obey-robots.txt
03 December 2016, 14:34
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [88 stemmen]
39% [88 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [136 stemmen]
61% [136 stemmen]

Stemmen: 224
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Linksys WRT54G werkt, maar niet echt netjes

Rients
Hallo allemaal,

Sinds gisteren heb ik ADSL via Wanadoo en dus ook die verschrikkelijke Livebox. Door het leeswerk vooraf wist ik dat het aansluiten van mijn Linksys router niet eenvoudig zou gaan en dat was dus ook zo. Ik kreeg mijn netwerk uiteindelijk werkende op de manier die paramecium beschrijft op het adslforum:

http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=16395&whichpage=2
(paramecium, 09 February 2006 : 23:03:04)

Echter, ik dien bij alle aangesloten computers een (juist) statisch IP adres, gateway en dns-server in te vullen. Als ik dit op auto laat staan werkt de betreffende computer niet.

Het lijkt er dus op dat de Livebox geen IP adressen uitdeelt. En als ik dan ook in de Livebox bij Informatie=>Netwerk kijk, blijkt dat er 0 IP adressen zijn toegewezen (zie bovenste screenshot in bijlage).

Als ik vervolgens bij Advanced=>ADSL-lijn=>Configureren=>Interface kijk, zie ik dat de status van eth0 "Geen kabel" is (zie onderste screenshot in bijlage). Nou heb ik de router (of nu dus eigenlijk switch) via een normale UTP kabel aangesloten (geen gekruiste). Zou dit het probleem kunnen veroorzaken en moet ik een gekruiste kanbel gebruiken? Ik heb weinig zin om de hele boel weer de war in te schoppen dus vandaar eerst mijn vraag.

Alvast bedankt,
Rients

Rients voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Wanabo
Heb je de Linksys WRT54G aan de WAN kant dan wel op dynamisch staan?
Wanabo - Wanadoo abonnee

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.
 
Rients
WAN kant van Linksys WRT54G wordt niet gebruikt. De Livebox wordt aangesloten op een LAN poort van de Linksys en door de DHCP server in de Linksys uit te schakelen wordt het daarmee een switch.
 
Rients
Wat ook vreemd is, is dat er bij LAN Setup & DHCP nog steeds de oude 192.168.5.x reeks staat. Als ik een pc op auto IP zet, krijgt hij inderdaad ook het IP 192.168.5.10. Vervolgens kan ik met die pc nergens bij. Totdat ik alles weer handmatig op een 192.168.1.x IP zet.

Rients voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Wanabo
Je gebruikt je router dus als switch, zet dan ook in de router (LAN kant) de dhcp server uit. Dan zou het correct moeten werken.

Verder ben je misschien in de war door het lezen over alle configuratie problemen. Deze betreffen vermoedelijk de nieuwe firmware!! Terwijl jij zo te zien nog met de oude firmware werkt.
Wanabo - Wanadoo abonnee

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.
 
Rients
Uiteraard heb ik de dhcp uitgezet in de Linksys, anders zou het geen switch zijn. De configuatiedie ik heb gebruikt staat hier:

http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=16395&whichpage=2
(paramecium, 09 February 2006 : 23:03:04)

En mijn firmware is wel de nieuwste, maar ik heb hem wel zelf geupdate.
 
Rients
Voor de volledigheid:

- DHCP in de Linksys router disabled
- Linksys router heb ik IP adres 192.168.1.200 gegeven
- Linksys router ingesteld op router i.p.v. gateway
- Livebox aangesloten op een LAN poort van de Linksys router
 
rrozema
de configuratie van je livebox is in de war: hij heeft zelf een lan adres in de 192.168.1.x reeks maar z'n dhcp server deelt nog adressen uit van de 192.168.5.x reeks (oude firmware instellingen).

Reset je livebox eens naar fabrieksinstellngen, dan is je probleem geheid weg.

resetten doe je door je livebox om te draaien en aan de onderkant het knopje 'reset' te zoeken. Deze goed indrukken en de hele tijd ingedrukt houden. Volgens de docu moet je 'm een dikke minuut zo houden en dan gaan de lampjes knipperen, maar dta gebeurde bij mij na ruim 3 minuten nog niet, dus toen ben ik maar verder gegaan met de volgende stap, nl: trek de power kabel uit je livebox (hou de reset knop nog steeds ingedrukt), wacht een korte tijd (+- 20 seconden) en doe de power kabel er weer in (nog steeds de reset knop ingedrukt!), hou de reset knop nog +- 30 seconden lang vast en laat dan EINDELIJK die rot knop los. Doet je vinger al zeer? bij mij wel :-) Wacht nu totdat je livebox weer helemaal online is en eventuele firmware updates heeft afgerond (ja, dat kan ECHT tot wel 15 minuten duren)

Nu is je livebox gereset naar z'n default instellingen, dus passwords zijn weer admin - admin en root - 1234. Maar voor jou belangrijker, hij heeft ook de dhcp server instellingen weer terug gezet.

En nu moet ie het ineens weer gaan doen!
 
Rients
Helaas, zojuist geprobeerd en dhcp server nog steeds niet goed. Ik begin mij af te vragen of die firmware die ik er zelf heb ingestopt wel OK is.
 
Wanabo
Vermeld je Firmware versie eens.

Zie informatie -> software, aan de linkerkant van het config scherm.
Wanabo - Wanadoo abonnee

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Linksys WRT54G werkt, maar niet echt netjes', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Kan niet meer in modem? Huawei configuratie en problemen 7 30 november 2016, 20:37
In-game kan ik anderen zien bewegen maar zelf kan ik dat soms niet Storing 4 14 oktober 2016, 20:40
Websites niet of slecht bereikbaar. (opgelost) Storing 9 14 oktober 2016, 20:35
Zyxel VMG8324-B10A DNS aanpassen lukt niet Zyxel configuratie en problemen 6 20 september 2016, 12:46
Nieuwe Online klant, tv werkt niet Algemeen 6 17 augustus 2016, 21:01
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Johan401:38:51
| Tiger03:00:12
| dutch flash04:04:00
| Roroko04:14:30
| Wanabo04:23:22
| Lutz08:10:46
| Ronsworld15:07:35
| ronald schuit15:13:36
| okkie_199417:09:29
| trebor60 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?