obey-robots.txt
02 December 2016, 18:55
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [88 stemmen]
39% [88 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [136 stemmen]
61% [136 stemmen]

Stemmen: 224
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken

Vraagje over Isra punt.

nightwing
Ik lees hier dat het raadzaam is om je livebox in de meterkast te zetten i.v.m. met het feit dat ie dan dichter bij het isra punt staat en zo ook je optimale snelheid kan krijgen. Kan iemand mij een foto plaatsen waar ik kan zien hoe dat nu precies in de meterkast uitziet, zodat ik weet waar ik op moet letten ?

Dit zijn nu mijn specs:

De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1144 meter.

Eerst trainde mijn livebox in op ruim 1000mbit, nu kom ik niet hoger dan dit:


Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 7664 Kb
Afname Dichtbij : 26.1 (dB)
Ver weg : 8.9 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 10 (dB)
HEC-teller 95
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 17
ES-teller van 1 dag 0

De kabels zitten goed, geen knikken en dergelijke, pc is ook in orde wat updates betreft. Ik kan de livebox blijven resetten, maar het helpt allemaal niets meer nu. Nu wil ik dus gaan proberen om de livebox in meterkast te zetten, maar dan wil ik wel graag weten hoe dat in zijn werk gaat, dus hoe het eruit ziet etc.


Alvast bedankt voor jullie hulp/reacties.
high speeds will never end.........
 
GhostPost1
Ik zou zeggen neem ff de tijd om het forum goed door te lezen dan kom je het antwoord tegen. Het is meerdere malen gepost Wink

Suc6
 
GhostPost1
Lees het oderstaande eens goed door dan wordt het duidelijk waarom je eigen bekabeling heel ergvan belang is.

Het ADSL signaal wordt door de modem of de dSLAM gegenereerd en door de splitter op de telefoonkabel gezet. Voor dit doel worden 256 "tonen" gebruikt, netjes verdeel in toonhoogte tussen de 0 en de 1,1 MHz. De laagste van deze 256 tonen worden niet gebruikt omdat dit normale telefonie in de weg zou zitten. Een deel van de tonen wordt gebruikt voor het upstream verkeer (naar het internet toe), een ander deel voor het downstream verkeer (van het internet af) en sommige tonen worden niet gebruikt. Naarmate de afstand hoger is wordt de sterkte van het signaal minder. Hogere tonen hebben meer last van de verzwakking dan lagere tonen. Hieronder als voorbeeld de opbouw van een willekeurige ADSL verbinding:

Welke tonen er nu wel en welke er nu niet worden gebruikt is afhankelijk van de instellingen van de verbinding en het type verbinding. Bij een ADSL verbinding met een lage capaciteit (zoas 64 up/ 256 download) zullen veel tonen ongebruikt blijven, maar bij een hoge capaciteit zullen zo veel mogelijk tonen worden ingezet. Bij een "wide open" verbinding met maximale capaciteit wordt geprobeerd iedere bit uit een toon te wringen die mogelijk is.

Op het moment dat een ADSL verbinding wordt opgezet "onderhandelen" de modem en de dSLAM in de wijkcentrale over welke tonen er gebruikt worden en hoeveel informatie (bits) er per toon worden verzonden. Dit proces wordt het "trainen" van de verbinding genoemd en duurt normaal twee tot tien seconden. De hoeveelheid bits per toon is afhankelijk van de zogenaamde signaal/ruis verhouding, naar de engelse afkorting SNR (signal to noise ratio) genoemd. De SNR is afhankelijk van de signaalsterkte en van allerlei storende factoren, zoals overspraak, storing door andere (telefoon-, DSL- en elektriciteit-)kabels, slechte splitters etc.

Nu ontstaan er tijdens de overdracht van de informatie altijd fouten. Dit is onvermijdelijk en op zich niet zo erg, want de ADSL verbinding houdt het aantal fouten bij en stuurt een pakketje met informatie opnieuw als ze niet intact over zijn gekomen. De modem aan de kant van de gebruiker houdt bij hoe vaak daar pakketjes zoek raken (wat door een overbelaste NRP kan zijn veroorzaakt), hoeveel er (CRC) foutjes bevatten (wat meestal veroorzaakt wordt door storing op DSL-lijn), welk deel daarvan gecorrigeerd kan worden en hoeveel pakketjes niet meer gecorrigeerd kunnen worden. Als er gedurende een tijdsperiode van 15 minuten teveel pakketjes kwijtraken of niet goed overkomen, dan zal het ingebouwde modem de verbinding verbreken en opnieuw gaan trainen. De veronderstelling van het modem hierbij is dat blijkbaar de SNR zodanig is verslechterd dat opnieuw trainen noodzakelijk is. Bij het trainen wordt de verbinding verbroken. Enige tijd later is de nieuwe verbinding opgebouwd, tot er weer te veel fouten ontstaan, enzovoorts. Het gevolg is een ADSL verbinding die regelmatig zonder direct aanwijsbare verklaring uitvalt. De uitkomsten van de onderhandelingen tussen modem en dSLAM zijn als het ware te kritisch om de verbinding op het ingestelde niveau te handhaven.

