obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Zoek eerst hier of je een oplossing kunt vinden voordat je begint te posten!
 Onderwerp afdrukken
THOMSON ST706 poorten forwarden
lekkerding
Wat is mijn probleem,heb een THOMSON ST706 en daar achter een lynksys wrtg54.
Op de lynksys zijn 4 pc's aangesloten in deze volgorde ->pc1->hoofpc
pc2->voor kid1
pc3->voor kid2
pc4->webserver

Op pc 4 zit mijn probleem,krijg namelijk de poorten niet geforward.Op de lynksys werkt het want intern krijg ik mijn website,na het aanpassen van hostfile,op pc1 te zien.
Alleen van buiten af krijg ik geen verbinding naar mijn site via poort 80.
Ook krijg ip geen toegang via Rdp via poort 3389.
Doe ik een portscan staan alle poorten dicht.
THOMSON ST706 modem staat op 192.168.1.254 en de lynksys staat op 192.168.2.1
Heb op alle pc's/server wel internet.Dus van binnen naar buiten werkt het.
Een poort op de lynksys laten vallen en als hub gebruiken is geen optie.

Wie o wie helpt mijn verder omtrent een goede forward op de THOMSON ST706.
 
TCP_IP

Quote

Op de lynksys werkt het want intern krijg ik mijn website,na het aanpassen van hostfile,op pc1 te zien.


Dat is intern, dat werkt zonder port forward ook gewoon Wink

Als het goed is heb je alle poorten/of de belangrijkste poorten vanaf de 706 geforward naar de linksys en op de linksys zelf poort 80 geforward naar PC4,Dan zou het moeten werken.

Vanaf de 706 zal het wel goed zitten denk ik, zonder de goede portforwards had je anders geen internet op je netwerkje achter de linksys.
Lijkt erop dat de portforward op de linksys niet goed is.

evt. screenshotje van beide forwards (706 + linksys) ??
Gewijzigd door TCP_IP op 19 februari 2009, 21:24
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
lekkerding

Quote

TCP_IP schreef:

Quote

Op de lynksys werkt het want intern krijg ik mijn website,na het aanpassen van hostfile,op pc1 te zien.


Dat is intern, dat werkt zonder port forward ook gewoon

Vandaar ook mijn hostfile op pc1 aangepast,anders werkt het nog niet.


Quote


evt. screenshotje van beide forwards (706 + linksys) ??


Gaan we proberen,hoor het wel indien het niet de juiste zijn.
Maar even link gemaakt,naar een ex host,kon het zo snel niet via het forum vinden.

Linkje voor router http://img413.imageshack.us/img413/33...teryu6.jpg

Linkje voor modem http://img22.imageshack.us/img22/6694...sonhf2.jpg

Heb ook al contact gehad met isp,kunnen mijn geen ondersteuning geven.


Top dat er zeer snel een andwoord op een vraag komt,via dit forum.
 
TCP_IP
Op de linksys zit het wel goed volgens mij, vanuitgaande dat PC4 het IP adres 192.168.1.100 heeft.

Bij speedtouch valt het me op dat er geen IP is vermeld waar portforward naartoe gaat ?!
Aangezien je hele netwerk achter je linksys zit is het verstandiger om het poort bereik niet bij alleen poort 80 te houden, anders werkt FTP en RDP zoiezo niet.
Nee kzou deze 2 forwards verwijderen en 2 nieuwe toevoegen

TCP poort 1 t/m 65535
UDP poort 1 t/m 65535

En die naar het IP adres van de WAN van je linksys.

Eens kijken of dat werkt.
Eén vraagje, als je de port forward aanmaakt word er dan wel gevraagd naar welk IP adres forward heen moet ?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
lekkerding

Quote

TCP_IP schreef:
Op de linksys zit het wel goed volgens mij, vanuitgaande dat PC4 het IP adres 192.168.1.100 heeft.

Bij speedtouch valt het me op dat er geen IP is vermeld waar portforward naartoe gaat ?!
Aangezien je hele netwerk achter je linksys zit is het verstandiger om het poort bereik niet bij alleen poort 80 te houden, anders werkt FTP en RDP zoiezo niet.
Nee kzou deze 2 forwards verwijderen en 2 nieuwe toevoegen

TCP poort 1 t/m 65535
UDP poort 1 t/m 65535

Dit kan dus alleen als ik het handmatig uitvoer,kan dan geen Ip ingeven

Quote


Eén vraagje, als je de port forward aanmaakt word er dan wel gevraagd naar welk IP adres forward heen moet ?

Een IP kan ik alleen invoeren,als ik een item uit de lijst kies,en dan de optie keis->Gedefinieerd door gebruiker.
Kies ik een item uit de lijst kan ik geen poort meer,handmatig,ingeven.

Zo nu eerst naar bedje toe en morgen weer verder,heb 4 kanten ogen van het kijken naar het beeldscherm.
Kzal dan ook,morgen,eens iets meer printscreens maken,word het misschien iets duidelijker welke acties ik kan ondernemen.
Alvast mijn dank,wederom,voor de snelle reactie.
 
lekkerding
Alles maar even uit de Thomson gehaald en met een schone lei begonnen.

