obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen telefoonverbinding, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken
5 minuten bellen
mirakel
Sinds enige tijd wordt de verbinding van de telefoon na ongeveer 5 minuten verbroken. Heb hierover contact gehad met orange maar ze wilde de klacht niet in behandeling nemen omdat de livebox niet in de meterkast staat. Heb al ruim een jaar internet en telefonie van orange en nog nooit klachten gehad van het verbreken van de verbinding van de telefoon. Heb het modem al een keer gereset maar dit heeft weinig effect. Misschien wil orange dat ik niet te lang bel, aangezien ik onbeperkt bellen heb. Mijn vraag is zijn er meer mensen met hetzelfde probleem, en of weet iemand een oplossing.

gr. Mart
 
nightwing
Komt mij zeer bekend voor. Ik had naast mijn snelheids inzakking ook last van storingen met telefonie. O.a. spooktelefoontjes, wegvallende verbinding tijdens het bellen. ( na ong. 10 minuten werd de verbinding gewoon verbroken). Ik heb verder niets veranderd of aangepast. Het gebeurde van het ene moment op het andere. Heen en gemailed met helpdesk, ook diverse telefoontjes gehad. Helpdesk stuurde me gewoon van het kastje naar de muur. Kreeg onlangs een brief met daarom de mededeling dat er een monteur zou langskomen van Firma Baas, ik moest met hun contact opnemen. Als hieruit zou blijken dat de fout ook niet bij mij lag, zou er doodleuk € 89.95 in rekening gebracht worden. Heel fijn allemaal. Ben het nu gewoon spuugzat. Ik zeg mijn abbo bij hun op, en ga over op kabel. Het grappige is, dat mensen bij mij in de wijk die ook Online hebben ook steeds meer problemen krijgen. Probleem licht dus volgens mij duidelijk bij Online zelf.
high speeds will never end.........
 
rrozema
Kijk eens naar de adsl statistieken in je livebox configuratie schermen. Zie je daar misschien hoge getallen staan bij HEC teller en/of CRC-teller? Als dat zo is dan heeft de helpdesk helemaal gelijk dat ze je niet kunnen helpen zolang je de livebox niet dichter naar het ISRA brengt. Als dat niet zo is, dan betekent dat nog niet dat ze geen gelijk hebben; het is altijd beter om je dsl modem zo dicht mogelijk bij het ISRA te plaatsen. Na verloop van tijd kan ook een verbinding die het tijden lang goed gedaan heeft ineens slechter worden. Je hebt gedeeltelijk wel gelijk; er is dan vast wel iets veranderd, maar dat hoeft niet iets te zijn wat jij of Online zo maar kunnen zien. Er zijn vele factoren die jouw lijn kwaliteit beïnvloeden en die liggen lang niet allemaal binnen de macht van Online. Jouw lange verbinding naar het ISRA is in ieder geval een factor die wel binnen jouw macht ligt, dus doe jezelf een lol en maak die verbinding tussen het ISRA en de livebox zo kort en daarmee zo betrouwbaar mogelijk. De netwerk kabel en de kabel naar je telefoontoestel kun je vrijwel onbeperkt lang maken, dus dat kan geen belemmering zijn om het niet te doen.
 
mirakel

Quote

rrozema schreef:
Kijk eens naar de adsl statistieken in je livebox configuratie schermen. Zie je daar misschien hoge getallen staan bij HEC teller en/of CRC-teller? Als dat zo is dan heeft de helpdesk helemaal gelijk dat ze je niet kunnen helpen zolang je de livebox niet dichter naar het ISRA brengt. Als dat niet zo is, dan betekent dat nog niet dat ze geen gelijk hebben; het is altijd beter om je dsl modem zo dicht mogelijk bij het ISRA te plaatsen. Na verloop van tijd kan ook een verbinding die het tijden lang goed gedaan heeft ineens slechter worden. Je hebt gedeeltelijk wel gelijk; er is dan vast wel iets veranderd, maar dat hoeft niet iets te zijn wat jij of Online zo maar kunnen zien. Er zijn vele factoren die jouw lijn kwaliteit beïnvloeden en die liggen lang niet allemaal binnen de macht van Online. Jouw lange verbinding naar het ISRA is in ieder geval een factor die wel binnen jouw macht ligt, dus doe jezelf een lol en maak die verbinding tussen het ISRA en de livebox zo kort en daarmee zo betrouwbaar mogelijk. De netwerk kabel en de kabel naar je telefoontoestel kun je vrijwel onbeperkt lang maken, dus dat kan geen belemmering zijn om het niet te doen.


Ik heb een vriend van mij gebeld die goed in computers en netwerken aanleggen is. We gaan het modem zoals je voorgesteld had in de meterkast aansluiten. En dan kijken of dat het probleem verholpen is. Is het dan nog niet verholpen dan kan ik tenminste aan de helpdesk doorgeven dat het modem in de meterkast staat en heb ik aan de eisen van online voldaan.

gr. Mart
 
antonief
Had hetzelfde probleem na 5 minuten werd de verbinding verbroken, las toen op het Alice forum
iets van een adsl filter gelet op datgene wat dat filter doet heb ik na het modem een adsl splitter geplaats en geen probleem meer met de verbinding, dus ook voor jou het proberen waard. Enne bij mij staat ie ook niet bij het isra punt.

Gr. Erik
 
rrozema
Dat rare toontje is normaal. Dat is een indicatie dat je oproepen hebt gemist en dat er daarom berichten in je voicemailbox staan.

Wat je verder bedoelt met de zin:

Quote

Nu ben ik er achter gekomen dat als iemand mijn bel en ik niet thuis ben de voicemail en online dan terug bel ik een hele rare toontjes krijgt of ik de herhaal toets indruk met wel meer dan 25 nummerstututututututut ...tttuututtt tututututut utututututututututututut.
Conclusie de lijn gaat dan op off oftewel hartstikke dood.
weet ik echt niet. Dat zul je iets duidelijker moeten opschrijven..
 
rrozema
Heb je het al eens met een ander telefoontoestel geprobeerd? Want als je kiestoontjes hoort, dan weet ik niet zeker of het wel de livebox is die het nummer kiest en niet je telefoon. Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, hoor, want als de livebox alleen maar uit die toestand komt door 'm uit te zetten, dan zal die er zeker ook wel iets mee te maken hebben. Maar probeer het ook eens met een ander toestel, misschien heeft het er mee te maken.

Maar, als je bij de helpdesk je probleem zo uitgelegd hebt als je dat hier eerst deed, dan snap ik wel dat ze er weinig aan kunnen doen. Als ik je een tip mag geven: als je zo'n raar probleem hebt, probeer het dan eerst eens rustig op te schrijven en leg het daarmee uit aan iemand die er niets van af weet (je broer, vriend, o.i.d) en ga dan pas de helpdesk bellen. Je hebt dan veel meer kans dat ze snappen wat je bedoelt en dus dat ze je kunnen helpen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '5 minuten bellen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
DSL verbinding valt elke 15 tot 20 minuten uit Storing : 6 02 dec 2018
Internationaal bellen eerste maand niet mogelijk Klacht over Online : 2 06 aug 2017
Bellen naar internetnummer Storing [Speedtouch 706(WL)] : 18 07 feb 2015
Om de 10 minuten uitval internetverbinding Storing : 12 26 jan 2015
Fritzbox 7340 kan wel bellen maar niet meer gebeld worden sinds 17-11-2014 Eigen modem configuratie en problemen : 15 15 dec 2014
Advertentie