obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Probleem na openen Bittorent
helpat
Ik heb zoals al eerder beschreven wat problemen gehad met het instellen van mijn draadloze netwerk. Gelukkig is dit mede door jullie hulp opgelost.
Echter....ik ben nu op een ander probleem gestoten...enwel hetvolgende:

Ik heb dus 2 laptops allebei draadloos. Ik heb een st706 modem en hieraan en sitecom wl-122 gekoppeld.

Op het moment dat ik op 1 computer bittorent open heb staan, kan ik op de andere computer niet meer op internet.
Hij geeft dan wel aan dat er een goeie draarloze verbinding is, maar hij opent geen enkele webpagina.

Als ik dan bittorent doe sluiten, en ik doe de st706 uit/aanzetten, dan krijg ik wel weer evrbinding........Met alleen bittorent sluiten los ik het probleem niet op.

Aangezien ik bij mijn oude modem geen problemen had met bittorent.........hoop ik dan ook dat dit probleem middels jullie hulp kan worden opgelost. Of wat zou het probleem zijn????

Alvast bedankt.
Pat
 
TCP_IP
Een bittorrent client maak verbinding met andere computers in de wereld om daar alle delen van een film op te halen (mocht je die aan het downloaden zijn).
Dat kan soms oplopen tot tientallen tot honderden verbindingen tegelijk. Elke verbinding slokt een stukje bandbreedte op.
Als je er zodanig veel verbindingen hebt openstaan word letterlijk alle bandbreedte opgeslokt. Met QoS (Quality of Service) zou je bandbreedte kunnen reserveren, maar dat zit niet op elke router.
Nee ik denk dat de simpelste oplossing is om in je Torrent-client het aantal verbindingen te beperken tot circa 50 verbindingen tegelijk.

Dit probleem heb ik ook altijd gehad, downloadde zelfs draadloos en al helemaal een ramp. Op moment van downloaden was HTTP verkeer (met IE surfen op het web) vrijwel onmogelijk. Daarna achter de wondere wereld van Usenet gekomen. Slechts 6 tot 12 verbindingen tegelijk naar 1 enkele server, je haalt altijd maximale uit je verbinding (niet afhankelijk van seeders). Nadeel is dat het circa 6 euro per maand kost, wou er eerst ook niet aan. Maar 'once you go Usenet*, dan wil je niet anders meer'

Dus een oplossing zou zijn om aantal verbindingen te limiteren, een instelling in je torrent client.
Of overstappen naar Usenet*.

* Usenet is nieuwsgroepen, hoe het allemaal werkt kun je lezen op http://www.binaries4all.nl/
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
helpat
hoe kan het dan dat ik voorheen wel probleemloos dt kon doen met dezeflde router????
 
TCP_IP
Je sitecom is ook niet de bottleneck, die doet bijna niks.
Je speedtouch is het probleem.

Maar goed daar ga ik vanuit na je verhaal dat het slecht gaat op het moment dat je met torrents gaat downloaden en dat na een herstart van je speedtouch alles weer goed is.

Spiek toch eens op http://www.binaries4all.nl/.
Er gaat een wereld voor je open als je een fervent (film)downloader bent.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
rrozema
Wireless ethernet is een zeer inefficiente verbinding; er kan altijd maar 1 tegelijk 'praten'. Daarom luistert elk station voordat hij gaat spreken of er niet iemand anders aan het praten is. Als dat zo is, dan wacht hij een poosje en probeert het dan nog eens. Gaat er toch iemand door een gesprek heen 'kletsen', dan mislukt niet alleen het 'gesprek' van de 'doorheen kletser', maar ook dat van de originele spreker.

Als je op een machine zwaar aan het downloaden bent over een draadloze verbinding, dan loop je het risico dat je nooit aan de beurt komt op een andere machine.

Als je daar een instelling voor hebt, dan kun je proberen om de preamble, i.p.v. op 'long' op short te zetten. Dan heb je op drukke netwerken iets meer kans dat je er door komt. Maar dat blijft behelpen.

Downloaden moet je niet over een draadloze verbinding doen. Sluit de machine die downloadt, via een kabel aan op je router/switch en je probleem is hoogstwaarschijnlijk al over.

Er zijn om die reden ook diverse clients die je 'op afstand' kunt bedienen; de download machine zit met een kabel aan de router en die kun je dan bedienen via je internet explorer of andere browser vanaf je machine die draadloos zit aangesloten.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Probleem na openen Bittorent', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
probleem TV Algemeen : 3 13 jan 2018
poort openen Huawei meer apparaten aansluiten : 8 08 dec 2016
Probleem: Hoe voeg ik VoIP Gegevens/Instellingen toe? Zyxel configuratie en problemen : 30 06 dec 2016
Het grote Huawei poort openen topic Huawei configuratie en problemen : 370 07 sep 2016
Advertentie