obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier verbeteringen en verslechteringen in de voorwaarden.
 Onderwerp afdrukken
Eindelijk makkelijk overstappen van providers in 2009
Wanabo
news_image_1982
4 Dec. '08 De Nederlandse internetproviders vergemakkelijken het overstappen naar een andere provider. Dat moet ervoor zorgen dat een consument vanaf januari maximaal een dag zonder signaal zit.

Consumenten kunnen hun oude abonnement laten opzeggen door hun nieuwe provider. Het oude contract loopt in de meeste gevallen dan nog een maand door. Daarna moet in 95 procent van de gevallen de overstap binnen een dag geregeld zijn.

De afspraken zijn gemaakt door alle grote ISP's op DSL en kabel. Alleen enkele kleine spelers doen (nog) niet mee. Er is een coördinerende rol gespeeld door Stichting Coin. Alle grote providers zijn lid van deze stichting, die onder meer ook de gegevens van nummerportabiliteit bijhoudt.

Een lange wens van COAX NL gaat in vervulling met deze nieuwe overstapregeling.
Bron : Telecompaper nieuws
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
guus
Kijk dat is mooi! We kunnen dus nu gewoon een nieuwe provider aanvragen die vervolgens gaat zorgen dat het wordt opgezegd, en dan zit je maar een dag zonder internet Grin
 
rrozema
Als je het niet erg vindt, dan kijk ik nog even aan hoe dit in de praktijk uitwerkt. Ik hoop alleen dat je als klant beter geinformeerd wordt dan bij bijvoorbeeld mobiele telefonie providers.

Ik ben pas geleden nog weer voor 2 abonnementen voor 3 maanden genaaid door 'samenwerkende' mobiele telefonie providers. De gehele overstap zou door de providers onderling geregeld worden. Omdat alles onderling geregeld wordt viel er voor mij niets te controleren. Door een foutje van een van beide providers (welke wordt mij natuurlijk niet verteld) bleek op de overstap datum de nummerbehoud toch niet juist geregeld. Om toch mijn nummers te behouden moest ik 3 maanden langer mijn oude abo aanhouden naast mijn nieuwe abo. Door mij extra te voldoen: 150 euro. Kortom, alle voordeel, plus nog wat meer, wat ik zou behalen met overstappen in 1 keer weer weg. Ik wacht nog wel even met overstappen voor mijn adsl. En wanneer ik ga overstappen hou ik het zelf scherp in de gaten.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Eindelijk makkelijk overstappen van providers in 2009', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Overstappen van Stipte, gebruik fritz box als disk/print/voip server Algemeen : 4 30 jun 2019
Overstappen door storingen Storing : 10 23 dec 2016
Overstappen naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 16 07 nov 2016
ADSL problemen, overstappen naar VDSL? Snelheid : 6 30 apr 2016
Overstappen Online ADSL naar Glasvezel Email : 4 26 nov 2015
Advertentie