Oorzaak is een te slechte SNR voor de (eerder getrainde) hoeveelheid bits die per toon over de lijn moeten worden verzonden. Met 8Mb down en 1 Mb upstreamsnelheid wordt geprobeerd de volledige capaciteit te benutten, waardoor de verbinding erg kritisch wordt. Bij de langzamere verbindingen worden er tonen of een aantal bits per toon ongebruikt gelaten en heeft de verbinding dus wat meer ruimte. Mogelijke oplossingen bestaan uit het verbeteren van de SNR en daarmee het maximaal aantal bits per toon. ()De maximale capaciteit wordt daarmee wel kleiner, maar de verbinding wordt stabieler):
Gewijzigd door GhostPost1 op 23 juli 2006, 08:25
 
nightwing
GhostPost1 schreef:
Ik zou zeggen neem ff de tijd om het forum goed door te lezen dan kom je het antwoord tegen. Het is meerdere malen gepost Wink

Suc6



Idd, maar kan nergens foto's vinden. Wink
high speeds will never end.........
 
GhostPost1
waarom wl je foto's ?

In de handleiding van je Livebox staat uitleg over de verschillende isra punten met plaatjes Smile
 
nightwing
GhostPost1 schreef:
waarom wl je foto's ?

In de handleiding van je Livebox staat uitleg over de verschillende isra punten met plaatjes Smile


dat klopt maar niet van de meterkast. Ik ben gewoon nieuwsgierig hoe dat precies uitziet. Zodat ik weet waar ik op moet letten.Cool
high speeds will never end.........
 
GhostPost1
dit staat echt in het boekje beschreven. Je hebt verschillende soorte isra punten zoals je kunt zien in de handleiding. Dus controleer welke bij jouw van toepassing is. en sluit het zo aan als het beschreven staat. (het isra punt kan zich op verschillende plekken bevinden Meterkast, kelder, woonkamer, enz.)

en als je echt een foto wilt? Dan is Google je vriend Cool
http://www.actw.nl/Randapparatuur/Aansluitmateriaal.htm
Gewijzigd door GhostPost1 op 23 juli 2006, 11:02
 
nightwing
kijk daar heb ik wat aan Grin Mijn isra punt zit dus in de woonkomer dubbele wantcontactdoos. De meterkast is echt verouderd Pfft Nu is ff gaan rommelen met het isra punt om te checkken of de aansluitingen wel goed zitten daar. Bedankt ! Grin
high speeds will never end.........
 
GhostPost1
Hou er wel rekening mee het isra punt is het punt waar de kabel van buiten af het huis binnen komt. Dus niet altijd het punt waar je de stekker er in kunt stoppen. Hou daar wel rekening mee!
 
nightwing
Update: Heb de wandcontactdoos eraf geschroefd en wat bleek: Er zat enkele kabeltjes heel erg lost, dus niet goed vast geklemt. Deze heb ik er wat beter in gedraaid, en nu krijg ik dit:

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 8056 Kb
Afname Dichtbij : 26.2 (dB)
Ver weg : 8.9 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 10 (dB)
HEC-teller 168
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 10
ES-teller van 1 dag 0


Vanavond maar eens de livebox gaan resetten. Ik kan nu al zien dat er iets van verbetering inzit. Ik hou jullie op de hoogte. :)
high speeds will never end.........
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Vraagje over Isra punt.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Locatie isra onbekend Helpdesk 6 13 februari 2015, 06:14
Verbinding maken tussen ISRA en modem. Algemeen 2 31 januari 2015, 13:13
Geen ISRA aansluiten maar wel betalen Klacht over Online 12 29 januari 2015, 20:14
ISRA Punt niet te vinden Onopgeloste aangemelde problemen bij Online 9 19 augustus 2011, 06:55
ISRA problemen Opleveringsproblemen 6 12 december 2010, 01:24
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Wanabo01:16:12
| Roroko08:28:30
| trebor6009:07:40
| mbakirci09:23:56
| Lutz09:37:40
| earlyhchicken09:37:44
| Jan194711:57:18
| benalla 1 dag
| johan324 1 dag
| dutch flash 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?