoe een zogenaamde stun-server jouw probleem kan oplossen. Een stun-server lijkt veel op een proxy server zoals die voor web verkeer gebruikt wordt, een stun server geeft echter voip verkeer door en geen web pagina's. Zo'n stun server kan soms gebruikt worden om het address translation probleem op te lossen; de toepassing (je centrale en/of voip telefoon) die je gebruikt moet echter wel geschikt zijn om een stun-server te gebruiken.

Tenslotte nog een waarschuwing; let op dat je je centrale heel goed beschermt voor gebruik van buitenaf; liefst geef je helemaal niemand van buitenaf toegang tot jouw centrale. Voor je het weet verbindt er iemand (die er wel voldoende verstand van heeft) met jouw centrale en belt dan op jouw kosten via jouw gewone telefoonlijn uit naar de meest wilde (en vaak dure) nummers.
Gewijzigd door rrozema op 06 november 2008, 01:17
 
Hjalmar
Het is een telefooncentrale van 3CX die in verbinding staat bij een datacenter. Daar zijn alle poorten OK.

Heb nu een nieuwe besteld namelijk een netgear. Hopelijk lost dat het probleem op. Vind het erg merkwaardig dat het niet lukt op een Linksys WAG200G. Heb me Voip telefoon op DMZ gezet, poorten geopend, maar dat hielp allemaal niet.
Als ik hem rechtstreeks aansloot op de router werkte het wel. En ook bij mijn broer werkt het die ook een netgear heeft, echter verschil is dat hij kabel heeft.

Let op dat het VOIP is wat niet te maken heeft met Online.
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'verbinding weg', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Fritz!Box 7390 Krijgt geen verbinding Algemeen 48 20 november 2016, 15:07
Verbinding timed out Storing 23 11 november 2016, 18:21
Dagelijks onderbroken verbinding sinds nieuw netwerk Algemeen 14 10 november 2016, 17:06
Wegvallende verbinding Storing 2 24 oktober 2016, 14:58
Verbinding valt Storing 8 15 september 2016, 09:25
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Johan401:39:54
| Tiger03:01:15
| dutch flash04:05:03
| Roroko04:15:33
| Wanabo04:24:25
| Lutz08:11:49
| Ronsworld15:08:38
| ronald schuit15:14:39
| okkie_199417:10:32
| trebor60 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?