Eerste afbeelding is als ik een item uit de lijst selecteer http://img9.imageshack.us/img9/7562/s...jstsh7.jpg
Hierbij kan ik dus nog wel een IP invoeren in het lege veld onder,gedefinieerd door gebruiker

Tweede is de handmatige invoer(scherm1) http://img17.imageshack.us/img17/3130...tigrk6.jpg
Derde is het tweede tablad tijdens handmatige invoer http://img403.imageshack.us/img403/20...ig1me3.jpg
Hierbij kan ik geen IP meer invoeren.
Gewijzigd door lekkerding op 20 februari 2009, 07:59
 
TCP_IP
Wat heb je precies veranderd? Krijg namelijk geen time out meer maar dat er geen "default page" is.
Geen index.html of php aanwezig denk ik dan.

Dit krijg ik van IIS, je gebruikt windows Internet information services als webserver ?!

Ik gok dat je uit die lijst van je screenshot http server (WWW) hebt gekozen ?! zet daar anders meteen "Microsoft Remote desktop" en "FTP" server erbij.
(Had nog een ST546 liggen met firmware die erg op die van jou lijkt, kon dus even wat uitzoeken:P)

Quote


Under Construction

The site you are trying to view does not currently have a default page. It may be in the process of being upgraded and configured.

Please try this site again later. If you still experience the problem, try contacting the Web site administrator.

If you are the Web site administrator and feel you have received this message in error, please see "Enabling and Disabling Dynamic Content" in IIS Help.
To access IIS Help

1. Click Start, and then click Run.
2. In the Open text box, type inetmgr. IIS Manager appears.
3. From the Help menu, click Help Topics.
4. Click Internet Information Services.


edit:
Je poorten staan open, even voor je getest:



----- STARTUP -----
WSAStartup() succeeded

User supplied IP Address. No name resolution required...
Success! Pinged port 80 in 63 milliseconds

User supplied IP Address. No name resolution required...
Success! Pinged port 3389 in 47 milliseconds

User supplied IP Address. No name resolution required...
Success! Pinged port 21 in 47 milliseconds
Port 21 still going...


Gewijzigd door TCP_IP op 20 februari 2009, 17:18
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
lekkerding

Quote

TCP_IP schreef:
Wat heb je precies veranderd? Krijg namelijk geen time out meer maar dat er geen "default page" is.
Geen index.html of php aanwezig denk ik dan.

Dit krijg ik van IIS, je gebruikt windows Internet information services als webserver ?!


Klopt

Quote



Ik gok dat je uit die lijst van je screenshot http server (WWW) hebt gekozen ?! zet daar anders meteen "Microsoft Remote desktop" en "FTP" server erbij.
(Had nog een ST546 liggen met firmware die erg op die van jou lijkt, kon dus even wat uitzoekenPfft)


Heb ik inmiddels bij gezet


Quote

Under Construction

The site you are trying to view does not currently have a default page. It may be in the process of being upgraded and configured.

Please try this site again later. If you still experience the problem, try contacting the Web site administrator.

If you are the Web site administrator and feel you have received this message in error, please see "Enabling and Disabling Dynamic Content" in IIS Help.
To access IIS Help

1. Click Start, and then click Run.
2. In the Open text box, type inetmgr. IIS Manager appears.
3. From the Help menu, click Help Topics.
4. Click Internet Information Services.


edit:
Je poorten staan open, even voor je getest:



Er geen ander resultaat uit kunnen komen,rond 16.15 uur was het voor elkaar.

De oplossing was: I.P.V een Ip van router in te vullen moest er een "mac" ingevuld worden van de router.

1) Dus in de modem(thomson) een spel of toepassing aan een lokaal netwerk apparaat toewijzen.
2) Spel of toepassing kiezen.
3) Het Mac adress aan klikken.
4) Toevoegen klikken.

Een ieder bedankt voor het mee denken en een oplossing te zoeken.Smile
Alles,dus website's-Mysql-PHP-mail-Ftp-Rdp,draaid weer als vanouds op mijn win 2003 R2 Enterprise server.Smile
Denk dat dit mede mogelijk is gemaakt door dit forum,wat ik zeker bij mijn favo ga plaatsen.Wink
 
TCP_IP
Graag gedaan voor zover mogelijk Wink

En mooi dat alles weer zoals vanouds weer draait !
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'THOMSON ST706 poorten forwarden', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Thomson router icm wifi repeater Thomson meer apparaten aansluiten : 7 01 jul 2015
Thomson st706 probleem Speedtouch 706 configuratie en problemen : 34 31 mrt 2015
Poorten openen Zyxel configuratie en problemen : 3 10 mrt 2015
Poorten en NAT loopback probleem Huawei configuratie en problemen : 78 31 okt 2014
IP Linksys WRT54GL achter een Speedtouch ST706 Eigen modem meer apparaten aansluiten : 3 07 okt 2014
Advertentie