obey-robots.txt
11 December 2016, 05:02
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

problemen met livebox

diaantje
We hebben alweer een tijdje problemen
Als wij de pc uitzetten ,en halen de stroom van de pc af.
Valt de livebox uit ik hoor dan klik en het lampje op de livebox bij@ gaat knipperen en ik heb geen telefoon meer
Heb al vele keren gebeld ,gemailt met online.
Nou ik kan daar beter gaan zitten.
Want wat ze me allemaal vroegen,zitten ze op het zelfde stopcontact ( nou ik snap dan wel dat als ik de steker eruit haal dat tie het dan niet meer doe) , is het een geaard stopcontact.
Waarom haal u de stroom van de pc en noem zo maar op.
Ik heb vanmorgen weer gebeld,ik heb gezegd ,dat ik denk dat het aan onze lijn lig want volgens mij is daar een draadje afgebroken.
Nu zeggen hun,dat ik zelf moet gaan zoeken naar een monteur of zelf moet gaan kijken.
Maar ik kan toch niet zelf gaan solderen aan een verbinding die mij huis binnen komt.
Ik heb ook gevraagd moet er niet iemand van kpn komen,want zij hebben die lang gelden binnen aan gebracht.
Maar omdat ik nu bij online zit kan dat niet volgens hun,maar ik betaal toch doorbelasting huur.
Ik weet het niet meer van hun tecnische dienst wordt ik niet veel wijzer,want zij snappen het ook niet
Ik moet ook regelmatig de livebox restarten.
Regelamtig moet ik mijn pc opnieuw opstarten omdat ik geen verbinding kan krijgen
Moet de pc aan laten staan omdat ik anders ge telefoon heb.
Kan ik niet zo snel mogelijk van hun afkomen
Ik had jammer genoeg niet inde gaten dat mijn abonement in nov 2008 afliep,dacht dat in dec was .
Dus ik was telaat met opzeggen
zit er nu nog tot nov 2009 aanvast
Wie kan mij helpen wordt er helemaal gek van
Groetjes Diana
 
TCP_IP
Livebox kapot, dat is het eerste wat in me opkomt.

Je PC beinvloed de Livebox. Als deze aanstaat werkt het internet, en als deze uitstaat valt het uit. Lijkt wel of ingebouwde splitter defect is, vraag dat eens bij Online of dat mogelijk is.




Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !
 
diaantje
We hebben al een nieuwe livebox gekregen.
En nog het zelfde.
zou kunnen dat deze ook kapot is ,maar zou wel heel toevallig zijn.
Ik denk dat ik toch ook maar eens bij KPN gaat informeren.
Hoe is mijn lijn kan controleren
 
TCP_IP
Ook nieuwe adapter gekregen? Schijnt ook vaak de oorzaak van een slechte verbinding te kunnen zijn.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !
 
diaantje
Jep ook nieuw.
Ze hebben net gebeld.
en ik moet zelf eerst kijken hoe het met die aansluiting zit.
En kabels vernieuwen.
Ze gaan er een melding van maken.
Je wordt er niet wijzer van
 
TCP_IP
Hehe dat heb ik eerder gehoord inderdaad.
Nja om het bij je thuis uit te sluiten kun je het beste aansluiten zoals Online dat wil.

Dus Livebox direct op ISRA punt met een telefoonkabeltje van het liefst 20cm of in ieder geval onder de 1m. En daarbij geen splitter ervoor aangesloten.
Dan zit je er direct op en sluit je eventuele storingsfactoren uit.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !
 
diaantje
Zo hebben we het ook aan gesloten.
hij heeft het altijd goed gedaan ,maar sinds een paar weken is het knudde.
 
rrozema
Wat gebeurt er met je livebox als je de netwerkkabel tussen je pc en de livebox losmaakt? Dus je laat je pc gewoon aan, maar maakt hem los van de livebox. Raakt je livebox dan ook z'n linesync kwijt? Als het @-lampje knippert betekent dat dat hij geen line sync heeft. Ik verwacht dat er dan niets aan de hand is.

Ik heb wel eerder gehoord dat een defecte/foutieve netwerk kabel dit soort problemen kan geven.
Gewijzigd door rrozema op 15 februari 2009, 14:08
 
diaantje
Ik heb het geprobeerd ,netwerk kabel losgemaakt.
alle lampje vallen ,alleen het @ gaat knipperen.
Ik zat er toch over te denken om de netwerk kabel maar te vervangen.
En kijken wat het dan doe.
Wij hebben nu ook wel regelmatig ,dat we verbinding moeten maken ,en dat lukt dan weer niet.
Moet de pc dan uitzetten en opnieuw opstraten.
word er niet goed van.
 
rrozema
diaantje schreef:
alle lampje vallen ,alleen het @ gaat knipperen.


Deze zin begrijp ik niet. Probeer het nog eens uit te leggen: Je trekt de stekker van de netwerk kabel uit de livebox en dan ...


N.B. de netwerkstekker is de kabel tussen je livebox en je computer. Deze heeft een rechthoekig stekkertje met een lipje er aan waarmee hij vast komt te zitten in de aansluiting. Deze stekker heeft 8 goudkleurige contacten. Dit in tegenstelling tot de telefoonkabel, die er bijna net zo uit ziet, alleen is die smaller en hij heeft maar 4 aansluitingen.
Gewijzigd door rrozema op 16 februari 2009, 22:06
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'problemen met livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Problemen SIP-registratie Eigen modem configuratie en problemen 14 06 december 2016, 08:03
Problemen na Upgrade Algemeen 16 27 november 2016, 19:21
Opzeggen / legale contractbreuk nav. recente problemen? Storing 7 13 november 2016, 00:23
Problemen met pinautomaat Onopgeloste aangemelde problemen bij Online 8 19 augustus 2016, 13:01
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen 4 10 augustus 2016, 15:48
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| vdbits02:47:05
| Wanabo05:44:42
| Carlovanlent07:33:18
| Matthy Alblas09:49:52
| ronald schuit10:18:00
| famcai10:52:03
| cdb15:31:16
| peukevreugd17:57:17
| johan32417:58:11
| Hans19:07:21
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.