obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Lan-verbinding melding
guus

Quote

rrozema schreef:

Quote

guus schreef:
Ja maar dat is het probleem niet. Want als ik hem er namelijk uit haal. Dan gaat die verbinding gewoon weer weg en heb ik nog steeds hetzelfde probleem.


Je schreef anders zelf in je eerste post hier dat dit wel het probleem was: toen je de bt stack hebt geinstalleerd zijn je problemen begonnen. Door de usb stick van je computer los te trekken wordt nu de netwerkadapter niet meer getoond, maar alle met de bluetooth stack geinstalleerde software staat nog steeds op je computer. En deze zorgt nog steeds voor je problemen. De-installeer die software dus eens en kijk of je problemen dan ook weg zijn.


Bedankt voor het antwoord. Maar die software die ik in het begin heb geinstalleerd (Meegeleverde software van sitecom) heb ik allang gedeinstalleerd. Het probleem is nu dat de lan adapter nog steeds denkt dat hij op 10 mbit moet staan.

@TCP_IP, Ja je hebt gelijk het is een on-board adapter. Maar voordat ik het doe, weet je zeker dat het dan wel goed komt?

Niet dat ik dadelijk helemaal geen internet heb Shock In iedergeval wel vast van te voren die drivers downloaden, altijd handig :p
 
TCP_IP
Ja je verwijderd simpel de huidige software waardoor Windows met de LAN adapter kan werken. zometeen verwijder je de software en kan Windows er niks meer mee.
Dan installeer je de nieuwste software en kan windows er wel mee overweg.

Toch raar dat ie blijft switchen tussen 10 en 100mbit...
100mbit full duplex werkt niet voor je zei je? Wat gaat er dan mis?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
guus
Dan schommelt de usenet snelheid en komt hij niet hoger dan 720 kb per seconde en krijg ik bij bbned speedtest dit:

Your current bandwidth reading is: 798.90kbps which means you can download at 99.86 KB/sec. from our servers

Heel raar, snap ook niet waarom...
 
TCP_IP
destijds ook nog met TCP optimizer aan de gang geweest?
Waar heb je je MTU op staan ?

Is het nog gelukt met nieuwere drivers?

Bij apparaatbeheer kun je ook bij LAN adapter wat instellen.
Zoals 100mbit full duplex maar ook ontvangstbuffer e.d.
Wat heb je daar allemaal staan ?


Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
guus
Als het goed is heb ik mijn mtu op de standaardwaarde van windows.

Nieuwe drivers heb ik nog niet geprobeerd, ga ik vanmiddag even doen, samen met dat onvangstbuffer etc, want heb nu weinig tijd.
 
guus
Ben er achter gekomen dat mijn livebox een beetje kaduuk is. Als iemand aan het bellen is (Vaak mijn moeder, en die hangt wel een half uur aan de lijn) licht de verbinding van de livebox eruit. Lijkt mij een kapotte splitter. Is al 2x voor gekomen nu. Even een testje doen nog en dan naar de online helpdesk bellen voor een nieuwe....

Weet niet of dat met dit probleem te maken heeft maar ik dacht bij mezelf dat het altijd handig was om het even te melden.
 
TCP_IP
Dat kan heel goed, ik vermoedde het al een beetje maar was te toevallig omdat net na bluetooth stick installatie was.

Je NIC staat op auto, dus hij 'overlegt' met de Livebox of het 10 of 100 mbit moet zijn en half of full duplex.
Je livebox bepaald dus min of meer dat het maar 10 mbit aan kan. Je zou livebox x kunnen resetten.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
guus
Oke, daar dacht ik ook al aan. Ik ga het eens even proberen. Wel raar trouwens dat mijn broertje dit probleem niet heeft. Het kan ook zijn dat mijn livebox poort kapot is, want ik gebruik dat poortje al vanaf het begin en dat 2e poortje pas 1 jaar geleden ongeveer.
 
TCP_IP
verwissel netwerkkabels eens bij de Livebox, eens kijken of je broertje deze problemen nu krijgt Wink
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
rrozema
De bluetooth installatie kan hier wel aan bijgedragen hebben: de automatische selectie van 10Mbit, 100Mbit, full en half duplex, etc werkt door heel precies de tijden te meten van de 'gesprekspartner'. Door wijzigingen gemaakt door de nieuwe netwerksoftware is de timing mogelijk net een klein beetje gewijzigd waardoor jouw netwerkkaart en de livebox net niet meer tot een passende configuratie komen. Schakel in de properties van je netwerk adapter de automatische selectie eens helemaal uit en zet 'm vast op 100Mbit full duplex. Misschien dat het dan wel een poosje weer werkt.

Maar, ik heb iets vergelijkbaars gehad met een livebox, wilde eerst niet connecten met een 2e pc, later ook niet meer met een enkele pc. Die box werd steeds slechter, op het laatst wilde hij alleen nog maar opstarten zonder een netwerkkabel er in, zodra hij was opgestart kon ik dan de netwerkkabels er in steken en dan weer een tijdje internetten. Die livebox is toen vervangen en weg waren al mijn problemen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Lan-verbinding melding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Wel verbinding, geen internet Storing : 1 30 dec 2018
5 dagen na bericht van oplevering nog steeds geen verbinding Opleveringsproblemen : 4 07 dec 2018
DSL verbinding valt elke 15 tot 20 minuten uit Storing : 6 02 dec 2018
Verbinding nefit easy met ZyXEL Zyxel configuratie en problemen : 5 28 jun 2018
Advertentie