obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Snelheid ook ~300kbp/s lager
TCP_IP
Zulke fouten op de lijn geeft aan dat er tussen de DSLAM en de Livebox iets fout gaat. Datapakketten raken corrupt en moeten herverzonden worden.

De fout kan liggen in de DSLAM / koperen kabel onder de grond / ISRA / telefoon kabel tussen ISRA en modem / modem zelf / adapter van modem

Ik zie heel regelmatig op het forum dat een defecte adapter de oorzaak is, maar ook enkele keren gezien dat er een brakke kabel de spelbreker was. In het uiterste geval is er veel corrosie ontstaan op/in het ISRA punt zelf.

Doordat er ergens iets brak is moet de data opnieuw verzonden worden en dat resulteert weer in een tragere verbinding. Puur omdat data corrupt raakt.

Dus wat je zou kunnen doen om uit te sluiten dat het bij jouw thuis ligt is om simpelweg eerst dat kabeltje tussen livebox en ISRA te vervangen door een nieuwe.
Desnoods door een zelfgeknepen Cat-5 kabel.
Je zou de adapter eens kunnen laten afkoelen gedurende een uurtje en dan eens kijken hoe modem intraint.
Als laatste ISRA eens nakijken of je zichtbare corrosie ziet.

Het valt me trouwens op dat bij elke statistieken die je post de snelheid achteruit gaat. Je SNR marges ook ietwat.
En je HEC teller en CRC fouten die de pan uitrijzen.
En na heel wat topics die hier zijn geweest gok ik op die kabel of op de adapter.

DownStream 6120 Kb
DownStream 5912 Kb - 208 kbit
DownStream 5820 Kb - 92 kbit
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Martijnp88
Oke!
ik zal er eens naar kijken.
dit doe ik dan wel na de kerstSmile
ik laat even weten of het geholpen heeft, anders neem ik wel contact op met online ofzo.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid ook ~300kbp/s lager', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Te lage snelheid Snelheid : 4 02 jan 2018
Vraag over snelheid Snelheid : 7 22 dec 2016
Lage snelheid met Zyxel modem Algemeen : 16 04 nov 2016
Meer snelheid, wijkcentrale? Snelheid : 10 02 mei 2016
Snelheid inperken? Huawei configuratie en problemen : 61 15 nov 2015
Advertentie