obey-robots.txt
07 December 2016, 17:20
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Wifi van Orange/Online

edgar
Hallo,

Ik heb al een tijd de Wifi van Orange het signaal is goed maar de toegang wordt ineens geblokkeerd ofzo.

Ik moet elke keer de security instellen enzo om het weer werkend te krijgen, dan werkt het maar op de een of andere dag heb ik hetzelfde probleem en moet ik weer dezelfde procedure uitvoeren.

Alvast bedankt
Edgar
Gewijzigd door edgar op 22 december 2008, 07:37

TCP_IP
Klinkt gek maar stel het nog eens in en verander het kanaal eens naar kanaal 3.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !

edgar
Ben net terug van vakantie en ik heb net jou bericht gelezen. Hij was op kandaal 10 en nu op 3 zoals jij voorstel. Ik heb direct goede wifi connectie, ziet er beter uit denk ik.

Maar hoezo kanaal 3 ?

Thanks

rrozema
Hij had net zo goed een ander kanaal kunnen zeggen. 3 is echter bij veel mensen wel vrij. Eigenlijk zou iedereen alleen 1, 6 en 11 moeten gebruiken, maar daar houdt niemand zich aan, en bovendien zijn er dan in veel buurten te weinig kanalen beschikbaar, dus probeer een zo goed mogelijk vrij kanaal te vinden bij jou in de buurt. Dat is de echte boodschap.

TCP_IP
Klopt Wink

edgar
Hallo,

Even heeft het goed gewerkt na de knaal wijziging. Gisteren avond was het weer zover. Ik heb bijna een uur zitten prutsen met die wifii en nu werkt die ineens weer en zo gaat dat altijd... even doe die het en na een paar weken ofzo doet die raar.

De Wifii signal is 100% en mijn laptop vind mijn Livebox direct, maar bij authenticatie lijkt het mis te gaan denk ik

Nu heb ik er genoeg van en ik ben aan het uitzoeken hoe ik de Wifii kan opzeggen.
Wie kan mij vertellen hoe ik die wifii dienst op kan zeggen? Voor mij is die informatie op de online site niet te vinden

Alvast bedankt
Edgar
Gewijzigd door edgar op 11 januari 2009, 08:40

rrozema
Schrijf een aangetekende brief gericht aan de klachtenafdeling van Online. Geef daarin duidelijk aan:
- wat je problemen zijn,
- per wanneer de problemen verholpen moeten zijn. Elke dienstverlener dient een redelijke termijn te krijgen om eventuele problemen op te lossen. Pas wanneer de dienstverlener na die termijn de problemen niet heeft verholpen kun je het contract aanvechten dat jij met ze bent aangegaan. Een redelijke termijn is ongeveer 4 weken. Vermeld in de brief de exacte datum waarop het volgens jou verholpen moet zijn.
- het woord "ingebrekestelling". Dit is de officiele term om aan te geven dat jij vindt dat de dienstverlener zich niet aan de contractvoorwaarden houdt.
- de actie die je van ze verwacht. Wees heel duidelijk en expliciet: je zou niet de eerste zijn bij wie onverwacht de gehele dienst wordt opgezegd terwijl alleen een onderdeel niet aan de voorwaarden voldeed. Jij komt dan in de problemen en waarschijnlijk zul je allerlei extra kosten moeten maken om alles weer in orde te krijgen.

De gemakkelijkste weg is echter gewoon de wifi kaart uit de livebox halen en een ander (= eigen) access point te gaan gebruiken. Geef verder via de helpdesk aan dat je het wireless deel van je contract niet langer wilt verlengen. Ze zullen je waarschijnlijk doorverbinden met de afdeling opzeggingen waar je dan kunt overleggen wat er moet veranderen. Ze zullen daar waarschijnlijk al blij zijn dat je je contract niet helemaal opzegt. Als je het goed speelt, kun je er misschien zelfs nog een kleine korting uit halen voor de komende periode (vertel dat je een hoop ellende hebt gehad, extra kosten voor een access point, onnodige huur betaald, etc). Je betaalt nog wel tot aan het eind van je contract de huur van de wireless set, zo'n 4 euro per maand als ik me niet vergis.

edgar
Okay dank je wel voor je duidelijke antwoord.

Wat adviseer je als access point merk/apparaat?

Thanks
Edgar

TCP_IP
Bekende en betrouwbare merken:

- Linksys
- D-Link

maalderk
Zijn er misschien nog meer mensen met dit probleem want bij mij gebeurt steeds hetzelfde.Ik krijg een beetje het vermoeden dat de dhcp server van de livebox de boosdoener is. deze staat op 7 dagen lease en de verbinding word dan ook zo'n beetje verbroken. Ik weet het nog niet helemaal zeker want ik heb deze link nog maar pas geconstateerd dus hou het nu in de gaten of dat zo is. Alle apparaten op wifi worden er dan trouwens uitgeknikkert.

Is er iemand die misschien weet hoe ik deze dhcp lease tijd kan veranderen? Ik kan het in de livebox niet vinden.

Mvg Jan

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wifi van Orange/Online', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Slome wifi Snelheid 2 05 december 2016, 16:47
Welk modem kan ik gebruiken met Online ADSL extra/familie? Eigen modem configuratie en problemen 154 30 november 2016, 20:16
Beperkte houdbaarheid opnames Online.nl Algemeen 2 30 november 2016, 18:51
ASUS router in bridge met Online Zyxel modem Zyxel meer apparaten aansluiten 14 14 november 2016, 19:16
Overstappen naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel 16 07 november 2016, 19:42
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| RichieB00:21:54
| Hans03:42:12
| Memooh05:08:51
| Wanabo09:44:58
| Tiger17:56:19
| ronald schuit18:54:48
| ekhhorlings21:14:32
| Lutz21:21:42
| mRcan22:46:00
| dutch flash23:02:25
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.